גיוס בנות לצבא הוא לא "תופעה נפלאה". זו טעות נוראה

בניגוד לעמדת הרבנים, בהתעלמות מאנשי מקצוע שבחנו את הדברים השר נפתלי בנט מאושר מנתוני גיוס הבנות הדתיות לצבא. אבישי גרינצייג מביא נתונים שיעוררו מחשבה נוספת

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 08/08/16 14:19 ד באב התשעו

גיוס בנות לצבא הוא לא "תופעה נפלאה". זו טעות נוראה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"תופעה נפלאה" צייץ בחשבון הטוויטר שלו שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט. דברי בנט הינם תגובה לדבריו של כתב ידיעות אחרונות יוסי יהושע שגילה עלייה דרמטית במספר הבנות הלוחמות בצה"ל.

מה כל כך נפלא בתופעה הזו? אולי כדאי לעשות היכרות בין נפתלי בנט לבין רז שגיא? שגיא הינו אלוף משנה במיל' ויו"ר הפורום לחוסן צה"ל, שחקר היטב היטב את המשמעות של שילוב נשים במערך הלוחם של צה"ל. נצטט כמה מילים מתוך דבריו בעניין גיוס בנות:

"אני דורש לחייב את צה"ל לחשוף את אחוז הנשים הנפגעות בפגיעות שאין להן תיקון לכל החיים, זאת בהשוואה לחיילים בתפקידי לחימה. כשזה יפורסם תקום כאן זעקה, כולל ועדת חקירה. תחקרנו עשרות בנות ולא מצאנו אחת שלא התלוננה על בעיות שנגרמו לה במהלך השירות הצבאי הקרבי, שמנעו ממנה להיות בן אדם רגיל. לצערי צה"ל עושה בבנות ניסוי מסוכן וכל זה בשם הפמיניזם. יש להן מגפה של שברי הליכה בדרגה 4, צניחות רחם, דלקות ופריצות דיסק. השירות הקרבי פשוט מרסק אותן לרסיסים".

שגיא מציין שהצבא ניסה לפתור את הבעיה באמצעות הורדת רף האימונים לבנות, אך הבנות המשיכו להיפצע: "מורידים את רף האימונים לבנות לרף לא-מבצעי ועדיין יש 12 אחוזי פציעות, לגברים אפס. היו בנות שהיו ספורטאיות מצטיינות והיום הן פצועות."

חשוב לציין שאל"מ שגיא, איש "השומר הצעיר", איננו אדם דתי, אך הוא מביט על הסוגיה בעיניים פקוחות ואינו חושש להביע את דעתו, גם אם במחיר של הצגתו כאדם "חשוך" ושובניסט.

לרמטכ"ל ישנה יועצת לענייני מגדר. התחקנו אחר דעותיהן של היועצות למיניהן לאחר שפשטו את המדים, ומצאנו כי כל הנשים שכיהנו בתפקיד הזה משויכות לפמיניזם הרדיקלי, ורובן אף לשמאל הרדיקלי.

עד כאן דיברנו רק מהצד המקצועי נטו. נפתלי בנט הוא יו"ר מפלגה המגדירה את עצמה ציונית דתית. האם שר החינוך חושב שראוי שיתמוך ויעודד מגמה המנוגדת לחלוטין לעמדת החמ"ד, אשר מחנכת את הבנות להתנדב בשירות לאומי ולא להתגייס לצה"ל?

בכירי רבני הציונות הדתית לדורותיהם יחד עם הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם התנגדו נחרצות לגיוס בנות דתיות לצה"ל. מדוע בנט לא חשב פעמיים לפני שצייץ בגאווה על אותה תופעה נפלאה?

שליחת בנות לשירות לאומי ולא לצה"ל, תועיל לאותן בנות ותמנע מהן נזקים גופניים נפשיים ורוחניים. יש בידי ארגון חותם עדויות רבות של בנות שהתחרטו על הרגע שהתגייסו לצה"ל ולא לשירות לאומי, בניגוד לעמדת המחנכות והרבנים שלהו. שליחת בנות לשירות לאומי ולא לצה"ל תועיל לא רק לבנות. הדבר יועיל גם לצה"ל עצמו, ובסופו של דבר יועיל לכל עם ישראל.

גיוס בנות למערך הלוחם הוא לא תופעה נפלאה אלא טעות נוראה.

הכותב הוא חבר בארגון 'חותם'