האם חופשת הלידה הבאה שלך תהיה ארוכה יותר?

כמעט עשור לאחר שחופשת הלידה הוארכה בשבועיים, צוות חדש יבחון הארכה נוספת

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 15:36 כד בתשרי התשעז

האם חופשת הלידה הבאה שלך תהיה ארוכה יותר?
shutterstock, צילום: shutterstock

שר האוצר, משה כחלון, מינה את ח"כ רחל עזריה לעמוד בראש צוות שייבחן את הארכת חופשת הלידה בישראל. בתקופה הקרובה יורכב הצוות ויחל לדון באפשרויות השונות בנוגע להארכת חופשת הלידה.

חופשת הלידה עומדת כיום על 14 שבועות בהן זכאית היולדת לקבלת דמי לידה בגובה 100% מהכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. עד לפי כמעט עשור עמדה חופשת הלידה על 12 שבועות, במאי 2007 הוארכה התקופה בשבועיים נוספים וכעת נבחנת הארכה נוספת.

שיעור הלידות בישראל הוא הגבוה ביותר מבין כל מדינות ה-OECD, במהלך שנת 2015 נולדו בישראל 176,700 תינוקות. במקביל, אחוז הנשים בשוק העבודה בישראל הוא מהגבוהים ב-OECD והגבוה ביותר ללא שיקלול הנשים הערביות שאחוזי ההשתתפות שלהן בשוק העבודה נמוכים בהרבה. "המשמעות היא שנשים משתלבות יותר ויותר בשוק העבודה, דבר אשר מצריך התאמות חקיקה הבאות לידי ביטוי גם בבחינה של הארכת חופשת הלידה" אומרת ח"כ רחל עזריה.

"שוק העבודה השתנה יחד עם גידול האוכלוסייה ואחוז הפריון הגבוה" אומרת עזריה. "ההורים הצעירים עובדים קשה יותר כיום משום שבעבר הייתה יותר תמיכה מהמשפחה המורחבת וכיום ההורים צריכים להסתדר לבד, בעיקר בתקופת הלידה שהיא תקופה רגישה לתינוק ולבני הזוג. בחינת הארכת תקופת הלידה מצטרפת לסדרת חקיקות של מפלגת 'כולנו' להקלה על הורים עובדים בישראל, כגון: חלוקת של ימי מחלה בין בני הזוג חוק תוספת ימי החופשה, חוק פיקוח על מחירי תחליפי החלב ועוד".