מגזין הנשים 'פנימה' רכש את המגזין המתחרה 'הלל'

בצל קריסת מקור ראשון' רכש מגזין הנשים 'פנימה' את המגזין המתחרה והחל מחודש אייר יצא גיליון מאוחד. "מפת העיתונות המגזרית עוברת טלטלה ולכן החלטתנו לשתף פעולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 08:49 כג באדר ב'

מגזין הנשים 'פנימה' רכש את המגזין המתחרה 'הלל'

מגזין הנשים 'פנימה' רוכש את המגזין המתחרה 'הלל', כך נודע היום (ג') ל'כיפה'. הרכישה, אשר מגיעה בעוד סביב העיתון 'מקור ראשון' רובץ ענן של אי וודאות, נועדה על מנת לחזק את התקשורת המגזרית, כך על פי הרוכשים. בחודש אייר הקרוב יצא המגזין תחת השם 'פנימה-הלל'.

"בימים האחרונים עוברת מפת העיתונות המגזרית טלטלה. על רקע טלטלה זו החלטתנו לשתף פעולה על מנת לאפשר ל'פנימה' ו'הלל' לקבל משנה תוקף שתחזק אצלנו את תחושת האחריות והמחויבות להמשיך ולעשות", מסבירים איתן אורבך, מו"ל מגזין 'הלל' והשבועון 'עולם קטן', ואביחי בוארון, מו"ל 'פנימה' והשבועון 'ישראלי'.

בחודשים האחרונים סופג שוק התקשורת המגזרי מהלומות אחת אחרי השנייה. בעוד גורלו של 'מקור ראשון' עומד על כרעי תרנגולת, גם עלוני השבת לא נשארים על המדוכה. לפני כחודש הודיעו בעלי עלון השבת 'בראש יהודי' כי העלון ייסגר בשל מצב התקשורת הרעוע.

בתוך כך, ניכר כי אביחי בוארון, המו"ל של מגזין 'פנימה' מחזק את אחיזתו בתקשורת המגזרית. לפני מספר חודשים מיתג בוארון את עלון השבת הוותיק 'מעייני הישועה' מחדש תחת השם 'ישראלי' וכעת הוא עושה צעד נוסף בשוק המגזינים כשהוא קונה את המגזין המתחרה.

"עוד בתחילת הדרך ברור היה ש'פנימה' ו'הלל' הן שתי שחקניות יוצאות דופן במרחב", הסבירו העיתונאיות והעורכות של 'הלל' את מהלך מכירת המגזין. "שני המגזינים היו בשורה של ממש בזיקוק והעצמה נשית אותנטיות. נשית שאינה מתחקה אחרי עולם גברי", הן כותבות. "המתבקש קורה. החל ממגזין אייר אנחנו מתחדשות ומאחדות כוחות. מהיום 'הלל' ו'פנימה' לא ישחקו בנפרד אלא ייצרו יחד. מגזין נשי אחד, מושקע יותר מתמיד, עמוק יותר מאי פעם, שאול שאלות אמיצות ומחפש את התשובות לצידן".

עורכת התוכן של 'הלל', אלומה לב, אמרה בתגובה ל'כיפה' כי "אני בטוחה ששילוב הידיים הזה יגרום לקוראות ליהנות מתכנים מעולים אפילו יותר ממה שהיה עד עכשיו. שמהיום והלאה נשים לא ישאלו את עצמן "בשביל מה אני צריכה עיתון" אלא "איך אני מתכננת לעצמי את הקפה השקט של סוף היום עם העיתון הזה". כי זה שיש עיתון לנשים דתיות - זאת כבר עובדה בשטח. אני שמחה מאוד להיות חלק מהמהלך הזה, ומאחלת לנו הצלחה גדולה בהמשך בעזרת ה'".