בנים, שרוולון הוא לא בעל חיים

בנים – תהיתם פעם איך כיסויי ראש עצומים לא נופלים? למה אנחנו לובשות שתי חצאיות? ומה הקטע של בנות דתיות עם תחרה? ומה זה לכל הרוחות "בובו"? מבולבלים? גם אנחנו, אז ננסה לעשות סדר בארון הבגדים ולהכניס גם אתכם לשיח

חדשות כיפה הילה מלמד, משלך 31/10/13 13:24 כז בחשון התשעד

בנים, שרוולון הוא לא בעל חיים
עיצוב: דליה ברנובר המדרשה לאופנה, צילום: עיצוב: דליה ברנובר המדרשה לאופנה

בשבועות האחרונים, והרבה מזה בזכות מחאת הבסיס שכבר דוברה, עלו לשיח הציבורי פריטי לבוש שונים ומשונים המוכרים אך ורק לסוג מאוד מסוים של בני אדם - בנות/נשים דתיות. השילוב הבלתי אפשרי של אופנה, נוחות וצניעות הצמיח המצאות משונות כגון בגד שהוא שרוולים בלבד, או החלטה כלל-חברתית שללבוש שתי חולצות בקיץ זה הגיוני לא רק אם היגרת לרוסיה. השיח הציבורי מגזרי-מגדרי הנ"ל מתפשט לאירועים חברתיים, ארוחות שבת, הפסקות צהריים בעבודה ומה לא - רק חבל שכ 49% מהאוכלוסייה מודרת מהשיח הזה, שהרי לגברים שבינינו אין באמת מושג מה הקטע עם תחתית ופשמינה ומה זה לכל הרוחות "בובו" (תכל'ס, גם לחלק לא מבוטל של הבנות). לכן הבאנו לפניכם את המדריך ההתחלתי לבחור המבולבל - להלן חמשת הפרטים הבסיסיים ביותר שמומלץ להכיר ולהבין. או ליתר דיוק - לתהות על קנקנם, ביחד איתנו.

עוד במגזין הנשים משלך:

(צילום: הילולים)

חביב הקהל: השרוולון

הפריט שזכה לקונצנזוס הנרחב ביותר, לא רק בנוגע לצניעותו אלא גם בנוגע להיותו שיקי, אופנתי, ודווקא-נראה-טוב. השרוולון התחיל את דרכו כמצניע חולצות ושמלות חסרות שרוולים ותפס עד מהרה את מקומה של חולצת הבסיס הזוועתית (ע"ע). הוא קליל, אלגנטי, מגיע במגוון אורכים החל משלושת-רבעי ממושמע ועד לקצרצר/סמלי. אם כבר בענייני צניעות עסקינן, מרתק לראות את התהליך האבולוציוני שעבר השרוולון מ"השלמה צניעותית" לפריט אופנתי, מה שגרר גם את הפריט החביב הזה לצד האפל של האופנה והפך אותו ללא צנוע. זאת אומרת, שרוולונים עם חורים. הם יפים, הם מתוקים, אבל מה, נלבש חולצת בסיס מתחת? למעצבות האופנה פתרונים.

בתכל'ס - השרוולון הוא גם כנראה הפריט שלבנים בסביבה הכי קשה להשלים איתו, ובצדק. בנות, אמנם התרגלנו, אבל בגד שהוא רק שרוולים זה די מוזר. גם המילה שרוולון זכתה למגוון עיוותים וואריאציות בפי המין הגברי עד שבמחוזות מסוימים התקבעה כ"שרוולָן" והתגלגלה ל"שרוולָן ארץ ישראלי מצוי". להשיג בבתי האופנה ובגני החיות הקרובים לביתכם.

(צילום: הילולים)

ה"כאן כדי להישאר": כיסוי ראש מעוצב

מה שהתחיל מפיסת בד תמימה שמכסה את ראשי הנשואות, גדל וצמח לממדי ענק חברתיים ו/או פיזיים. אז נכון שהסכנה לשבת בסרט מאחורי מישהי עם כיסוי ראש פומפוזי גרמה הפסדים עצומים לבתי הקולנוע, ונכון שהם גורמים לחלקנו להראות כמו צ'ופר. אבל בנות ישראל אוהבות אותם, ומאז שהכיסויים המעוצבים פרצו לחיינו בסערה לפני מספר שנים, לא נראה שהם הולכים לשום מקום. ניתן להשיג בסוגים רבים של גזרות, דוגמאות, קשקושים, ובעיקר - תחרות. שיתאים לחצאית תחתית, לא?

בתכל'ס - למקרה שתהיתם איך כל הקונסטרוקציה הזו מחזיקה מעמד על הראש בניגוד לחוקי הכבידה, הסוד הוא: א. הרבה אמונה וסיעתא דשמיא, הבאה לקיים מצווה מסייעים בידה. ב. המון סיכות, סרט למניעת החלקה, ולמהדרות גם "בובו" - מעין כובע גרב צמוד עם כרית עגולה תפורה לחלקו העליון. זה יכול להישמע מוזר - איך עוד שכבות פנימיות שעוזרות לשכבות העליונות להחזיק מעמד? מה שמחזיר אותנו לסוד הראשון - הרבה סיעתא דשמיא.

(צילום: הילולים)

המאולצת: חצאית תחתית

האדם הגיע לירח, מתים קמים להצביע בבחירות, יש סקוצ' שבת שבאמת מנקה, אבל פיתרון הגיוני לחצאיות קצרות? את זה עדיין לא הצליחו להמציא. כדי להשלים כמה ס"מ חסרים בשולי החצאית כדי שתהיה תקנית, צריך ללבוש עוד חצאית ארוכה למטה.

בתכל'ס - נכון ששכבות התחרה בשולי החצאית נראות טוב לפעמים, אבל החגיגה האופנתית הזו היא עול כלכלי, ותחתית יפה במחיר 200 שקלים חדשים היא דבר שבשגרה. כמובן שיכולנו להסתפק בתחתית פשוטה שתעשה את העבודה, אבל זה יהיה כמו להודות שאנחנו לובשות את זה כי אנחנו חייבות. הביאו את התחרה.

הכתבה המלאה התפרסמה באתר הנשים משלך

צילומי האופנה באדיבות הילולים כיסוי ראש ואקססוריז

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן