סגור

הרבנית פיוטרקובסקי: יש לבחון איסור נגיעה בזמן נידה

הרבנית מסבירה כי כיום תפיסה הזוגית שלנו שונה, ולכן היא דורשת שינויים הלכתיים. לפי הרבנית יש להבחין בין סוגי הנגיעה בין בני הזוג גם בעת נידה - מגע נחמה, מגע חיבה ומגע אינטימי. "אני כמהה שמישהו מאנשי ההלכה יסכים לקיים שיחה בנושא"

עדיאל שביט, חדשות כיפה
ל בתשרי התשפא
,
18 באוקטובר, 2020 11:32
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי

הרבנית מלכה פיוטרקובסקיצילום: Oren Nahshon / FLASH90

אמש (ש') במסגרת הפודקאסט של ד"ר מיכל פרינס, התקיימה שיחה בינה ובין הרבנית מלכה פיוטרקובסקי על התפיסה הזוגית שלנו בשנים האחרונות. בשיחה מסבירה הרבנית כי הזוגיות כיום בין בני הזוג היא זוגיות הכוללת גם חברות נפש בין בני הזוג ולא רק מאמץ משותף להבאת ילדים. בשל כך מבחינה הרבנית גם בסוגי המגע בין בני הזוג, שכיום המגע הוא לא רק לצורך מיני אלא קיים גם מגע לצורך עזרה או נחמה.

מגע של עזרה, מגע של חיבה ומגע אינטימי

"ישנו מכנה משותף לפניות אליי והן סביב שמירת הנגיעה בעת הנידה" מספרת הרבנית פיוטרקובסקי, "הלכות נידה נקבעו בזמנים שהציפייה בין בני הזוג היו שונים לחלוטין, לא שלא הייתה אהבה בין בני הזוג, אבל הציפייה מהחיים הזוגיים הייתה שונה". לפי הרבנית השינוי בתפיסת הזוגיות דווקא מבורכת, שכיום כדבריה בזוגיות יש "צפייה לחברות נפש בין בני הזוג". לפי הרבנית השינוי הזה הפך להיות מהותי מאוד, וגם יוצר רצון למגע אך ממניעים שונים, שהם לאו דווקא מיניים.   

ההשלכות העיקריות של הבחנה זו, היא הכרה במגע של עזרה ונחמה גם בעת שהאישה נמצאת בנידה.  הרבנית סוברת כי קיימים שלושה סוגי מגע בין בני הזוג "מגע של עזרה - בעת שיתופי פעולה בין בני הזוג כמו העברת תינוק מיד ליד. מגע של חיבה- שמביע על הקשר בין בני הזוג בעת אירועים רגשיים. והמגע השלישי הוא המגע האינטימי". הרבנית לא טוענת שהיא פוסקת הלכה בתחום, אך כן סבורה שיש לתת את תשומת הלב והכרה להפרדה בין סוגי במגע "יש מקרים בהם המגע בין בני הזוג הוא משולל אינטימיות". 

הרבנית מתארת שתי סיטואציות ידועות, המצריכות מגע בין בני הזוג אך נמנעות אך ורק כי האישה נמצאת בנידתה. סיטואציה ראשונה היא הצורך של מגע בעת חיבה ונחמה, לעתים האישה עוברת משבר וזקוקה למגע והוא לא בא ממקום מיני. ישנן לפי הרבנית דוגמאות רבות, בהן האישה חווה משבר או חלילה דיכאון, וכל מה שהיא זקוקה לו זה מגע מנחם של בעלה. בסיטואציה הזו בני הזוג עוברים משבר האישה זקוקה לנחמה והגבר רוצה לנחם, וכן יכול להיות הפוך, אך בשם ההלכה הקיימת הגבר לא יכול לתת לאשתו מגע שכל מטרתו הוא נחמה.

הסיטואציה השנייה היא בעת הלידה בה הבעל מנוע ממגע עם אשתו לפי ההלכה, למרות שבמציאות המגע ביניהם הוא יהיה מגע של סיוע ללא שום כוונה מינית. "בעת לידה המגע הוא ערבוב של מגע של חיבה ועזרה, מבחינה הלכתית האישה היא נידה, אבל יש כאן 'אבל' גדול, המגע בין בני הזוג בסיטואציה הזו היא מגע של עזרה, שגם טמונה בו חיבה". הרבנית מספרת כי בחוויה שלה האישית, גם אם לא היה מגע היא רצתה שבעלה יהיה לצידה, צורך שהרב בזמנו לא הבין אותו. "אותו רב הוא אדם נפלא ורגיש, אבל יש ביננו 20 שנה" ולכן איננו מבין את הצורך הזה בזוגיות כיום". 

"אנחנו חייבים לשוחח עם המציאות"

הרבנית גם מודעת לקושי שבדבר, ויש להתייחס לעניין במורכבות, כי ודאי שעלולים להיות כאלו שינסו לתחמן, על מנת לאשר מגע. אך בסופו של דבר לפי הרבנית מדובר בסיטואציה שהיא רלוונטית רק בין בני הזוג ובין הקב"ה "כן שממלא זו סיטואציה של 'שויתי ה' לנגדי תמיד'". הרבנית מספרת כי מספר פעמים בעבר רצתה לקיים דיון רבני שטתי עמוק בנושא, שיעמיד את הסוגיות הללו מול ההלכה. "אני לא קובעת כן עקרונות, אני רק כמהה שמישהו מאנשי ההלכה יסכים לקיים שיחה בנושא על בסיס זה". הרבנית אפילו טוענת שהדיון גם יכול להתחלק בין ימי הוסת עצמם שהם דאורייתא, וכנראה לא תינתן הקלה, לבין שבעת הנקיים שהם מדרבנן ואולי הדיון שם פתוח יותר. 

לפי הרבנית דיון שכזה הוא הכרחי גם להמשך קיום ההלכה בדורות הבאים "לא יכול להיות שאנחנו נקיים הלכה של המאה ה-12 כשהילדים שלנו חיים במאה 21, אנחנו חייבים לשוחח עם המציאות". הרבנית אומרת שהיא מאושרת שעוד פונים אליה בנושא, כי הפחד שלה שאם תמשיך ההתעלמות מהנושא, הדור הבא יבחר שלא לקיים את ההלכה כלל. "יש רבים מהילדים שלנו שאומרים 'ההלכה בכלל לא רואה אותי, אז למה לקיים אותה בכלל'" מספרת הרבנית, "ואנחנו משלמים על זה מחיר כבד".  לבסוף היא מדגישה שוב כי היא לא פוסקת הלכה בנושא, אך כן דורשת שיתקיים שיח בנושא בין אנשי ההלכה "בוא נעלה באומץ את המחירים והרווחים של הרצון שלי מול הרצון מול רצון ה'. וכמובן איך מונעים מדרון חלקלק". 

 

18.10.2020

1. את בושה להלכה היהודית!!! (אנונימית)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

2. עכשיו אני מבינה מה זה נשים דעתן קלה (ענת)

לאורך כל הדורות שמרו על הלכות נידה ככתבן וכלשונן, ברדע שהגיעו ה"למדניות" האלה תראו מה קורה.
רפורמיות במסווה אורתודוכסי.
לא סתם אסרו חז"ל לנשים ללמוד תושב"ע "שמתוכה היא מבינה ערמומית ועושה דבריה בהצנע"

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

3. לפי ההיגיון שלה יהיה מותר לרב באולפנא ללטף תלמידה שנמצאת בדיכאון (מאיר)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

4. סוף סוף אשת הלכה חשובה ואמיצה (אשה)

המעיזה להעלות, מתוך ידע מעמיק במקורות וחשיבה הלכתית, נושאים שכבר מזמן היה צריך לדון בהם! כל הכבוד לרבנית מלכה!

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

5. ומאיר (חושך)

אתה בעצמך אדם עם היגיון עקום ביותר...

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

6. צ (יהודי)

הכל ענין של רגשות פרימטיביות.....היא לא יודעת הלכה מהי תורה מהי מה אומר אמרנו לכם??? אז תצבענו על הרב טאו והר המור שהתריע נגד האירגונים הללו.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

7. עץ הדעת (שמואל)

משום מה זה מזכיר לי סיפור שאישה אחת נתנה לבעלה לאכול מעץ הדעת (רעל) מכמה סיבות..

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

8. לצערינו כיום כותבים ללא ביסוס במקורות (מאיר)

וזה חלק מהתפוררות הסמכות וכל אחד/ת כותב מהרהורי לבו זה נותן חיזוק ללהטבי"ם וזו מאמצת גישה בניגוד לתורה שכתב ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב
והכל בשם הפתיחות והאומץ ולצערי זו לא פתיחות ולא אומץ
זה הליכה אחרי רצונו ותאוותיו

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

9. תוצאה של כל הלינדנבאומים תומכי לימוד גמרא לנשים (פמניסטית לשעבר)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

10. אין דבר כזה רבנית (אמיר)

נשים דעתן קלה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

11. בושה (עעע)

רבנית???
אולי שתשנה כבר את כל התורה אם נוח לה...
בושה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

12. בושה (עעע)

רבנית???
אולי שתשנה כבר את כל התורה אם נוח לה...
בושה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

13. תודה שיש קול שפוי כמוך (שרה )


רבנית דגולה ואישה אמיצה !!!

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

14. רבנית שפויה? (מומו)

רבנית ש (היא) פויה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

15. רפורמית (יוסף בן שושן)

רפורמית

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

16. לאישה מתגובה 5 (יהודי)

אפשר לדעת איזה ידע מעמיק?
איזו חשיבה הלכתית?
במילים אחרות: מה הקשר בינה לבין הלכה?
וקצת יותר חריף: מה הקשר בינה לבין ידע?

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

17. אני מציע להקשיב (אביה)

להקשיב לה! אנחנו חיים במאה ה21 אז איך אפשר לא להדליק אור בשבת או לדבר בטלפון או לנסוע קצת לים מנוחה בשבת תענוג לא? אולי גם נפסיק ללמוד מספר שנכתב לפני אלפי שנים בואו נכתוב תורה עדכנית ומודרנית שמתאימה לרוח הדור שלנו... מה לא ברור???

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

18. חדשים לבקרים עוד רפורמית (נחמה )

לא סתם חז"ל נתנו את ההרחקות האלה, חז"ל אמרו וידעו וירדו לסוף דעתו של כל אדם.
אבל יכול להיות הלכה טובה לקהילה רפורמית או קונסרבטיבית

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

19. כל הכבוד למלכה פיוטרקובסקי (דוד מודיעין)

את מהווה ראיה לא לתת לנשים לגשת לבחינות רבנות ולמה לא לקיים תקנים של רבניות הלכתיות למיניהם

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

20. ממציאת דת חדשה (מרשעת)

היה כבר מישהו שרצה להיות אלהים
זה לא כ"כ הלך לו...
ממליץ שלא תנסי

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

21. יש לבחון את השכל של האלק רבנית.בושה (משה)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

22. חומרא דחומרא (נורי)

בגלל חומרה יתרה דורות של יהודים לא נולדו

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

23. לדעתה שבת גם לא צריך לשמור כי מה שהתאים במאה 12 לא מתאים במאה 21 (נועם)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

24. מטופשת. (חרבונא)

מפירות הבאושים של הפמיניזם המטורלל.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

25. מדינה דמוקרטית (בני)

במדינתנו הדמוקרטית יש חופש דת. זכותך המלאה להמציא איזו דת שתרצי. רק מה למען ה' את רוצה מהיהדות?!

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

26. צריך גם דיון בטריק של היתר מכירה (משה)

אין חכמה בלעשות דיון מחדש רק בשביל להתיר.
אם אפשר לעשות דיון מחדש עלינו לעשות זאת גם בשביל לסתום כל מיני פרצות בהלכה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

27. ומי אמר שלפני 200 שנה או יותר זוגות לא ידעו לאהוב ולהיות חברים או לא ידעו מה זו אהבה ? (נקל מעט פה, נקל מעט שם כי אנחנו "מאוד מתקדמים", אז)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

28. רפורמית.נקודה. (אלה)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

29. רפורמית.נקודה. (אלה)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

30. בלי להכנס לתוכן ההזוי (אברך)

רק רציתי להדגיש ולתקן. כל עוד שאישה לא טובלת היא נידה מדאורייתא! לא משנה אם היא בזמן הוסת או בזמן ה7 נקיים. אישה יכולה להיות נקיה שנה ועדיין להיות נידה גמורה מדאורייתא כל עוד שלא תטבול.
מלבד זאת יש לציין שגם מדאורייתא צריך להמתין 7 ימים מהראיה הראשונה, אף אחר שנגמרה הוסת.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

31. למספר 2 (ש)

קודם כול יישר כוח לרבנית מלכה פיוטרוקובסקי. ניכרים דברי אמת.
ולמספר 2 אינני יודע כמה למדת הלכות נידה, אבל היסטוריה לא למדת. איך אפשר לומר 'לאורך כל הדורות שמרו על הלכות נידה ככתבן וכלשונן'? איך אפשר לדעת דבר כזה? הרי אלו דברים שבחדרי חדרים. כבר הגמרא מספרת על אנשים יראי שמיים ומקפידים בקלה כבחמורה שלא הקפידו בהלכות נידה 'ככתבן וכלשונן'. על מרד המקוואות בתקופת הרמב"ם שמעת? זה רק קצה קצהו של הקרחון כדי לעורר את התיאבון. ואידך זיל גמור...

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

32. התגובות מעניינות לא פחות מהכתבה עצמה. חלקן מעליבות ולא ראויות לתלמידי חכמים. (ירא שמיים)


על האמונה בקב"ה אמר הרמבם שהיא יסוד היסודות ועיקר העיקרים. הנה באה אישה מאמינה ומעלה הרהורים ובקשה לרבנים לשיחה או לדיון בנושא מסוים ,תוך שהיא עושה חלוקה למרכיבים. והנה שוד ושבר , גינויים ,העלבות וחרפות מחלק ניכר מהמגיבים, שאינם עולים בקנה אחד עם דרך חכמים בפרקי אבות.

פעם הייתי משתאה כיצד אנשים נוהגים בחומרה קיצונית (גילוח שיער ראש, רק חתונה נפרדת , מדרכה נפרדת ,אוטובוס נפרד , שום מבט או שיחה עם האישה וכיו"ב חומרות שאינן נוהגות בכלל ישראל). היום נוכח ההתנהלות מול פני הקורונהתכבר איני מתפלא שצמחה משך השנים יהדות אחרת.

