למה אתן חייבות חברת כנסת דתייה בבית היהודי?

שולי מועלם סבורה כי רק יד נשית, ציונית-דתית, תצליח להצביע בעד התהליכים המשמעותיים ולהכריע בהחלטות הנכונות עבור הציונות הדתית בכנסת. דעה

חדשות כיפה שולי מועלם 12/11/12 13:57 כז בחשון התשעג

למה אתן חייבות חברת כנסת דתייה בבית היהודי?
יחצ, צילום: יחצ

המהפך הנשי-דתי-לאומי שהתרחש במחוזות הציונות הדתית בשני העשורים האחרונים הוא מן המפורסמות שאינן צריכות ראיה. בתי המדרש לנשים, שבתחילת דרכם רבים פקפקו בהם ובצדקת קיומם הפכו זה מכבר לאבן שואבת לבנות רבות החפצות להקדיש זמן וכוחות נפש לבניית עולמן הרוחני. גם אלו שצקצקו בלשונם וגיחכו בציניות לנוכח התהליך והשינוי הזה מודים היום בפה מלא כי התרחשה כאן מהפכה של ממש.

גם המראה של נשים דתיות הנוטלות חלק ושותפות בכל מקצועות החיים כבר איננו נדיר ומעורר פליאה. בנות הציונות הדתית נמצאות במדע וברפואה, בחינוך והחסד, בתרבות ואפילו בספורט. בנות אלו יוצאות אל החיים כשבאמתחתן מטען ערכי וחינוכי אותו רכשו בבתי המדרש של הציונות הדתית.

לכל הקומות הללו של בנין הציונות הדתית בתוך הפסיפס של כלל ישראל, יש להוסיף עתה את הקומה הפוליטית. עם הרבה צניעות וענווה, אך עם עוצמה נשית הנובעת מתוך העולם האמוני ניתן לעשות ולפעול רבות גם בשדה הפוליטי, שיש שיאמרו ויוסיפו רווי היצרים והציניות.

גברים ממאדים ונשים מנגה. גברים באים עם דרכי ההתנהלות והעבודה שלהם, ולנשים יש דרכי התנהלות שונות המתאימות לעובדה שהן באות ממקום נשי, וממקום אמוני.

יש בכוחה של נוכחות נשית, אמונית, וציונית- דתית בכנסת, כדי לשמש מודל ראוי לשילוב הנכון של השימוש בכוחה של האישה- אל תוך הבית היהודי פנימה, ומתוך הבית היהודי הזה- החוצה, אל מרחבי העשייה הכלל ישראלית ואף העולמית.

גם, ואלי בעיקר במגרש הפוליטי יש צורך במבט הנשי היודע להביט מזוויות נוספות שלא תמיד עין גברית או תקשורתית מצליחה לזהות. גם במגרש הפוליטי יש צורך במשא ומתן הנשי, שיש בו את המקצב,הרכות והעוצמות הייחודיות לו.

גם במגרש הפוליטי, יש מקום מרכזי וחשוב לאישה שצמחה בכל מערכות החיים הציוניות דתיות, ובמקביל קשורה בעבותות של עשייה ואהבה עם כלל ישראל. נשות הציונות הדתית בדור האחרון הוכיחו שיש בכוחן לשנות מציאות, תוך כדי שמירה על גבולות וגדרים ברורים, הלקוחים מהעולם הערכי וההלכתי ממנו באו.

נשות הציונות הדתית יצרו מציאות של בנית עולמות פרטיים, קהילתיים ולאומיים, לא זה על חשבון זה, אלא זה בצד זה, זה במקביל לזה. הבנייה הזו צריכה לבוא לידי ביטוי גם באותם מקומות בהם מתקבלות החלטות משמעותיות לגבי כלל ישראל.

יד נשית ציונית דתית שתצביע בעד או נגד חוקים שונים, שתהיה שותפה לקביעת צביונה של מדינת ישראל, שיש בכוחה לתרום לביסוסה של המשפחה ולהעצמתו של החינוך, לחוסנו של צה"ל ולמדיניות כלכלית נכונה- היא יד ייחודית, שתדע לומר בעוצמתה הנשית- 'אחרי', ולהוביל לעיסוק בצורכי ציבור באמונה.

הכותבת מתמודדת לרשימת "הבית היהודי" לכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן