הנשיא טראמפ מנהיג מורכב וייחודי - ועלינו להתפלל לרפואתו

אין להכחיש כי נשיא ארצות הברית, מתנהג לעיתים באופן גס ולא תמיד מוסרי. אבל יחד עם זאת, הוא יודע למקד תופעות ואישים בסכין חדה. ברצף של 'שחור לבן', הוא יודע להגדיר מי הם 'הטובים' ומי הם 'הרעים' בעיניו, ולהתייחס אליהם בהתאם

חדשות כיפה ד"ר חנה קטן 05/10/20 13:21 יז בתשרי התשפא

הנשיא טראמפ מנהיג מורכב וייחודי - ועלינו להתפלל לרפואתו
הנשיא טראמפ, צילום: shutterstock

מידי כמה שנים, כבר מזה ארבעה עשורים, היא מגיעה אליי, ממתינה בתיבת הדואר שלי. רשמית ומוקפדת. אבל היא יקרה מאד לליבי. היא מעניקה לי פריבילגיה מיוחדת. כאזרחית ארצות הברית, ערש ילדותי, אני זוכה לקחת חלק אקטיבי בבחירות של נשיא ארצות הברית. ולמרות שזה קול אחד שטובע בים הקולות, חייב אדם להגיד בליבו- 'בשבילי נברא העולם'. ואני שיכורה קצת ולא מיין. שיכורה מהכוח להשפיע, להשתייך למועדון יוקרתי שמסוגל לשמן את גלגלי רכבת הגאולה הדוהרת, המתקרבת לתחנה הסופית. פתקה טבא אני משגרת בעד המועמד היותר פרו ישראלי דרך רשות הדואר. שיהיה בהצלחה.

אבל היום שלחתי פתק מסוג אחר. תליתי פתק על לוח ליבי ושיגרתי אותו בתפילת הבוקר בתפילת 'רפאינו'– כן, בין מחלקת חולי הקורונה עליה אני מתפללת השחלתי תפילה לרפואתו השלמה של הנשיא טראמפ. זה היה ספונטני. ואז חשבתי בליבי- האם ריבונו של עולם מחייך אלי כעת? ואולי אני מחללת את תפילת העמידה, ועוד בחג? ואולי אני לא שונה מאברהם אבינו שבכבודו ובעצמו התפלל לרפואתו של אבימלך.

בשבת אחת בה שהיתי בלונדון התפללתי בבית הכנסת הייקי העתיק. כשהחזן הגיע למקום בו אמורים להגיד תפילה לשלום המדינה זינקתי מכיסאי כתמיד, אולם תפילה זו לא הגיעה. במקומה קרא החזן בקול רם את התפילה לשלום המלכה ירום הודה וכל בני משפחתה. כמה מוזר היה הדבר אז בעיניי. אמנם גם בארץ מולדתי היה מקובל להכניס סמוך לתפילה לשלום מדינת ישראל בקשה לשלומו של  נשיא ארצות הברית, אבל אנחנו לא 'הקפדנו' על כך. והנה, אני מוצאת את עצמי פונה בבקשה לפתקה טובה לנשיא טרמפ. רפואה שלמה אני מבקשת. האם לעצמי אני מבקשת זאת?

טראמפ הוא אדם מורכב ונשיא מורכב. אין ספק שהוא אדם מוכשר, שצמח כלכלית מעסק שירש מאביו והגיע למקום מכובד בין עשירי ארה"ב. הוא היה גם שדרן פופולרי. אבל אין להכחיש שהוא גס רוח ומתנהג באופן בריוני ולא תמיד מוסרי. לא הייתי רוצה להיות בחברתו. אבל כנשיא ארה"ב, כמו בנושאים אחרים, הוא יודע למקד תופעות ואישים בסכין חדה– ברצף של 'שחור לבן'. הוא יודע להגדיר מי הם 'הטובים' ומי הם 'הרעים' בעיניו, ולהתייחס אליהם בהתאם.

ובנקודה זו, מדינת ישראל זכתה להימצא במקום גבוה בין הטובים בעיניו, והסיבות לכך הן רבות ומגוונות - כי היא נלחמת באסלאם הקיצוני, כי היא עומדת באומץ מול אירן, כי היא חזקה ויודעת להסתדר - והוא אוהב אנשים ועמים כאלו, ובעיקר כי היא ידידת אמת של ארה"ב כבר עשרות שנים. לכן, למרות שרוב הקול היהודי בארצות הברית אינו מצביע עבורו, הוא קיים מה שכבר הרבה נשיאים הבטיחו ולא קיימו - והעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. אל יקל הדבר בעינינו, זהו צעד מאוד משמעותי מבחינה מדינית והיסטורית. טראמפ גם קיבל את דעת נתניהו והחליט להילחם בכל הכוח באירן.

 

 

טראמפ הוא הנשיא הראשון שהכיר בריבונות הישראלית בגולן, והודיע שהוא שוקל להכיר גם בחלקים מיו"ש כחלק ממדינת ישראל. בהמשך הוא הציג את תכנית המאה שלו, שטוב שלא יושמה, אבל הוא הצליח בעזרתה להניע את כל המזרח התיכון, ולחולל שלום בינינו לבין כמה ארצות ערב. זה מאוד מאוד חשוב לעם ישראל ולמדינת ישראל. טרמפ מדבר בשבח העם היהודי תדיר מעל כל במה. אני מאוד מקווה שהנשיא טראמפ ינהיג את העולם החופשי עוד ארבע שנים ולא מישהו אחר.

ולכן, אני מתפללת שהנשיא טראמפ יהיה בריא וחזק וימשיך להנהיג את ארצות הברית עוד ארבע שנים, ויוסיף עוד ועוד בפועלו למען חיזוק מדינתנו, ראשית צמיחת גאולתנו. והיות והכל בידי שמים, אני מניחה שלא הפתק שאשלח בדואר ובו אתן את קולי לטרמפ בפעם השנייה הוא זה שיכריע את הכף. אבל להתפלל לרפואתו השלמה אני יכולה גם יכולה. הכול תלוי בריבון העולמים. אני שולחת פתקה טבא לריבונו של עולם. בוחרים בך.
 

 

לטורים קודמים