התורה היא תורת חיים וחז"ל שינו לא אחת במרוצת הדורות דברים ,ולא כינו אותם חס ושלום בכינויי גנאי חריפים. מובן וכמובן זה לא היה כלאחר יד , ואחרי הסכמת גדולי ישראל , וכשהיה על מי לסמוך וכיו"ב.

ו

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

33. נידה (ירושלמי)

ראשית - איני מבין מדוע חלק מהתגובות אינן מכובדות ואינן מכבדות...
שנית - הכותבת מציעה את הצעתה, כאילו אינה יודעת ולא שמעה מעולם על טבעם של בני אנוש, שזקוקים לסייגים דווקא בנושא זה. ומהיתר לנגיעה לצורך תמיכה נפשית, או עזרה פיזית לאחר לידה, עלול הזוג להגיע מהר מאד לאיסור דאורייתא. כנראה שחז"ל מכירים את הטבע האנושי יותר מהכותבת הנכבדה.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

34. אתר כיפה מתדרדר. לפני שבוע בני לאו והיום היא. מחר בנדיקטוס? (חגי)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

35. כתבה רפורמית. דבריה הם עקרונות הרפורמה אחת לאחת (דוד)

'יהדות של המאה ה21'. נשמע מוכר מדי. השלב הבא - התבוללות

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

36. מותר לחבק מותר לעשות הכל, אבל למה בשם ההלכה, למען השם?????. (שושי)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

37. ומה עם רווקים.ות מבוגרים.ות ?? אני בשוק (א)

ברווקות המבוגרת זה לא קיים גם לא פעם בחודש...:( איפה האמפתיה אליהם? אני בשוק שאותם לא רואים אם להם אסור מגע נחמה אז למה שלנשואים כן יתירו ?

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

38. הרבנית מלכה, "מהדהדת" - בשופרו של משיח. אשריה (משה אהרון )

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

39. ההבנה שלך בחז"ל, היא פשוט תינוקית (אסף)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

40. את המגיפה הזאת אי אפשר להפסיק (פיוטר)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

41. יש לבחון דיון בפרהסיה בעניינים של צניעות. (שימי)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

42. מבריקה! (זרובבל)

ניתוח מפוכח של המציאות

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

43. זה לא מדרבנן (עידית)

לרוב הראשונים, מדובר באיסור דאורייתא והוא ביהרג ואל יעבור.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

44. אז פשוט תקראי לעצמך קונסרבטיבית, ויהיה לכולנו יותר קל (למלכה)

להזכירך: ככה בדיוק התחילו הקונסרבטיבים את צעדיהם הראשונים.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

45. תפיסה כ"כ רחוקה מהאמת. ולרוב הדעות המגע בעצמו הוא איסור דאורייתא. (.)

אז כל עוד הקב"ה בעצמו לא יאמר אחרת, אין לנו מה לעשות עם כל הטקסט הזה שכתבת.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

46. תודה! את מעלה נושא חשוב מאוד! (תמר)

נושא חשוב שמצריך דיון. חזקי ואמצי!

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

47. אמיצה! כן ירבו כמותך. (רחל)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

48. שבת יג.: (מ)

"תני דבי אליהו מעשה בתלמיד א' ששנה הרבה וקרא הרבה ושימש תלמידי חכמים הרבה ומת בחצי ימיו והיתה אשתו נוטלת תפיליו ומחזרתם בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ואמרה להם כתיב בתורה (דברים ל, כ) כי הוא חייך ואורך ימיך בעלי ששנה הרבה וקרא הרבה ושימש תלמידי חכמים הרבה מפני מה מת בחצי ימיו ולא היה אדם מחזירה דבר פעם אחת נתארחתי אצלה והיתה מסיחה כל אותו מאורע ואמרתי לה בתי בימי נדותך מה הוא אצלך אמרה לי חס ושלום אאפי' באצבע קטנה לא נגע [בי] בימי לבוניך מהו אצלך אכל עמי ושתה עמי וישן עמי בקירוב בשר ולא עלתה דעתו על דבר אחר ואמרתי לה ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה שהרי אמרה תורה (ויקרא יח, יט) ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

49. פורץ גדר ישכנו נחש (אפרים מנשרי)

א. אין בנו כח וכתפיים רחבות מספיק לשנות את תקנות חזל ובמיוחד בנושא כה קריטי.
ב. חדשנות לא בהכרח חיובית.
ג. פורץ גדר ישכנו נחש.
ד. בסמוך לאימרת חז״ל סחור סחור לכרמא לא תקרב, הובא מעשה מחריד כל לב, כיצד תלמיד חכם פרץ גדר וסייג ונכשל ונתן את הדין לאלתר, כי הקב״ה מדקדק עם סביביו (פרש״י צדיקים הדבקים בו) אפילו כחוט השערה, אמר רבי נחוניא, הוא למד מפסוק זה, אל נערץ בסוד קדושים רבה ונורא על כל סביביו ופרש״י מטיל אימת משפטיו עליהם (גמ׳ בק׳ נ.)

תני דבי אליהו, מעשה בתלמיד אחד ששנה הרבה וקרא הרבה ושימש ת״ח הרבה (מעלות אלו הם של ת״ח כמוזכר בגמ׳ ברכות (מז:) אחרים אומרים אפילו קרא ושנה ולא שימש ת"ח הרי זה עם הארץ) ומת בחצי ימיו, והיתה אשתו נוטלת תפיליו ומחזרתם בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, ואמרה להם, כתיב בתורה ״כי היא חייך ואורך ימיך״ (דברים ל־כ1 בעלי ששנה הרבה וקרא הרבה ושימש תלמידי חכמים הרבה, מפני מה מת בחצי ימיו? ולא היה אדם מחזירה דבר [(כי האדם יראה לעיניים וה׳ יראה ללבב (ש״א טזיז) וכן כתוב אתה בוחן לבב ומישרים תרצה (דה׳א ט־י״ז}] בדיבוריה נתחלל שם שמים, כי כולם הכירו את אותו ת׳׳ח שהוא רחוק מאיסורים, ולכן לא ידעו מה להשיבה, וכדי שלא יתחלל שם שמים ויאמרו המון העם זו תורה וזה שכרה? ויהיה רפיון אולי גם אצל התלמידים המתחילים,

לכן נשלח אליהו הנביא זכור לטוב והתארח אצל אותה אלמנה, היא לא חסכה מלשונה החרוץ והיתה מסיחה כל אותו מאורע.

פנה אליה אליהו הנביא – בתי! בימי נידותך מהו אצלך? (ימים שרואה דם) אמרה לו חס ושלום אפילו באצבע קטנה לא נגע בי.

בימי ליבונייך (שבעת ימי נקיים שבודקת עצמה מראיית דם) מהו אצלך?

