פרס ישראל יוענק לעדינה בר שלום

פרס ישראל על מפעל חיים יוענק לבתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, עדינה בר שלום. "עשייתה פורצת הדרך לגישור על שסעים ופערים חברתיים וקידום ושילוב בין אורח החיים החרדי לפתיחות חברתית ולהשכלה גבוהה"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/03/14 15:02 טז באדר ב'

פרס ישראל יוענק לעדינה בר שלום
צילום מסך יוטיוב, צילום: צילום מסך יוטיוב

שר החינוך, הרב שי פירון, הודיע היום (ג') על זכייתם של כלת פרס ישראל וחתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. הזוכים בפרס עדינה בר שלום ומר אבי נאור מייסד אור ירוק. שר החינוך ברך את השניים לאחר שאישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של פרופ' גבריאלה שלו.

"בשל עשייתה פורצת הדרך לגישור על שסעים ופערים חברתיים וקידום ושילוב בין אורח החיים החרדי לפתיחות חברתית ולהשכלה גבוהה" נימקו את זכייתה של בר שלום וועדת פרס ישראל, "גב' בר שלום באמונתה הובילה למיזמים שבהם בני החברה החרדית רוכשים השכלה לצד לימודי תורה כאמצעי למוביליות חברתית והשתלבות במעגל העבודה. עדינה בר שלום השכילה לנווט במים סוערים על השקפות מנוגדות ומחלוקות עזות ולהעלות תרומה חברתית משמעותית באחר".

הרבנית עדינה בר שלום היא בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, נולדה בירושלים, ובגיל 3 עברה עם הוריה למצרים, בשל שליחות ציבורית של אביה ולאחר מכן עלו שוב לישראל. מאז ומתמיד היתה אשה חרדית בלתי שגרתית, דבר שבא לידי ביטוי בלימודי עיצוב האופנה בשנקר, בהם החלה כשהיתה כבת 30. רצונה האמיתי היה ללמוד פסיכולוגיה, אולם מתוך צניעות וכיבוד בעלה, בחרה מסלול אחר, בלתי רגיל אף הוא.

מתוך חזון של הרחבת אפשרויות הפרנסה עבור הציבור החרדי, כשלב בדרך לקבלתו כפי שהוא בעיני החברה הישראלית יזמה והקימה מוסד, בו יוכלו בני החברה החרדית לרכוש השכלה אקדמית באווירה התואמת את אורח חייהם. שילוב החברה החרדית באקדמיה, אותו מובילה הרבנית בר שלום, זיכו אותה עד כה בפרסים ותארים כגון: ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד - אוניברסיטת בן גוריון, אות אביר איכות השלטון מטעם - התנועה למען איכות השלטון בישראל, עמית כבוד - במרכז הבינתחומי הרצליה ובמכללת רופין, כמו כן נבחרה כחברה ב"אשוקה" - ארגון בינ"ל ליזמות חברתית, אות "ירושלים שלי" ועוד.