גמ"ח כיסויי הראש הפך לטרנד הבא בפייסבוק

מעוטות יכולת לצד כאלה שרק רוצות להחליף ולעדכן את המלתחה - קבוצת הפייסבוק "גמ"ח כיסוי ראש" מצליחה להפוך ללהיט האופנה הבא במגזר - ובדרך לסייע ללא מעט נשים

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 26/05/13 08:18 יז בסיון התשעג

גמ"ח כיסויי הראש הפך לטרנד הבא בפייסבוק
מתוך הפייסבוק, צילום: מתוך הפייסבוק

החברה הדתית מצטיינת בגמ“חים מכל סוג ומכל הבא ליד, אך המעבר של פעילות החסד אל סביבת הרשתות החברתיות, הופכת מעניינת מיום ליום. אחד הגמ"חים המקוריים בפייסבוק הוא "גמ"ח כיסוי ראש" - שפונה לא רק למי שנזקקות לכיסוי ראש חדש, אלא בעיקר לאלו שמבקשות לחדש, להתרענן ולהתעדכן בצו האופנה. שיטוט בקבוצה הופך לחגיגה של בדים וצבעים, שהיו שייכים לנשים שהחליטו לחסל את מאגרי המטפחות ולחדש את הקולקציה.

"באחד הימים שעשיתי סדר בכל הציוד מצאתי כמה כיסוי ראש שלא מצאו חן בעיניי הוספתי להם קישוטים, צילמתי והעלתי לאינטרנט", מספרת לכיפה סיוון משה כהן, מקימת הגמ"ח, שכלל לא צפתה את מה שעתיד להתרחש בעקבות כמה מטפחות קטנות. "לאחר כשעה מאז שהמודעה הייתה באתר, קיבלתי המון פניות על כיסוי הראש. בכל פניה היה סיפור אחר, אבל מה שהיה משותף לכל ההודעות זה שהמצב כלכלי קשה ונשים לא תמיד יכולות לרכוש כיסוי ראש הולם".

(צילום: מתוך הפייסבוק)

אחת ההודעות שהתקבלה הייתה מכלה מעוטת יכולת שצפויה להתחתן בקרוב, הפונה אליה לעזרה. סיוון שלחה מן המעט שהיה לה ובאמצעות הפייסבוק החלה לגייס נשים נוספות. ובדיוק אז הבריקה לה הרעיון- גמ"ח כיסויי ראש בפייסבוק.

"לכל אישה נשואה ’שוכבים‘ המון כיסויי ראש בארון שלא בשימוש שיכולים להיות אוצר לאישה אחרת", מסבירה סיוון, "המטרה שלנו בקבוצה היא בעיקר הנתינה, המחזור העזרה לזולת וכמובן ההתנדבות". במשך שנה הספיקה הקבוצה לצבור כ-1,200 חברות, שהמשותף לכולן הוא הרצון לפנות אצלן מקום בארון ואולי גם בלב ולהעניק ממנו לאחרת. מקבוצת פייסבוק שפתחה בחורה אחת טובה סך הכל בת 24, הפכה הקבוצה לרשת המפעילה 16 מוקדים ברחבי הארץ. המבצע הבא של סיוון הוא להציב מודעות וארגזים במקוואות בכל רחבי הארץ, כך שנשים תוכלנה לתרום כיסויי ראש באותן עמדות - אשר תכולתן תאסף על ידי המתנדבות.

קבוצת הצדיקות מגדירה מחדש את המושג חסד מקוון וכשסיוון פותחת את הלפטופ היא מציגה שלל הודעות מרגשות ומלאות הכרת תודה. ”אני מאושרת“, כותבת אחת, ”עכשיו אני מבינה אנשים שאמרו לי לא ללכת עם שחור. בזכותכן, לראשונה, אני בכלל הולכת עם כיסוי ראש בבית!“. סיוון ונשות הגמ"ח מבטיחות להשתדל - כל עוד זה תלוי בנו, לא תהיה אישה אחת שמעוניינת בכיסוי ראש ולא יהיה לה.