תוכנית לימוד הלכה חדשה לנשים

מכון ´צורבא מרבנן´ משיק תוכנית חדשה לנשים להעמקת לימוד ההלכה למעשה. הרב בנציון אלגאזי: "הלימוד ישנה את השיח המשפחתי"

חדשות כיפה שירה רביד 08/09/15 13:52 כד באלול התשעה

תוכנית לימוד הלכה חדשה לנשים
יחצ, צורבא מרבנן, צילום: יחצ, צורבא מרבנן

במעמד רבנים, חברי כנסת, מגידי שיעור ואישי ציבור הוכרז ביום שישי האחרון באולמי 'שרתון סיטי טאוור' על פתיחת מסלול 'צורבא' לנשים. מכון 'צורבא מרבנן' שם לו למטרה להקים מרכזי לימוד הלכה בארץ ובעולם ולהקנות ללומד כלים לחשיבה מתוך למידה שיטתית וחוויתית. "אשה צריכה לדעת הלכה כדי לקיים כראוי את המצוות שהיא חייבת, כהלכתן. לימוד הלכה ממקורותיה יביא לקיום מצוות כהלכתן. אין קיום מצוות ללא לימוד הלכה", אמר הרב בנציון אלגאזי, מייסד וראשו מכון צורבא מרבנן.

מכון צורבא מרבנן נוסד לפני 12 שנים במגמה להעמיק את לימוד ההלכה בקרב הציבור. תכנית הלימוד של צורבא מאפשרת למשתתפים לעבור על כל חלקי ההלכה הנוגעים לחיי היום יום שלנו, בשיעור חד שבועי במשך ארבע שנים. עתה, תוך שיתוף פעולה עם משפחות ענתבי וזוננפלד, נפתח מסלול מיוחד לנשים.

איש העסקים מר מוטי זוננפלד, שהפעילות לנשים היא בין השאר לע"נ בתו דניאל ע"ה, שנהרגה בתאונת דרכים בערב פורים האחרון, דיבר על היות בתו מחוייבת להלכה ולקיום מצוות. בהתרגשות רבה הקריא הקדשה שכתב על ספר 'קיצור שולחן ערוך' אותו העניק לה ליום הולדתה ה-9 שחל בח"י אלול. בדבריו, תוך ציטוט שפע מקורות הלכתיים, ראשונים ואחרונים, עמד על גישתם של גדולי הפוסקים בדורות האחרונים, ובראשם החפץ חיים זצ"ל והסבא רבא הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, בכל הקשור לחשיבות לימוד ההלכה ע"י נשים.

(צילום: יחצ, צורבא מרבנן)

הרב בן ציון אלגאזי הדגיש במסתו בתחילת האירוע, כי צורבא מרבנן איננה תוכנית ללימוד הלכה גרידא, אלא היא תוכנית שמוסיפה גם אמונה ללומד. גדולי ישראל ובראשם נשיא המכון הרב מרדכי אליהו דחפו להקמת מרכזי למידה של "צורבא מרבנן" בכל רחבי הארץ. "נתברכנו בישיבות וכוללים בגוונים שונים. אשריך שצורבא מרבנן מתמקדת בבעלי בתים", כך אמר לרב אלגאזי, הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל כאשר תוכנית צורבא מרבנן הוצגה לפניו. הרב אליהו התייחס ישירות למסלול צורבא לנשים והביע על כך כתובים את שמחתו: "עולם המצוות אינו פוסח על נשים ואף הן מחוייבות לקיום מצוות כהלכתן. כל הלכה מסיני מתפצלת לדין האנשים בפני עצמם ולדין הנשים בפני עצמן וראוי לעשות להן חומר ייחודי כדי שילמדו ויעשו את המצווה עליהן".

אורן אלימלך, מנכ"ל פרסום גל אורן, שהנחה את המעמד, מסר כי משרד הפרסום אשר עובד בשיתוף פעולה עם מכון 'צורבא מרבנן' לע"נ אביו מיש אלימלך ז"ל, ימשיך ויעשה את המיטב ע"מ לפרסם ולשווק את התוכנית המדהימה של צורבא עד להגעתה לכל בית יהודי בארץ ובעולם.

(צילום: יחצ, צורבא מרבנן)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן