הולכים לבית כנסת בראש השנה?כך תשמרי על חום הגוף

קנית שמלת חג במחיר מופקע, אך בבית הכנסת יראו בעיקר את מה שתלבשי מעליה. אספנו עבורך את פרטי הלבוש החשובים ביותר שישמרו עלייך בריאה וחמימה בקור המקפיא של המזגנים בבתי הכנסת בחגים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/09/16 17:04 כג באלול התשעו

הולכים לבית כנסת בראש השנה?כך תשמרי על חום הגוף
shutterstock, צילום: shutterstock

לקראת ימי החורף הממשמש ובא, בכל שנה בחגים אנו זוכים לפרומו קצר של נקישת שיניים בזכותם של מזגני בתי הכנסת המקפיאים. מידי ראש השנה ויום כיפור לוקחים על עצמם גבאי בתי הכנסת ברחבי הארץ את תפקיד הנחליאלי והופכים למבשרי הסתיו והחורף. על מנת לעבור את החגים בשלום, ולהגיע לשמחת תורה עם אף יבש וטמפרטורת גוף השואפת לנורמה, אנא קראו את המדריך השלם למגיעי בית הכנסת (או למגיעות בית הכנסת) והתחילו להוריד את בגדי החורף מהבוידם.

להוציא את הסוודרים מהארון(צילום: shutterstock)

פריט לבוש ראשון: סוודר

סוגי הסוודרים מתחלקים לשניים באופן גלובאלי:

סוודרי נשים טיפוסיים- מאופיינים בבד דק כנייר, מוסיפים שכבת הגנה דקה ולעיתים כמעט בלתי נראית לעין, חלקם נועדו בעיקר ליופי אך האופטימיות מבינינו טוענות כי הם אכן מחממים.

סוודרים יעילים- תחת קטגוריה זו נכנסים פליזים, קפוצ'ונים וכל דבר אחר שאי פעם הלכת לישון איתו בלילה שלג טיפוסי.

במידה ותבחרי להביא איתך לבית הכנסת את סוג הסוודרים הראשון- אנא הצטיידי בחמישה סוודרים דקים לפחות, על מנת להתכסות בשכבת הגנה משמעותית. במידה ותבחרי בסוג השני- נסי לבחור את הסוודר הכי פחות מביך שיש ברשותך ובבואך לתפילה התיישבי בשורה האחרונה, שם יצפו בך פחות עיניים ביקורתיות.

לאן שלא תלכי, קחי איתך פשמינה(צילום: shutterstock)

פשמינה!!

ב'פ' רפה או ב'פ' דגושה, השיר האלמותי של אנדרדוס מזכיר תמיד- לאן שלא תלכי, קחי איתך פשמינה. העדיפות היא כמובן לכזו שתואמת (באיזשהו הקשר) את צבעי הבגדים שתלבשי. במידה ואת סובלת מקור באופן כרוני, נמליץ על הבאת שתי פשמינות ליתר ביטחון.

פשמינה לצרכי תפילה

אומנם פריט זה אינו לצורך התגוננות מפני כוחות הקור אך נזכיר אותו כאן משום שביום יום הוא משמש כפריט לבוש- בתפילת "עלינו לשבח" שבראש השנה וכן בסדר עבודת כהן גדול ביום כיפור נוהגים לכרוע ברך עד כדי השתטחות מוחלטת על רצפת בית הכנסת, תוך כדי גילוי שאריות טופי מבר המצווה האחרונה שנערכה במקום. במידה ולא תרצי ללכלך את שמלתך (החדשה, שעלתה הרבה יותר מדי) הביאי איתך פשמינה פחות אהובה עלייך (רצוי כזו שבמילא זקוקה לכביסה) והניחי אותה על הריצפה לפנייך טרם ההתשטחות.

כובע לחימום. גם לרווקות !(צילום: shutterstock)

כובע צמר-לנשואות ורווקות כאחד

אומנם מטפחת היא אופנתית הרבה יותר אך במידה ולא שפר עלייך מזלך ונתקעת במקום הישיבה שמול המזגן, את עלולה לסיים את התפילה הארוכה עם כאב ראש מציק למדי. כובע צמר יפתור את הבעיה, מומלץ להוציא שוונצ'ים (קרי: קצוות שיער) מהצדדים למראה מעט חגיגי ומכובד יותר. ניתן למצוא היום שלל ברטים וכובעים סרוגים (עם פרחים או בלי פרחים) שיכבדו את אווירת החג.

לקיצוניות: שקיות חימום

מבירור הלכתי קצר, בחג ניתן להפעיל שקית חימום חדשה (על פי רוב הפוסקים), כאשר מדובר בחג ושבת מחוברים- במידה ועשית עירוב תבשילין טרם החג תוכלי להפעיל שקית חימום גם לצורך השבת. הכנסת השקית החמימה לתוך כיס הסוודר שלך תעניק לך מקור חום יציב בבית הכנסת.

שרק לא יהיה לך קר(צילום: shutterstock)

השקית- שאלת השאלות

צר לנו לאכזב אותך, אך את שמלת החג שקנית במיטב כספך ובמחיר מופקע- יכסו שלל סוודרים, פשמינות ושאר כיסויים. אך אל דאגה- על מנת למתג עצמך כפשניסטית גם תחת מעטה שכבות, נעניק לך טיפ קטן: אופן בחירת השקית.

את מיטב אמצעי החימום שלך תביאי לבית כנסת בשקית, הבחירה בשקית הנכונה היא משמעותית וזה מכבר הפכה לסוגייה משמעותית במגזר (ראשיתה במדריכות בני עקיבא שנשאו את פעולתן לסניף בשבתות) על כן חובה להשקיע מחשבה בבחירה הנכונה.

ראשית כל- לעולם, אבל לעולם (!!!) אל תגיעי עם שקית פלסטיק, רק שקיות נייר, מאלו שיש חשש כי יקרעו בדרך ויותירו את בגדייך על רצפת הרחוב, הן קבילות בקרב באות בתי הכנסת. לאחר שסיננת את כל שקיות הפלסטיק בחרי את המותג הנחשק ביותר בקרב בנות גילך והכניסי לשקית הנושאת את שמו את דברייך. במידה ואת בגילאי 20-35 שקיות הנייר של זארה, מנגו, אלדו וכו' יעשו את העבודה (לחזקות בתחום הדת שקיות של מקימי, שחרית ובת עין מומלצות). במידה ואת בגילאים מבוגרים יותר שקיות של קרייזי לין, עונות ו- DISCREET יתאימו. בכל מקרה שקיות נייר דוגמת TOGO ו- SCOOP לא יזכו אף אחת בנקודות רבות בתחום האופנה.

וחשוב גם איך את לוקחת את זה (צילום: shutterstock)

חג שמח וחמים לכולן.

המדריך כתוב בלשון נקבה והוא אכן מופנה בעיקר לנשים.