השיבה לו האלמנה, אכל עימי, ושתה עימי, וישן עמי בקירוב בשר, ולא עלתה דעתו על דבר אחר, אמר לה אליהו הנביא, ברוך המקום שהרגו שלא נשא פנים לתורה, שהרי אמרה תורה ״ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב״ (ויקרא יא) עכ״ל. נפסקה הלכה שאשתו טמאה הבעל נאסר בכל קירבה, עד שתטהר ותטבול במקוה טהרה של ארבעים סאה, ראה לשון רבינו הרמב״ם באיסורי ביאה פ״ד הלכה ג' ובפי״א הלכה ט׳,ז דאין האשה עולה מטומאתה ויוצא מידי ערוה עד שתטבול במי מקרה כשה אבל אם רחצה במרחץ, אפילו נפלו עליה כל מימות שבעולם הרי היא אחר הרחיצה כמות שהיתה קודם הרחיצה בכרת. שאין לך דבר שמעלה מטומאה לטהרה אלא טבילה במי מקוה או במעיין וכו' (וראה בהרחבה מה שכתבתי בהרחבה בנר יום טוב חלק ט׳ מעמוד 173-231.

ממעשה מבהיל זה לומדים אנו כמה חובה על האדם להיות דבק באזהרות חכמים, שהם נטועים כמסמרות לבל יפול האדם ארצה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

50. ועכשיו בואו נתיר לגברים אלימים לכסח את נשותיהם (יאללה מכות)

כשיו בואו "נתיר" לגברים אלימים לכסח את נשותיהם, כי כיסוח במכות רצח זה גם כן לא מגע אינטימי.
וגם בואו "נתיר" אונס, כי ה"אנסים" המסכנים קשה להם להתגבר על יצריהם: ככה הם נולדו!
וחוץ מזה האונס הוא לא מגע אינטימי אלא סתם אלימות, אז גם אלימות אינה קשר אינטימי, נכון?
ובכלל אפשר לכתוב את התורה מחדש ולהמציא דת חדשה ולקבל במה חינם והאמת תהיה נעדרת.
פנטסטי.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

51. כך נראית פשיטת הרגל של הציונות דתית - כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות. (טוני)

נשים לא יכולות להיות "פוסקות הלכה" ולא ללמוד גמרא.
הרפורמה של הציונות הדתית בכל הנוגע ללימוד גמרא לנשיםמ מולידה תופעות כנ"ל.
הרגש הנשי לא יכול להוביל במקום של פסיקה שמצריכה שכלתנות וקור רוח.
מי שחושב שהוא יותר מבין מחז"ל, מקבל "פוסקות" ו"רבניות" שעושות מההלכה והגמרא פלסתר.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

52. חידוש: אנחנו לא מקיימים הלכה של המאה ה12. אנחנו מקיימים הלכה של המאה ה-13 לפני הספירה המקובלת... (והמבין יבין)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

53. ברור שלא יקיימו את ההלכה אם המסר הוא "ההלכה צריכה לספור אותי". במקום בו "אני צריך לספור את ההלכה" מקיימים אותה יפה מאד (נו באמת)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

54. שם רשעים ירקב (מאיר)

הברכה שהצדיקים מביאה לעולם תנפנף את כל הבלי הרוע שהגברת הזו ודומיה מנסים להפיץ בעולם.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

55. עם תחילת הכתבה רציתי לדפוק את הראש בקיר. .. מישהו שלמד תורה באמת חושב שהגישה לזוגיות של התורה זה "קשר מיני" ו"הבאת ילדים"??? (יש דגש מיוחד קודם על החיבור הנפשי, הזוגי... "לא טוב היו)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

56. כנסו (יהודיה נאמנה לה' יתברך)

"ואל אשה בנידת טומאתה לא תקרב" - לדעת הרמבם, הכתוב בא לאסור (כל!!!!!)מגע באישה נידה, וזה אסור ביהרג ואל יעבור!!!
מדובר פה באיסורי תורה, לא מנהג או חומרה!!
צר לי מאוד על ההידרדרות ועל היומרנות...
נשים אהובות, המשכנה לשמור אמונים לבורא עולם ומצוותיו. בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל!!
מאז שחרב בית המקדש, אין להקבה מקום להשכין שכינתו אלא בבית היהודי. נמשיך לתת מקום בביתנו להשראת השכינה!
אנחנו נשים חזקות, נמשיך לקיים את המצווה בשמחה וללא פשרות! והבא ליטהר מסייעין אותו.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

57. ל-36: הוא התכוון לסמכות ההלכתית. הראיות שהבאת הם דוקא "ראיה לסתור". הסיפור בגמרא מעיד בדיוק מה דינו של מי שמקל בשבעה נקיים דרבנן (שזה בדיוק מה שמנסים להקל כאן! כבר אז זה היווה קו אדום)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

58. אין גבול ללייטיות של ה"רבניות" (תלמידה)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

59. תועבה ( אליהו ראש ברזל)

הדברים שלך הם תועבה

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

60. ולכן נלחם על סגירת המקוואות בקורונה (איילת)

כי גם ככה אנחנו מתירים מגע וקיצורים
כי אנחנו מחמירים ב"לראות את האנשים"
אבל לא לראות את האנשים שרוצים לשמור הלכה על אף האתגרים. אותם לא צריך לראות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

61. תת רמה (אבנר)

אולי גם לא ייתכן שנקיים תורה מיושנת שניתנה לפני 3000 שנה.
למה לא תגידי פשוט - התורה הזאת מעיקה והגיע הזמן שנייסד דת חדשה?
גם קצת מביך שאתר כמו כיפה מפרסם מאמר שרמת הטיעונים בו כל כך נמוכה. זה מעליב את הכותבת ומעליב את האתר.
כאילו כל הדורות עד ועד בכלל הדור שלנו, הפוסקים לא הבינו באמת את סוגי המגע השונים, עד שבאה המלכה והסבירה לנו.
פשוט הזוי

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

62. לא יתכן!!! (יאיר)

בכל הכבוד לגברת אבל השו"ע באופן מאד מפורש אסר אפילו מגע רק לצורך מישוש הדופק. ובב"י למד שזה אסור כאביזרייהו דעריות שעליהם נאמר יהרג ואל יעבור לשיטת הרמב"ם. (סוף סימן קצ"ה).
ואני תמה כיצד אשת הלכה שלמדה את הלכות נידה לפי איך שהיא מציגה אותם מעלה אפשרות של היתר לחיבוק, נישוק וליטף בין בני זוג "רק לצורך" תחושת קרבה שאין עניינה אינטימיות אלא ניחומים וכד' כשהפוסקים באופן נחרץ אסרו אפילו רק לצורך עזרה רפואית ממש והתירו רק כשאין אחר או במצב של פיקוח נפש (מי שהתיר).

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

63. זה כבר לא בגדר השכל הישר בתורה (אריק)

באיזה תעוזה מנסים לשלב תורה ברורה עם מציאות משתנה. לנו יש הלכה למשה מסיני וכך נהגו כל השנים בלי הקלות וחפיפניקיות

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

64. מי שאמיתה של תורה בליבו יהא פתוח לדברים הבאים (משה אהרון )

ב ס"ד.

1.אִישׁ אִישׁ אֶל-כָּל-שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ, לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה:
2.וְאֶל-אִשָּׁה, בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ--לֹא תִקְרַב, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ.

הנה לפניכם שני פסוקים המלמדים זה על זה.
האם יתכן כי בפסוק הראשון הכוונה לכל מגע ואפילו תמים .
וודאי שלא .מדוע אם כן בפסוק השני הרחיבו בניגוד לדבר התורה
שה"לא תקרב" מתייחס אך "לגלות ערווה".
ולגלות ערווה כפשוטו ולא בכל נגיעה ונגיעה
הנה אם כן ההרחבה היא מדרבנן וצודקת הרבנית מלכה
ששינוי העיתים מחייב לפחות דיון ושיקול דעת מחדש.

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

65. ל68 (יהודי)

יפה מאוד.
יכול להיות שלרב שלך קוראים ענן?

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

66. בזיון וחרפה לתורת ישראל (מתושלח)

במשך דורות עם ישראל שמר על התורה הקדושה , נעבור גם אתכן

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

67. כל הכבוד, אשה אמיצה ומציאותית! (רות)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

68. המשיגענער (תרגום חולת נפש)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

69. אני קוראת את המאמר ויורדות לי דמעות מהעיניים. לאיפה עוד נגיע עם הרבניות האלו?????? (בת מלך)

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

70. הופה המדרון החלקלק הופך אט אט למפולת (מרא דאתרא)

מפתיע מישהו?

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2020

71. הופה המדרון החלקלק הופך אט אט למפולת (מרא דאתרא)

מפתיע מישהו?

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

72. משוגעת, כבר ברור לכל מיש נשאר שפוי ונורמאלי וללא צל של ספק שיש כאלו שהם כבר לא דתיים. (עדו)

כגון פיוטרקובסקי ולאו

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

73. מזעזעע (אודל)

מזעזעעעעע
לאן הציבור הדתי לאומי הגיע.
זה רבנית רפורמית???
כשאישה באה אליך היא רוצה שתחזקי אותה.
לא שתפרצי גבולות בשבילה.
זו בדיוק הסיבה שהציונות הדתית קורסת.
רבנים מהמגזר הדתי אונסים נשים נשואות.
התורה היא תורת חיים! היא לנצח תישאר כמות שהיא לא תצליחי לשנות את התפיסה אם את הולכת בדרך התורה.
הלכה פסוקה היא הלכה פסוקה - ולא ניתן לשנות אותה וטוב שכך.
ונשים ואחיות אהובות..
לפעמים אנחנו עוברות ימים לא קלים... ובדיוק אז הבעל לא יכול לשים יד... לחבק... לחזק...
זה בדיוק הזמן שלנו להתחזק באמונה אמיתית שאם אבא שבשמים החליט שזה מה דטוב בשבילנו. אז זה מה שטוב בשבילנו!!
אם אבא שבשמים החליט לחבק אותנו בלי מתווכים... אז באנה ניתן לו.
ועוד משהו... כשמישהו נותן לך עיצה שמקדמת אותך - תשמעי... תיישמי...
כשמישהו נותן לך עיצה שמחזירה אותך אחורה - תברחי!!!
ולשמוע את הדברים להלן זה לקכל את התפיסה שלא את לא יכולה... את כמו ילדה קטנה... לא מסוגלת... לא יכולה.... נשמע כמו אוי אוי אוי.

.אחיות אנחנו יכולות! מסוגלות! אנחנו גדולות מהחיייםם!!!
אנחנו עושות נחת לאבא בשמים.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

74. מזעזעע (אודל)

מזעזעעעעע
לאן הציבור הדתי לאומי הגיע.
זה רבנית רפורמית???
כשאישה באה אליך היא רוצה שתחזקי אותה.
לא שתפרצי גבולות בשבילה.
זו בדיוק הסיבה שהציונות הדתית קורסת.
רבנים מהמגזר הדתי אונסים נשים נשואות.
התורה היא תורת חיים! היא לנצח תישאר כמות שהיא לא תצליחי לשנות את התפיסה אם את הולכת בדרך התורה.
הלכה פסוקה היא הלכה פסוקה - ולא ניתן לשנות אותה וטוב שכך.
ונשים ואחיות אהובות..
לפעמים אנחנו עוברות ימים לא קלים... ובדיוק אז הבעל לא יכול לשים יד... לחבק... לחזק...
זה בדיוק הזמן שלנו להתחזק באמונה אמיתית שאם אבא שבשמים החליט שזה מה דטוב בשבילנו. אז זה מה שטוב בשבילנו!!
אם אבא שבשמים החליט לחבק אותנו בלי מתווכים... אז באנה ניתן לו.
ועוד משהו... כשמישהו נותן לך עיצה שמקדמת אותך - תשמעי... תיישמי...
כשמישהו נותן לך עיצה שמחזירה אותך אחורה - תברחי!!!
ולשמוע את הדברים להלן זה לקכל את התפיסה שלא את לא יכולה... את כמו ילדה קטנה... לא מסוגלת... לא יכולה.... נשמע כמו אוי אוי אוי.

.אחיות אנחנו יכולות! מסוגלות! אנחנו גדולות מהחיייםם!!!
אנחנו עושות נחת לאבא בשמים.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

75. שמירת נגיעה (ש.ש.)

הצבור הדתי לאומי חייב לפקוח עין יתרה חלק גדול ממנו נהפך לרפורמי.מי יעז להזיז אות אחת משולחן ערוך .החוצפה כל כך גדולה העיוות של השכל .לאן תגיעו בסוף???

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

76. פורץ גדר ישכנו נחש (שלומית ולצמן)

תעשי טובה תשתקי עדיף. חושבת שדבר ה' זה פונקציה של הרגשות שלה.
הרבנית שלי ע"ה היתה ניצולת שואה. הוריה ברחו מהנאצים ביערות. בשלב מסויים הם הבינו שהם חייבים להיפרד, אמרו שלום ונפרדו ללא כל מגע.. תמיד הרבנית שלי אמרה שזה מה שהיציל אותה ואת אחיה בשורה. יהודים נעקדו נטבחו ונשרפו חיים ולא עברו על דבר ה'- זו הלכה ואת בפרץ של רגשות מפוקפק מבקשת למוטט את קומת הטהרה שהיא השער לכל קדושת החיים. כי אם אין טהרה אין יהדות אומר הרב מוצפי שליט"א

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

77. לא צריך לפרסם שטות של כל מפגר, (ary)

מבזה את הדת"ל יותר גרועה מרפורמית, אין צורך לפרסם את הדברים האלו, עכשיו אני מבין את חז"ל כל המלמד אישה תורה שבעל פה כאילו מלמדה תפלות, עכשיו שומעים זאת במוחש.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

78. כל הכבוד! חשוב מאוד! (יהודיה)

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

79. תכנים של אתר כיפה (אחד שמתבונן)

אתם מפתיעים אותי כל פעם מחדש.
אתם אתר חילוני עם כיפה סרוגה וקטנה מאד.
למה להכנס לאתר הזה מלכתחילה?
תפשטו רגל ..

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

80. אם הטענות שלה כמו שהופיעו כאן מדוייקות, אז זה מחריד (ישראלי)

פעם לא ציפו לאהבה וחברות?? מאיפה השטויות האלו.
אשה תמיד הייתה זקוקה לבעלה אחרי לידה.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

81. גם להעביר מזלג מיד ליד אסור (אריאל)

אבל בטח הרבנית המכובדת סבורה שיש אינטימיות רבה בהעברת מזלג...

גם כנראה אינה מכירה את האופי של הזוגיות של גדולי הדורות, שראו בנשותיהם עולם ומלואו, והתייחסו לנשותיהם כחברים הכי טובים. אפשר לראות כאלה מקרים כבר בגמרא ומדרשי התנ"ך, ועד בני ימינו. רבי עקיבא אייגר כותב איך היה משוחח עם אשתו חצי הלילה...

זה לא רפורמיות, זה בורות כפשוטה. ואין בור ירא חטא

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

82. ל-35, חז"ל לא שינו שום דבר מתורתנו הקדושה. (רם)

רק בראש שלך יש שינויים. מעולם התורה לא השתנתה. וחכמינו לא שינו כלום, כאן מדובר על איסור דאורייתא, אז על איזה שינוי אתה מדבר?

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

83. מתאימה כמו כפפה לנפתלי בנט (יהודי)

נפתלי בעד להט"בים, היא בעד בטול הלכות נידה, תצרפו עוד "רב"/"רבנית" שיבטלו את השבת מאותו טיעון שכל ההלכות האלה לא מתאימים להיום!!!! קדימה לחופששששששש
בושה.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

84. הלב בצד שמאל כבר לא רלוונטי ולמה רק 2 עיניים? (חיים קליין)

רק אדם שיותר שטוח מפלטה של שבת מסוגלל לגבב אבלים כאלו, ]אלא שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

85. חלק גדול מהנזק של ה"רבנית" פרוגרסיבסקי היא בכך שמצטטים אותה בכלל (יגאל כנען)

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

86. .. (בושה שנותנים לזה במה)

איך נותנים לדבר כזה במה ולכתוב על זה כתבה שלמה.. לאן הגענו ?!

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

87. רפואה שלמה (חילוני גאה)

הקשר הנפשי בין בעל ואשה נמדד ביכולת לנחם אשה גם ללא יכולת נגיעה. רפואה שלמה בקרוב ממש

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

88. כיפה, האם הנאו-רפורמים משלמים לכם על סיקור אוהד? (שאלה לרב סתיו)

איך זה שאתם מפציצים אתר שאמור להיות אתר דתי! בכתבות של נאו-רפורמים?
חלאס!
הגיע הזמן לחזור הביתה!

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

89. באמת? (דוד בן מאיר)

באמת השתנו החיים עד כדי כך? פעם לא היה צורך להעביר ילד או תינוק מיד ליד? פעם לא היו צריכים להעביר חפצים מיד ליד בתור עזרה? זו שטות לומר כן.
פעם לא היה חיבוק של חיבה, נחמה, ניחום? גם זו שטות.
מה השתנה?
השתנתה התרבות הסובבת המקדמת שטחיות, מיידיות והחצנה. אפשר לנחם בלי מגע - ואם אדם אינו יודע לנחם בלי מגע, גם מגעו לא ינחם.
אחרת - כפי שמישהו כבר כתב בכותרת תגובה - למה לעצור בעל ואשתו? למה לא יוכל מורה לחבק תלמידה לצורך ניחום?

כמה חבל שביותר מדי הזדמנויות נשים למדניות מחזקות את דעתו של רבי אליעזר...

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

90. והיא מרבניות בית הלל! לסגור את הארגון הקקיוני הזה מידית (דתיה)

.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

91. נו נו (שמעון)

אני לא מתכוון להלעיז ולגדף. אבל י דות בבסיסה היא מסירות נפש שקודמת לקשיים וגוברת על אבולציה חיובית או שלילית של הדורות. ואני יודע שקיום הדברים לעיל יגרום להרס מוחלט של הלכות נידה שהן בכרת. אומנם כתוב על המצוות 'בחי בהם' אבל זה לא מתיר שיעבור עליהם.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

92. שבעה נקיים מדאורייתא (מצליח מאזוז)

כל זמן שהאישה לא טבלה, קיים האיסור מדאורייתא, ואם כן אין הבדל בין זמן הוסת לשבעת הנקיים.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

93. לא הבנתי איך ההלכה אמורה להתכופף? (עקיבא)

הרי ההלכה היא סלע יסוד באמונה שלנו.
יכול להיול שקביעות של ראשונים לא מתאימות לתפיסות שלנו היום אבל אנחנו כבולים עד שיבוא בית דין הגדול כשיחזןר המקדש ויתיר מה שאסרו.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

94. אהבתי את הסיום... לבחון את הרצון שלי מול הרצון של ה' (האין משנה מפורשת בעניין?)

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

95. בושה , בושה , בושה (משה אהרון )

בס"ד.
בושה שיש כאלה המתקראים יהודים
והמתיימרים להיות שומרי הגחלת.
והם נזקקיםללשון מנוולת כזו,
חרפות, השמצות וקללות .
לא אתם פניה של תורת ישראל .
כשתגיעו לבית דין של מעלה
ישאלו אותכם
רק שאלה אחת .........

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

96. אי אפשר גם וגם (בנימין)

לכבוד הרבנית,
יש דברים שקוראים בציבוריות ומשפיעים על ההלכה.
הבעיה הגדולה שלך היא שאת רוצה להיות גם שותפה בשינוי וגם לפסוק את השינוי.
מי שגורם את השינויים הם המאסות בעם. ומי שפוסק אחריהם הם הפוסקים מרוממים מעם ששוקלים עד כמה אפשר לשנות.
את מתחילה בזה שאת מרגישה שצריך לשנות ואז פוסקת לעצמך. יש כאן טעות גדולה בתפקיד הפוסק.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

97. פורום תקנה (חנה)

א. שתכסה ראשה כדת ותכסה זרועותיה כדת לפני שבאה לבחון את עיקרי היהדות!! התורה הזהירה לא תקרב!! נקודה!!
ב. לדבריה ולפי ההגיון העקום שלה מדוע היא יושבת או ישבה בפורום תקנה ורדפה אנשים ידועים וכידוע לא תמיד על פי ובדרך ההלכה ולפי אמות המידה של ההלכה בגביית העדויות וכו'. תמיד יוכלו הנידונים לטעון. נגענו מגע שאינו של חיבה...אז די לקשקושים די לחירטוטים. מי יוכל לדעת מה קורה בעומק הלב והלא יצר התאווה חזק וכחוט השערה וכפסע בין זה לזה. כמה צדקו רבותינו שדברי תורה בדרך עמקות ופלפול לא נמסרו לנשים. הנה דוגמא לאן זה מוביל אותן. ואותנו.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

98. לאן נעלמת הטומאה? (דוד)

הבעיה היחידה היא שבזמן נידה אישה טמאה ולכן היא מעבירה בזמן מגע את טומאתה לבעלה. לה אין שום בעיה אבל לבעלה עוברת אנרגיה שלילית. לכן גם אם נחפש חידושים והמצאות. הם לא פותרים את הבעיה המרכזית. אם אשתי צריכה חיבוק בזמן נידה אז היא לא טמאה? יש פה קולה לא במקום. יש פה מחשבה אגואיסטית נשית בלי להתחשב בצד השני

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

99. חשוכה!!! (יובל)

רבנית חשוכה!!!
כבר לפני 150 שנה הרפורמים "הנאורים" הביעו "מחשבה מחודשת" על השבת, חתונה עם גויים, חתונה עם גאיים, מה נזכרת פתאום בשבע נקיים?

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

100. מי שלמד פעם הלכות נידה מכיר את הסיפור עם אליהו שהגיע אל האישה שבעלה מת כיון שלא הקפיד על פרט בהלכות נידה..וכן מובא כבר בראשנים רעיון לחלק בין ימי הוסת (מי שלמד קצת..)

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

101. כב' "הרבנית" מתי את מתירה עוף בחלב? הרי האיסור מדאורייתא על בשר! (מרא דאתרא)

ר' יוסי הגלילי ואנשי מקומו כבר עשו זאת - אז הנה יש לך על מה להסתמך.

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

102. במקום לעודד את בני הזוג את מנסה לפרוץ את ההלכה !!! (יוסף אריאל)

דווח על תגובה לא ראויה
19.10.2020

103. הגיע העת לדבר על הרווקות המבוגרות שלא חוו מגע בחיים (שולתתתתת1)

איזו עצבות

ואין לה מנחם.

נשארת בבדידותה ללא מגע אדם.

מה עושה רווקה בת 50??????

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

104. לא יאומן (איריס )

וכאשר אבדתי...אבדתי...
הלכה לאיבוד הבחורה
טוב שהיא דורשת...

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

105. חבל (גוליבר)

"שבעה נקיים מדרבנן" - רק אם טבלה!!
הנה סיבה למה לא מקיימים דיונים הלכתיים
בנושאים כל כך חשובים על רגל אחת

אין ספק שמדובר בתלמידת חכמים וכוונותיה טהורות
אבל חבל שהיא עורכת את הדיון ההלכתי בתקשורת
לעניות דעתי זה פוגע בהלכה ולא תורם לדיון

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

106. הורדת ההלכה להבנה מצומצמת (רבקה)

את קבעת ש"הלכות נידה נקבעו בזמנים שהציפייה בין בני הזוג היו שונים לחלוטין" וכי חז"ל לא הכירו את הנפש את התחושות והצרכים הזוגיים? הרי הם אמרו "אשתו כגופו" ושצריך "לכבדה יותר מגופו", ולהיות רגיש לרצונה ברגעים האינטימיים, ושהלכות נידה מסייעות שלא יהיה רגיל בה וקץ בה.
את מורידה את הסמכות ההלכתית לרמה של אם זה מתאים לי או לא, אם זה בא לי בטוב או לא...
מוגזם

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

107. את לא רבנית (חכמת חיים)

איזה מן רבנית שעל צניעות בקושי שומרת שרוול קצר שיער בחוץ פרוצה ועוז רוצה לשנות הלכות הצחקת אם את רבנית אני אלוקים........................................... מי הקהילה שלך בכלל ..... ???????????
בושה התורה לא מתחלפת בשום סיטואציה ואת לא הראשונה שרוצה להחליף אותה בהתאם לזמן היו טובים וגדולים ממך ..... ולא הלך להם. אז תרדי מהרעיוןןןןןןןןן

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

108. מנסה להבין את ההיגיון ולא מצליח (שי)

פעם בין בני זוג לא היו יחסי חברות, היום כן. הדעת נותנת שהרבה יותר קל להיגרר מלחיצת יד חברית ליחסי מין. אז למה מלכה סבורה אחרת?

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

109. יראת שמים (רגב קסל)

כל העבוד לגברת פיוטריקובסקי
הוכיחה בדיוק בדיוק למה אישה היא לא פוסקת הלכה וגם לא יכולה להיות
שכוייח!!

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

110. לא ציפיתי ולא מתאים לתת במה להפצת רפורמה, יש להם אתרים שלהם!!! (עמי)

מוחה בכל תוקף!!!

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

111. הזוי (ענבל)

הזוי ..חושבת שחכמי הדורות לא הבינו מה מגע של עזרה כלשונה יכול להוביל.. קיום יחסים כשהאישה נידה..גדולי הדורות הבינו יותר מכל פסיכולוג דגול את מורכות ונטיית הנפש

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

112. עצוב (לילך)

ומה שהכי עצוב בכל המקרה, שאנשים מרגישים שיש להם תמיכה מ "רע בנים"

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2020

113. נידה (פנינה מורגנשטרן)

בתור אשה דתיה אני יכולה לומר שחבל שהרבנית רוצה לקצץ דוקא בהלכות נדה .בברית של הבן שלי היה לי קשה לראות את זה אולי שתבטל את הברית או אולי שמירת שבת שתחיל רק מהבוקר כי לבעלי מאוד קשה לא לעשן כל כך הרבה שעות ......אלוקים יותר מבין ממך וגם כל הרבנים יחד אז אנא לא להתחכם ...............

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

114. המגיבים פה לא באמת מצפים למשיח . שמהותו של זה מהפכה בכל...... (משה אהרון )

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

115. המגיבים פה לא באמת מצפים למשיח. שמהותו של זה מהפכה בכל...... (משה אהרון )

בס"ד.
תראו את המגיבים והמגיבות פה .
גוש קרח של קיפאון.
משל הגאולה היא פריזר של הגלות.
משל אין האור שהולך ונערם
בשרשרת הדורות בבחינת : "ומלאה הארץ דעה את ה'....
ובבחינת בינו שנות דור ודור.

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

116. די כיפה חפרתם, תורידו את זה כבר (לכיפה)

כמה תעלומה ניאו רפורמית אתם יכולים לשים באתר שלכם, ואת התגובות ההלכתיות להסיר אחרי שעתיים?
חפרתם לנו בשכל!

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

117. דעת הרמב"ם על הנושא: (משה לייטער)

דברי הרמב"ם (הלכות תלמוד תורה פרק א הלכה יג) : "רוב הנשים אין דעתם מכוונת להתלמד אלא הן מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן". כל מילה מיותרת.

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

118. אנשים מפחדים לדעת. קל יותר לעצום עינים ולהתרגל לאסור אסור (דסי)

דווח על תגובה לא ראויה
21.10.2020

119. הבעיה היא שאותה מלכה מנסה להתיר דברים שהם באמת אסורים (לדסי)

הלכות נידה ברורים היטב, ומגע של חיבה הוא אסור.

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

120. תענוג לקרא הצעות עדינות של נשים תלמידות חכמים (יוסי אראל)

מלכה אמתית, ירבו כמותך בישראל

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

121. אני רק מילה... (ארז)

אם אפשר לבטל את שחרית במניין במקום זה נראה קצת יותר נוח..

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

122. צריך לשמור ממנה נידה כל החודש (טל)

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

123. כנראה שכחה פסוק בספר מלאכי... (משה לייטער)

אצטט מדברי גברת מלכה פיוטרקובסקי "הלכות נידה נקבעו בזמנים שהציפייה בין בני הזוג היו שונים לחלוטין, לא שלא הייתה אהבה בין בני הזוג, אבל הציפייה מהחיים הזוגיים הייתה שונה". לפי הרבנית השינוי בתפיסת הזוגיות דווקא מבורכת, שכיום כדבריה בזוגיות יש "צפייה לחברות נפש בין בני הזוג". עד כאן דבריה. כלומר הזוגיות של פעם הייתה שונה מהזוגיות של השנים אחרונות, כי כיום הזוגיות הוא יותר 'חברי'. אז הנה פסוק מפורש מספר מלאכי (פרק ב, פסוק יד) "אשת נעוריך... והיא חברתך ואשת בריתך". ו-ה-י-א ח-ב-ר-ת-ך. כתוב כאן חברות! (מלאכי מדבר על זוגיות שלפני 2500 שנים...) וכה הם דברי הרד"ק: "הנכון לפרש כי שני עניינים אמר, היא חברתך אעפ"י שאיננה אשת נעוריך, כל שכן כשהיא אשת נעוריך שיש לך לאהוב אותה יותר". הפנייה שלי לגברת היא: "זיל קרי בי רב הוא"... (במילים אחרות, קצת לימוד בתורה שבכתב לא יזיק לך...)

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

124. תישבי (מרים)

יבוא תישבי ויתרץ קושיות ובעיות ועד אז כל תריג המצוות מא ועד תו חובה חד וחלק!

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2020

125. כל המלמד... (מאירו)

ד"ר זרח ורהפטיג המנוח אמא לי פעם על דבר דומה שלא סתם אמרו חז"ל כל המלמד את בתו תורה כאילו וכו'
אז, כשהייתי צעיר, לא כל כך הבנתי כוונתו.

בזכות מלכה פיוטרקובסקי זכיתי להבין דבריו.

כמה הוא צדק!

דווח על תגובה לא ראויה
23.10.2020

126. בעלה ניסן החמוד לא (שלומי)

רב ולכן היא לא רבנית אלא אם כיפה הופך להיות רפורמי.

דווח על תגובה לא ראויה
23.10.2020

127. עד מתי? (משה פרץ)

טכנות ותכנים של רפורמים:
הרבנים של אתמול לא מבינים את היהודים של היום.
פשוט נורא.
הגיע הזמן לצעוק צעקה של עד כאן.

דווח על תגובה לא ראויה
26.10.2020

128. המאה ה-12... זה לא ספירה נוצרית? (יוני)

ואל אשה בטומאתה לא תקרב... זה לא מהתנ"ך?

הרבנית, תתירי גם לגעת ברווקות? הרי גם הן רוצות חיבה...

או אולי בגויות? למי שלא מצליח יהודיות...

דווח על תגובה לא ראויה
26.10.2020

129. עליבות- מגיבים יקרים ריח של עיפוש עולה מתגובותיכם ואין בכם אפילו זיק של צפייה למשיח שאם כן לפחות הייתם סובלניים לשמוע כל חדש שמשיח מימלא מהפכה וגם תו (משה אהרון )

דווח על תגובה לא ראויה
26.10.2020

130. Mati Belo התגובות שלך מלאות בחשיכה. תהיה ענייני.. (נעמה)

דווח על תגובה לא ראויה
26.10.2020

131. הו ענייני - בבקשה עינייני [גם מלשון עין] (משה אהרון )

דרך ארץ קדמה לתורה
שבלי דרך ארץ לא רק אין תורה מאבדים גם את השמיים.
מדוע מי שמתיימר להציג עמדתה של תורת אמת קדושה צריך לנבל פיו כמו הנבלויות שבפה.
אתם מאבדים כל זכות עמידה וטיעון אינכם בכלל ראויים להגיע לכלל תגובה עניינית .
עוד יותר ענייני :
תורת אמת היא כמו יהלום הנזקק לליטוש אין סוף לכן יש גם את העיקרון של "ומלאה הארץ דעה את ה' שיש מנגנון "מילוי תדיר ושוטף כעין בינו שנות דור ודור . ואתם כמו עלובים נשוכי נחש קופצים לחרף מערכות אלוהים רק מפני שמישהו העיז לסדוק את קיר הברזל שלכם ולהראות לכם ניצנים של אור חדש. ואני מאמין מאותו האור האין סופי הגנוז.
חלילה אין זה אומר שאתם צריכים בניד עפעף של מאמר לשנות אורחות קדם אבל גלו פנים מאירות בתורה אל תשתוללו לשפוך דם נקי וכך אתם עושים כאן ולא יסולח לכם ואני גם מאמין שלא תזכו לראות את זריחתה המלאה של הגאולה. שעבודת האלילים שלכם לקדש אך אמת ארכאית גרועה מעבודה זרה
ולסוף גם אם אני חשוך בעינייך, ייתכן שאני כילוד אישה מקדש את הספק.
היה לךאת לפחות להיות יותר נעמה לפנות אלי כאדם - בשמי כאדם.
זאת ועוד לחיתום הדברים:
אני הרי בטוח שאת נוהה אחרי רב כזה או אחר.
תראי לו בבקשה את תגובתי לקבל עצתו ובעיקר להכין לך מערך שיעורים הולם ועונה

דווח על תגובה לא ראויה
26.10.2020

132. מגיבה 130 - נעמה - מחילה (משה אהרון )

רק עתה במקרה המסך נפל עד למטה .וראיתי שיש מגיב מעולם אחר בשם הלועזי שנקבת .
וקרוב לוודאי התייחסת אליו .
שוב מחילה .
כך או כך המגיב ההוא ראוי לתגובתי שנכתבה שתרשם לדיראון עולם על שמו .
כמו כל יתר המגיבים המגעילים בעיניי

דווח על תגובה לא ראויה
27.10.2020

133. בושה!!! (שלומית)

ערב רב!!! שרוצה להרוס את היהדות!! תחזרי בתשובה מהר אחרת אוי לך מיום הדין!!!

דווח על תגובה לא ראויה
28.10.2020

134. ב"ה. רק העלת הנושא יכול לגרום לחטא! איסור דאורייתא! כרת כחומרת יום כיפור וחמץ בפסח!! מצריך זהירות רבה בדברים!! רק להתפלל שלא יבא לידי מכשול ה' יש (שרה)

דווח על תגובה לא ראויה
28.10.2020

135. מזעזע. כל כך הרבה הנחות יסוד שגויות... לא ידעו מה זו אהבה? הטבע האנושי השתנה? רצון ה מנוגד לרצון האדם? חסרת תבונה ודעת לגמרי... הקשר בינה ובין יהדות פ (אורלי)

דווח על תגובה לא ראויה
28.10.2020

136. יש לבחון איך להוריד את גיוס החובה! (אלמוג)

אם כבר פותחים נושאים,
אני מחכה שיגיע מישהו או מישהי עם תעוזה כמו הרבנית,
וידבר פתוח על הגיוס חובה לצה"ל.

הרבנית מסבירה כי כיום תפיסה הזוגית שלנו שונה, ולכן היא דורשת שינויים הלכתיים.

דווח על תגובה לא ראויה
28.10.2020

137. הדבר היחיד שמפריע לי בכתבה שקוראים לך בה רבנית (אילנה)

הרפורמים באו מאנשים כמוך. יש הלכה יהודית ושאת מנסה לכופף אותה פה מתחיל החורבן. בתור אישה דתית לאומית. מיום ליום אני מבינה את העולם החרדי למה הוא מתעקש ולא נותן לשום שינוי ולו קטן להיכנס לעולמו. עלייך נאמר כבר
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מניין בימי הקורונה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

המלצות אמ"ן: סעודות חג מצומצמות, תפילות במרחבים פתוחים

קרא עוד