מרגישה שאת לא עומדת בעומס? זה הפתרון!

השגרה בעיצומה, וסדר היום העמוס מריץ אותך ממשימה למשימה ולא משאיר הרבה מקום לעצמך. אז איך עושים את זה נכון? ואיך מנהלים את הזמן בצורה הטובה ביותר? המאמנת הדס מיטב - בסדרת טורים מיוחדים עבור נשים.

חדשות כיפה הדס מיטב 26/11/18 11:41 יח בכסלו התשעט

מרגישה שאת לא עומדת בעומס? זה הפתרון!
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

פעמים רבות בשיחות אימון עולה נושא העומס ולחץ הזמן. "אני לא מסוגלת לעמוד בעומס, העבודה שלי דורשת ממני המון, גם בשעות העבודה וגם מאוחר יותר בבית, הטיפול בילדים, לעזור להם בשיעורי הבית, מטלות הבית האין סופיות, אני גמורה, מרגישה בלחץ תמידי".

יש המתייחסות ללחץ בזמנים מסויימים, "הבקרים קשים במיוחד" היא אומרת לי, "קשה לי מאוד לקום אחרי לילה של שינה לא רצופה, אני צריכה להיכנס לכיתה בדיוק ב-8:00, כך שאני חייבת לסיים לארגן את הילדים עד 7:20, גם להם לוקח זמן לקום ולהתארגן, כך שאף אחד מאיתנו לא מתחיל את היום בנחת וזה מתסכל".

זמן הוא נושא מרכזי בחיים שלנו. בחסידות מדברים על כך שהגילוי של העולם שלנו הוא בעש"נ= עולם, שנה, נפש. עולם זה המקום. שנה זה הזמן ונפש זה האדם. אם תתבוננו על כל סוגיה במציאות שלנו תשימו לב שהיא קשורה למקום, לזמן ולנפש.

היום נתבונן על ההיבט של הזמן, היבט כל כך מרכזי. במיוחד בעידן שלנו בו הקצב מאוד מאוד מהיר. אם שלחת הודעת וואצאפ חשובה ולא קיבלת תשובה תוך 10 דקות, את כבר בסוג של מתח וציפייה. אם הילד שלך מנסה למעלה מ- 5 דקות לנעול את נעליו, את כבר מגיבה בחוסר סבלנות. לעמוד בפקק של 20 דקות זה בכלל נראה נצח. יש לנו תפיסה שהכל צריך לקרות מהר ויעיל, שצריך להספיק הרבה וכמה שיותר. וזה כנראה מתכון בטוח להרבה לחץ וחוסר סבלנות בחיים שלנו. 

 

אז אולי כדאי רגע לעצור את המירוץ ולשאול את עצמנו כמה שאלות בנוגע לזמן:

מה הקצב שנכון לך לחיות בו? יש נשים של אש, שהקצב המהיר זה בדיוק מה שהן אוהבות, שאחרת מרגיש להן ריק. ויש נשים של זרימה איטית, של צעדים מדודים- מי את? מה הקצב המתאים לך?".
עוד לפני שאת מתחילה לחשוב מה אפשרי לך בהתאם לכמות המשימות, הגדירי לך את הקצב הרצוי בענייך, תביני מתי את במיטבך. ואולי תגלי שאת גם וגם? שבעבודה מתאים לך לתקתק ומהר, אבל בבית אחר הצהריים, ממש חשוב לך לאט ובנחת? 

התבונני על לוח הזמנים השבועי שלך, ואם הוא לא יושב לך עד הסוף בראש, כתבי אותו על דף. אלו משבצות בשבוע מתנהלות בקצב שנכון לך? כולם? אף אחת? מה את יכולה לעשות, לשנות, כדי שהשבוע שלך יהיה מתאים יותר לקצב הטבעי שלך?
חשבי על כמות המשימות שיש לך לאורך השבוע, האם יש יחס הגיוני בין מספר המשימות ובין הזמן העומד לרשותך לעשות אותן? אם לא, פשוט הורידי משימות!

לא פשוט?? בכל זאת הורידי משימות! אנחנו יכולות לעשות רק את מה שאנחנו יכולות, אין טעם למתוח מעבר לאפשרי. לא הכל חובה, גם אם את מגדירה לך את זה כך. 
באכילה פיזית אנחנו יודעות שתזונה בריאה היא כשיש התאמה בין איכות וכמות המזון לבין מה שגוף האדם נזקק לו, אחרת זו או אנורקסיה או אכילה עודפת והשמנת יתר. רוב העולם היום סובל מאכילה עודפת ועודף משקל.

כך גם בחיים עצמם, ישנם אנשים עם אנורקסיה- אנשים שחייהם ריקים. אך רובנו סובלים מ"עשייה עודפת", וכדי לחזור לבריאות, צריך לבנות תפריט של לוח זמנים שבועי, המותאם למבנה וצרכי הנפש שלך. זה לא בשמים, התחילי להציב סימני שאלה על רשימה ארוכה של משימות, ותגלי להפתעתך, שאת יכולה לחיות נהדר ולהיות עובדת ואמא נפלאה גם בלעדיהן.


בהצלחה, הדס
 

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. דולה ומדריכת הכנה ללידה. מעבירת הרצאות וסדנאות המשלבות לימוד תורה וכלים מעולם האימון. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com.  ובפייסבוק- "הדס מיטב- נביעה".