"קולך" נגד משרד הבריאות: הדיר נשים בטקס חלוקת פרסים

ארגון הנשים הדתיות פנה לראש הממשלה בטענה כי בטקס חלוקת פרסים שקיים משרד הבריאות, נמנעה מהנשים הזוכות מלעלות לבמה ולהשתתף באופן פעיל בטקס

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/11 10:07 י בחשון התשעב

"קולך" נגד משרד הבריאות: הדיר נשים בטקס חלוקת פרסים
אתר קולך - אילוסטרציה, צילום: אתר קולך - אילוסטרציה

ארגון הנשים הדתיות "קולך" העביר היום (ב') פנייה לראש הממשלה המחזיק בתיק הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות אירוע שקיים משרד הבריאות בחודש שעבר, בו לכאורה נמנע מנשים מלקחת חלק במעמד חלוקת הפרסים באירוע.

האירוע המדובר התקיים לפני כחודש, כשמשרד הבריאות העניק פרסים על פרסומים איכותיים בתחום הרפואה וההלכה. שתי נשים הגישו מועמדותן לפרס ואף זכו בו. ואולם, לטענת "קולך", בטקס הענקת הפרס נתבקשו הנשים לרבות זוכות הפרס לשבת ביציע האולם. כמו כן, לא הוזכר שמן המלא של הנשים הזוכות, אלא רק שם משפחתן ואף נמנע מן הנשים להתכבד ולעלות לבמה.

בפנייה שהעבירה עו"ד ריקי שפירא מ"קולך" נכתב לראש הממשלה כי "הפרדת הישיבה בין גברים לנשים בטקס רשמי של משרד הבריאות והדרתן מקבלת הפרס בשמן המלא ובעצמן הינה מפלה ופוגעת בעיקרון השוויון ואסורה אף על-פי חוק איסור הפלייה במוצרים. כנשים דתיות, המכבדות את ההלכה, נדהמנו מהעמדה המפלה כלפי נשים בטקס, אשר אינה מתבקשת כלל מבחינה הלכתית ואינה ניתנת להצדקה".

עוד נכתב בפניית "קולך" כי "טקס חלוקת הפרסים של משרד הבריאות הוא מקרה נוסף בשורה ארוכה של מקרים בהם אנו עדות לאחרונה להדרה גוברת של נשים מהמרחב הציבורי. על הממשלה מוטלת האחריות לעמוד על המשמר ולהגן על מקומן של נשים במרחב הציבורי. הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית הוא מתן אפשרות שווה לנשים ולגברים ליטול חלק שווה בחיים הציבוריים תוך שמירה על הכבוד של נשים וגברים ועל זכותם של שני בני המינים לממש את יכולותיהם הרוחניות והמקצועיות".