מחקר: לידה בגיל צעיר עלולה לגרום לבעיות רפואיות לנולד

מחקר חדש שנערך בבית החולים בלינסון, בקרב כ-4,000 יולדות בגילאי 17-21, מצא כי הן בסיכון גבוה פי שלושה לפתח דימומים לאחר לידה - עד כדי סכנת חיים. האם זה ירתיע את הצעירות הדתיות?

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/01/13 07:20 ט בשבט התשעג

מחקר: לידה בגיל צעיר עלולה לגרום לבעיות רפואיות לנולד
kellyv-cc-by-nd, צילום: kellyv-cc-by-nd

האם מחקר חדש אמור להדאיג את הנשים הדתיות? מחקר שנערך בבית החולים בלינסון חושף לראשונה כי לידה בגיל צעיר עלולה לגרום לבעיות רפואיות לנולד.

במסגרת המחקר נבדקו 4,149 יולדות בגילאי 21-17 אשר נמצאו בסיכון גבוה פי שלושה לפתח דימומים לאחר לידה מה שעלול לגרום לסכנת חיים. רוב היולדות שנחקרו במחקר היו באופן לא מפתיע חרדיות, דתיות וערביות. עוד גילה המחקר כי נשים צעירות נמצאות בסיכון של 30% יותר לקרעים במהלך הלידה. מתוצאות המחקר התברר כי יולדות בנות 17-21 נמצאות בסיכון רב בהשוואה ליולדות מבוגרות ביגלאי 36-40.

במחקר שהוביל ד"ר אמיר אבירם, רופא בביה"ח לנשים בבילינסון, כי רופאים נזקקו להתערב רפואית גם לאחר הלידה כאשר מדובר היה בלידות מוקדמות. גם במבחן "אפגאר" (Apgar score), בדיקה הנעשית בתינוק מיד בתום הלידה במטרה להעריך את מצבו הגופני של התינוק, קיבלו התינוקות של היולדות הצעירותך ציונים נמוכים. מספר התינוקות שנולדו בלידות של נשים צעירות אשר קיבלו ציון נמוך מ-7 היה גבוה פי 2.5 מאשר בקרב יולדות בגילאים מבוגרים יותר.

יש לציין כי על אף הסיכונים, גילה המחקר של בי"ח בילינסון כי דווקא בקרב נשים צעירות התרחשו מספר קטן מאוד של ניתוחים קיסריים לעומת בקרב אלה המבוגרות. מספר הלידות הקיסריות בקרב נשים צעירות היה קטן בחצי מאלה הבוגרות ונרשמו פחות לידות ואקום. מסכנתו של המחקר הייתה כי הגיל האופטימלי ללידה הוא בין גיל 21 לגיל 28.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן