מועלם: לשלב נשים בתהליכי הקמת מקוואות בארץ

למעלה מ-150 גברים ונשים השתתפו בכנס השני של ארגון "אדוות", שעסק במקומו ומעמדו של המקווה ביחס לטובלות בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/13 08:01 יד בכסלו התשעד

מועלם: לשלב נשים בתהליכי הקמת מקוואות בארץ
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

למעלה מ-150 נשים וגברים השתתפו בסוף השבוע שעבר בכנס ”מקווה - בואו נדבר על זה“ - הכנס השני שיזם ארגון ”אדוות“. בתחילת הערב חלקו הנשים את סיפוריהן האישיים במעגלי השיח השונים כבסיס תוכני לשני הפאנלים המקצועיים בהמשך הערב - "מה סיפרו לי על המקווה" ו"מקווה- מעגלים".

בכנס שנערך בירושלים השתתפה גם ח“כ שולי מועלם, שהתייחסה להצגת וועדת המקוואות ביישוב אפרת, שבראשה עומדה ד"ר אלישבע רוסמן סטולמן שאף חברה במועצה הדתית, והתחייבה לפעול לשילוב רב יותר של נשים בתהליכי קבלת ההחלטות ולהקמתן של וועדת מקוואות בכל הארץ שיביאו את קולן של הנשים בפני מקבלי ההחלטות.

מועלם הוסיפה כי לפתחה ”מגיעות תלונות רבות בנושא המקוואות“ ועל השתדלותה לסייע ככל הניתן, והדגישה את הדרך שיש עוד לעבור בין אם בלימוד הנושאים השונים ובין אם בהבנה של דרך הטיפול המתאימה לכל תחום פנייה. כמו כן היא הודתה לסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, על פעילותו בנושא.

קרן חדד טאוב, מנהלת קבוצה "אדוות", אומרת כי ”אנו מעוניינות לפעול מול ועם הממסד, עם ציבור הטובלות ובטיפול בתנאי ההעסקה של הבלניות, תוך כדי הדגשה של חשיבות השיח בין כל העוסקים במלאכה. ישנה חשיבות עצומה להתגייסות של הנשים לפעילות בקבוצה ואני שמחה וגאה כי המגוון הרחב של הנשים שהגיעו לכנס והעשירו את השיח, זו הבטחה להמשך פעילות פורה ולחיזוק שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים".