ח"כ לביא מנסה לקדם את מעמד הנשים החרדיות

ח"כ עליזה לביא, שמונתה לתפקיד יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, הופתעה לגלות כי המפלגות החרדיות והערביות לא שלחו אף נציג לועדה בראשותה. "נלחם למען זכויות הציבור החרדי", היא הבטיחה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/03/13 18:51 ז בניסן התשעג

ח"כ לביא מנסה לקדם את מעמד הנשים החרדיות
יש עתיד, צילום: יש עתיד

ח“כ עליזה לביא (”יש עתיד“), שמונתה היום (ב‘) לתפקיד יו“ר הועדה לקידום מעמד האישה, פנתה למספר חברי כנסת מהמפלגות החרדיות והערביות וביקשה מהם לעזור להם באיתור נשים שתשתתפנה דרך קבע בדיוני הוועדה, ותייצגנה את הצרכים ואת הרגישויות של הקבוצות שלא זוכות לייצוג בוועדה.

לביא גילתה היום כי לאחר שהושלם שיבוץ חברי הכנסת בועדות השונות, התברר כי מפלגות ש"ס, יהדות התורה, רע"ם תע"ל, חד"ש ובל"ד, לא שלחו נציגים לועדה לקידום מעמד האישה. לאור זאת, כאמור, פנתה לביא בבקשה להגדיל את מספר הנציגים מהמגזר הערבי והחרדי, למען הנשים מהמגזרים האלו.

(צילום: יש עתיד)

ח“כ לביא אמרה היום כי "כבר בראשית הדרך התחייבה יש עתיד לקחת על עצמה לקדם נשים. אני מודה ליו"ר מפלגתי יאיר לפיד על האמון ועל המינוי ומבטיחה לזהות את החסמים המונעים קידום נשים ולטפל בהם בכל הכלים העומדים לרשותי“.

”בימים האחרונים אנו שומעים טענות העולות מן המגזר החרדי על כך שהממשלה הנוכחית מדירה חרדים ותפעל על מנת לפגוע במגזר זה. ההפך הוא הנכון, אנו נדאג לשמור על האינטרסים החיוניים של הציבור החרדי, שלא תמיד עולים בקנה אחד עם האינטרסים של ההנהגה החרדית“, הוסיפה ח“כ לביא, ”הנשים החרדיות מעולם לא זכו לייצוג בשורות המפלגות החרדיות ועל כן בכוונתי לאתר נשים חרדיות כמו גם נשים ערביות שיוכלו להשתתף בדיוני הועדה לקידום מעמד האישה, ולייצג נאמנה את הצרכים של נשות המגזר שלהן. הועדה לקידום מעמד האישה תהיה הבית של כולן ושל כולם. הבעיות הקיימות בנושא מעמד האישה הן אינן בעיות של נשים אלא בעיות של כלל החברה, וכך יש להתייחס אליהן“.