נשות הכותל דורשות קורת גג

למרות הגשמים, לנשים המתפללות בכותל אין שום קורת גג להסתתר תחתיה, בניגוד למנהרות שמשמשות את מנייני התפילה לגברים. כעת הגישו הנשים תלונה רשמית לרב הכותל, בדרישה להצבת סככה במקום

חדשות כיפה אורי פולק 22/11/11 12:16 כה בחשון התשעב

נשות הכותל דורשות קורת גג
MichaelTyler-cc-by-sa, צילום: MichaelTyler-cc-by-sa

החורף אולי כאן, אבל בעזרת הנשים של רחבת הכותל המערבי אין שום מחסה מפני הגשם בעת התפילות. בעוד הגברים המתפללים במקום יכולים להתפלל בתוך מנהרות הכותל, בהן מתקיימים מנייני תפילה, הנשים נותרות לעמוד תחת כיפת השמיים או להידחס למסדרון צר, המכיל מספר קטן של מתפללות.

בשנים האחרונות, כמעט מדי חורף, הוגשו ללשכת רב הכותל מספר פניות הדורשות קורת גג לעזרת הנשים. ואולם, השנה הצטרפה למאבק גם תנועת "צעירים למען ירושלים", אשר הגישה השבוע תלונה רשמית לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', בדרישה כי יתערב באופן מיידי בנושא. התנועה הציעה בתלונתה להקים במקום סככה או להרחיב את השטח המקורה המוקצה לנשים במקום.

"לשמחתנו, החורף התחיל השנה במלוא עוזו ועונת הגשמים נפתחה אף היא, אלא שמציאות מבורכת זו מקשה על ציבור גדול של נשים הרוצות להתפלל, לומר תהילים או סתם לבקר במקום המקודש לכולנו. המצב הגיע לשיא בשבת האחרונה, כאשר ארובות השמים נפתחו בעוצמה רבה והגשמים ששטפו את ירושלים כל השבת לא אפשרו לנשים רבות לבקר בכותל", נכתב בתלונה.

הילה זיסברג, יו"ר תנועת "צעירים למען ירושלים", הסבירה כי הרקע לתלונה הוא עובדת היותה של ירושלים "של כולם וגם של כולן. אנחנו בטוחים שהרב רבינוביץ' ייענה לבקשה בחיוב וידאג להסדיר את הדבר בהקדם".

מלשכת רב הכותל לא נמסרה תגובה.