מדבקות להעלאת המודעות לתופעת אלימות נגד נשים יופצו בבתי הכנסת ובמקוואות

פרויקט מדבקות משותף של פורום הנשים של הבית היהודי ועמותת בת מלך מתחיל בימים אלו על מנת להגביר המודעות לתופעות של אלימות נגד נשים בקהילה. שולי מועלם: "מדובר בפיקוח נפש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 12:40 ו בתשרי התשעה

קמפיין מדבקות משותף בניסיון להגביר המודעות לתופעות של אלימות נגד נשים בקהילה מתחיל בימים אלו ביוזמת ועדת צדק חברתי של פורום הנשים של הבית היהודי ועמותת בת מלך. על פי התכנון, יופצו אלפי מדבקות בבית כנסת ובמקוואות ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות לאלימות נגד נשים וכן בניסיון להעצים נשים נפגעות אלימות ליצור קשר עם הקו החם על מנת לקבל סיוע מקצועי והדרכה כיצד לצאת ממעגל האלימות.

לדברי מארגנות הקמפיין החדש, "מדובר בהצלת נפשות ולקיחת אחריות שלנו כנשים למען נשים”. בימים אלו מופצות המדבקות על מנת לקדם הדבקת המדבקות בבתי הכנסת והמקוואות עד חג הסוכות במטרה למקסם החשיפה לעניין.

"תקופת החגים היא זמן בה הזוגיות עלולה להיות מאותגרת וזה לגיטימי. לצערנו, יש בני זוג החוצים קוים אדומים", כתבה ח"כ שולי מועלם במכתב שתפיץ בימים הקרובים לנשות פורום הנשים. "תפקידנו להגן על הנשים החלשות בקהילתנו, להעצימן להפנות לאנשי מקצוע אשר יסייעו להן לשקם את חייהן וחיי ילדיהן. לעיתים מדובר בפיקוח נפש ממש וביכולתנו למנוע סוף טראגי על ידי חשיפת הנשים לקו החם בתקווה שיאזרו אומץ, יתקשרו, ויצעדו צעד אחד קדימה לעבר חיים שפויים ורגועים יותר".

"הקמפיין נולד בשיתוף עם עמותת בת מלך דוקא לקראת החגים בשל פוטנציאל האלימות הנפיץ בזמנים לחוצים מעין אלו”, מספרת מיטל בנשק, יו"ר ועדת צדק חברתי של פורום הנשים. "אנו מרגישות שכיסוי המרחב הקהילתי במדבקות גם יעצים נשים לפנות לקבלת סיוע וגם יקדם מודעות לאחריות שלנו לבער את התופעות האלו מקרבנו. ח"כ שולי מועלם-רפאלי, יו"ר פורום הנשים תמכה ביוזמה שלנו וליוותה אותה כחלק בלתי נפרד ממאבקיה החברתיים למען נשים בועדות בכנסת ובכלל. פורום הנשים הוקם כדי לקדם נשים בכל תחום. הגנה על נשים מפני אלימות היא חלק מאותה העצמה נשית.

בנשק מציינת כי חששה שתהיה התנגדות לפרויקט, זאת מחשש של פגיעה אסתטית במתחמים השונים או בגלל התנגדות להוציא את הכביסה המלוכלכת מחוץ לקהילה. "לשמחתנו הרבה יש הענות מדהימה של מתנדבות מכל הארץ. החשש הראשוני שלי היה שיהיו מקומות שלא ירצו פגיעה אסתטית בדלתות השירותים- במקוואות מפוארים למשל. אך חשבנו על הצעת חלופות כגון הדבקה על לוח המודעות או הדפסת המדבקה בהגדלה, מיסגור ותלייה. אני מאוד מקווה שלא ניתקל בהתנגדות עקרונית בשל החשש מפיתוח שיח קהילתי בנושא או הוצאת כביסה מלוכלכת החוצה. לדעתי קמפיין כזה הוא הוספת קדושה למקום רוחני כבית כנסת או מקווה. התנגדות מהוה כשל מוסרי. איך אפשר להתנגד להושטת יד לאשה הנמצאת בסכנת חיים והתעללות יומיומית?”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן