בעוד רשתות האופנה החילוניות קורסות, החנויות הדתיות פורחות

רשתות האופנה הגדולות מחו"ל הצליחו לפגוע אנושות בשוק האופנה הישראלי, אך לא בחנויות האופנה הפונות לנשים דתיות. שם מדווחים על יציבות כלכלית ואף על פריחה ושגשוג. מה סוד הקסם?

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/08/12 14:10 ב באלול התשעב

בעוד רשתות האופנה החילוניות קורסות, החנויות הדתיות פורחות
יחצ, צילום: יחצ

כניסתן של רשתות אופנה גדולות מחו"ל אל השוק הישראלי, הותירו את עולם האופנה הישראלי במשבר שגרר עמו הפסדים רבים וסגירת חנויות רשתות האופנה הבינוניות בגודלן, שעד לא מכבר היו בפריחה כלכלית, מוצאות עצמן סוגרות סניפים כשחרב סגירה כללית מעל ראשם. ביניהן גם הרשתות "אשה אשה", "קרוקר", "גריפ" ו"בוניטה" - המדווחות על הפסדים כבדים. אופנת 'גריפ' הפועלת 22 שנה ובעלת 30 חנויות ברחבי הארץ עתידה להכריז על פשיטת רגל, גם רשת 'אשה אשה' הפועלת 14 שנה ובעלת 21 סניפים עתידה להיסגר בקרוב. רשת האופנה "קרוקר", הפועלת 26 שנה, החזיקה בשיאה 40 חנויות - לעומת 18 חנויות כיום.

בניגוד למצב המצער ברשתות האופנה הכלליות, רשתות האופנה הדתיות נמצאות דווקא במגמה הפוכה. רשתות אופנה דתיות נמצאות בפריחה יחסית לאלו החילוניות והן מרחיבות עצמן עוד ועוד. רשת האופנה "הילה" מדווחת על עליה של 35% ברווחים ועתידה לפתוח חנויות חדשות נוספות על 29 החנויות שברשותה הפזורות ברחבי הארץ. גם חברות נוספות עמן שוחחנו עסקו בכך שהמצב הכלכלי טוב והיו אף שציינו כי הן נמצאות בפריחה ושגשוג.

בעוד רשתות האופנה הכלליות נלחמות כנגד כניסתן של רשתות אופנה מחו"ל המתחרות על לב הקונות הישראליות, לרשתות הדתיות זה לא מזיז. "שם הבעיה אחרת לגמרי", מסביר אבנר נדם, מנכ"ל 'הילה'. לדבריו, "התחרות היא על אופנת הצעירות, מלחמה של מותגים. אנחנו לא מרגישים את זה בכלל".

מסתבר שיותר ויותר נשים ונערות דתיות מעדיפות לקנות ברשתות האופנה הישראליות לדתיות שמיועדות במיוחד להן. כניסה של רשתות אופנה מחו"ל כלל לא משפיעות במידה ניכרת על הרשתות לדתיות כיוון שאלה מחו"ל אינן פונות אל נשות הציבור הדתי שכתוצאה מכך מעדיפות את הרשתות לדתיות. רשתות האופנה לדתיות מקפידות בדרך כלל על קולקציות צנועות ובעלות עיצוב עדין ולא זועק, כפי שניתן למצוא לעיתים באלה הכלליות.

"אופנת דראדלוקס-Dreadlocks" הפועלת 13 שנה היא אופנה שבתחילה פנתה לציבור הכללי אך כשנשות המגזר החלו לפקוד את חניות הרשת, יצאו ברשת האופנה בקמפיין מיוחד למגזר הדתי. בעקבות כך מדווחים בחברה כי נכון להיום "ישנה תנועה יפה מאוד של רווחים בחנויות בהן קונה המגזר הדתי לאומי".

גידי קיפניס, מנכ"ל BM Marketing, משרד הפרסום והיח"צ של הרשת, מספר לכיפה כי "הבגדים שלנו מתאימים גם לקהל הדתי ואנחנו נותנים פתרון לנשות המגזר הדתי שרוצות להתלבש בצורה יפה. זיהינו שזה שוק פעיל והמכירות בסניפים לשם מגיעות דתיות כמו בכפר סבא, ירושלים או טבעון בעליה ולכן החלטנו לפנות גם אל הציבור הזה".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן