ירה בתוך הנגמ"ש: אורי אריאל הגיש ערר נגד חוק שימנע הצהרות דת כוזבות בצה"ל

האם אורי אריאל מעודד מרמה בהצהרות על דת בצבא? שר השיכון הגיש ערר נגד חוק של עופר שלח שמבקש למנוע הצהרות דת כוזבות בצה"ל

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 06/07/14 09:05 ח בתמוז התשעד

ירה בתוך הנגמ"ש: אורי אריאל הגיש ערר נגד חוק שימנע הצהרות דת כוזבות בצה"ל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המאבק של הבית היהודי נגד כל הצעות החוק בנושא דת ומדינה ידוע, ולרוב הוא נעשה כאינטרס של הציונות הדתית למניעת פרצות בסטטוס קוו, אך יחד עם זאת נראה כי הפעם שר השיכון והבינוי אורי אריאל, חבר המפלגה הדתית לאומית, הלך רחוק מדי.

לאחרונה הגיש חבר הכנסת עופר שלח הצעת חוק המבקשת לבטל פטור לבנות אשר הצהירו כי הן דתיות, ועל כן נמנעות משירות צבאי, אך התגלה כי שיקרו ואינן דתיות כלל ועיקר. בהסברים להצעה לתיקון חוק שירות הביטחון נכתב כי "כיום, לא ניתן לבטל את הפטור גם במקרים שבהם קיימות ראיות חד משמעיות לכך שהושגה במרמה, כל עוד לא מוצה ההליך הפלילי. המציאות מלמדת, כי האכיפה במקרים של הגשת תצהיר כוזב אינה מספקת. לכן, הגשת תצהיר שיקרי מהווה ערוץ נוח להשתמטות מגיוס".

הצעת החוק מבקשת להקים וועדה מיוחדת, שתוכל לבטל פטורים שהושגו במרמה בצורה פשוטה יותר, ולא בכפוף למיצוי הטיפול בתיק הפלילי כפי שנעשה היום. דבר דומה נעשה כיום בישיבות ההסדר. באם אדם נתפס כשהוא מפר את הכללים, כגון אם טס לחו"ל ללא אישור, הוא נשלח להשלים את שירותו הצבאי באופן מלא.

השר אורי אריאל, מהבית היהודי, החליט להגיש ערר על הצעת החוק, זאת למרות שעל פניו מדובר בהצעה שהינה אינטרס מובהק של הציונות הדתית - לאפשר לדתיות לקבל פטור ולמנוע מבנות שאינן דתיות לרמות ולהתחמק משירות צבאי. לטענתו מדובר בעניין טכני - ביטול הפטור קבוע בתקנות ועל כן אין צורך בהצעת חוק.

בעוד שייתכן שטענתו מוצדקת מבחינה טכנית, לא ברור מה בער לשר אריאל להגיש ערר על הצעת החוק, שכן מדובר בסך הכל באינטרס של הציונות הדתית, שלא לאפשר לנשים לנצל את פטור הדת להתחמקום מהצבא. גם אם באופן טכני תקנות מסוימות אמורות להשלים את הפער, הצעת חוק תפעל באופן מהיר ויעיל יותר.

הבוקר (א') תידון ההצעה מחדש בממשלה, אך לא ברור האם היא תעבור או שמא בשם השמירה על הסטטוס קוו ימשיכו מאות או אלפי בנות 18 להתחמק משירות צבאי באופן שקרי ובחסות הבית היהודי.

מלשכתו של השר אורי אריאל לא נמסרה תגובה