העיקרון שאני רוצה להעביר לדור המעצבים הבא!

היא מנהלת קריאייטיב, מרצה, יוצרת סרטוני רשת ואמא משקיעה שלא הייתה מתנגדת לתוספת של עוד כמה שעות ביממה. קבלו את שירה אליצור - האישה הגלשן והעט בטור אישי ובועט

חדשות כיפה שירה אליצור 06/12/18 12:55 כח בכסלו התשעט

העיקרון שאני רוצה להעביר לדור המעצבים הבא!
שירה אליצור, צילום: אליאור בן חיים, סטודיו כיפה

לפני כמה שבועות ישבתי בכינוס חברתי, וביקשו ממני להקריא ציטוט שאני מחוברת אליו. לא התלבטתי יותר מידי, יש ציטוט שמלווה אותי מימיי כסטודנטית, הוא חלק חלק מהותי מצורת המחשבה שלי והוא מה שאני רוצה להעביר לדור המעצבים הבא.

ביל ברנבך גדול הפרסומאים אמר: "כולנו העושים שימוש מקצועי בתקשורת המונים הננו מעצבי חברה, אנחנו יכולים לעשותה וולגרית, אנחנו יכולים לעשותה אלימה, אבל אנחנו יכולים גם להעלותה לרמה גבוהה יותר, זה בידיים שלנו״.

כשהייתי צריכה לבנות את תוכן הקורסים שאלמד השנה במחלקה לתקשורת חזותית, החלטתי שהציטוט הזה יהיה הבסיס של הקורס. מה יותר מדהים? לעצב מודעה או לעצב תודעה? איזה מרגש זה לעצב את העולם, את החברה בה אנחנו חיים ולהפוך אותה למקום טוב יותר. 

קראתי לקורס "מקום בגן עדן" כל סטודנטית התבקשה לבחור יוזמה חברתית שהיא מחוברת אליה ולקדם אותה בצורה גרפית. הנושאים שנבחרו: העלאת מודעות להיפראמזיס גראבידרום, דיכאון אחרי לידה, הטרדות מיניות, לידה שקטה, זכויות עובדים, פלאפון בנהיגה, הפרעות אכילה אצל גברים, בטיחות על אופניים חשמליים, הדרת פני זקן, נגישות במקומות ציבוריים, זהירות בדרכים במגזר החרדי, ודיור בר השגה בירושלים.

עכשיו תגידו, זה בסך הכל תרגיל בכיתה, אבל זה לא רק. היוזמות צריכות לצאת מחלל הכיתה לעולם, לעורר מודעות ולצעוק את קיומן. אם הם ישנו תפיסה אפילו רק אצל אדם אחד, אנחנו את שלנו עשינו, ואולי גם אצלכם משהו מדגדג בנושאים האמורים, צרו קשר במייל, וגם לכם יהיה מקום בגן עדן.

Shira.adari@gmail.com

 

לטורים קודמים של שירה, היכנסו