המדינה תציע לנרשמים לנישואין להשתתף בסדנת הכנה לזוגיות

כך על פי הצעת חוק חדשה שנידונה בועדה לקידום מעמד האישה. ח"כ חוטובלי: "הבנת השינויים במעמד האישה היא המפתח לנישואין טובים יותר"

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/12 13:36 א בסיון התשעב

המדינה תציע לנרשמים לנישואין להשתתף בסדנת הכנה לזוגיות
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי טוענת כי יש לקדם את מעמד האישה במערכת החינוך הישראלית ולהסביר את ההתקדמות שנרשמה בתחום בעשרות השנים האחרונות, כמפתח ליצירת זוגיות טובה יותר בחברה הישראלית.

בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדה לקידום מעמד האישה ועסק בהכנה לחיי נישואין ככלי לחיזוק המשפחה, טענה חוטובלי כי "כשנשים הן שותפות מלאות בשוק העבודה, והן רכשו עצמאות כלכלית, רוב יוזמות הגירושים הן מהצד הנשי, בגלל שהן חשות שהתא המשפחתי סוגר עליהן".

לדבריה, "התא המשפחתי היום שונה מזה שהכרנו לא רק לפני 100 שנה, אלא גם מזה שהיה לפני 20 שנה. נשים לומדות תורה והופכות לחלק מהשיח התורני, אבל מערכת החינוך לא תמיד מעודכנת בתכנים שלה. רק מי שבוחר להתמחות בלימודי מגדר באקדמיה נחשף לשינויים שהחברה עוברת. יש מקום להחדיר תכנים אלה כבר בבית הספר התיכון".

הרב אורי סמט מארגון רבני "צהר" הציע בדיון להמיר את אגרת הנישואין בסך 600 שקלים שנדרש כל זוג לשלם, בסדנת הכנה לנישואין בת שלושה מפגשים. הוועדה אימצה את ההצעה ותניח הצעת חוק שתאפשר לזוגות לבחור בין תשלום האגרה להשתתפות בסדנת הכנה לנישואין.

הרב ניר ורגון מ"צהר" ציין אף הוא כי בדרך כלל רבני הארגון פוגשים את הזוגות המעוניינים להינשא רק לפני החתונה, מה שמקשה על היכולת שלהם לסייע לבניית הזוגיות המשותפת. "הכנה לנישואין אינה קשורה לדת, אלא לבניית המשפחה כגורם מחנך. כשזוג אינו יודע לתפקד נכון, נותרים ילדים בסיכון. אנו רוצים לקדם סבסוד לגורמים העוסקים בהכנה לחיי זוגיות. יש גם גורמים חילונים העוסקים בכך ועשייתם מבורכת. המדינה צריכה לתמרץ זאת באמצעות זיכויי מס", טען הרב ורגון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן