היא הגיעה אליי 8 שנים לאחר הגירושין - עייפה ומיואשת

השגרה בעיצומה, וסדר היום העמוס מריץ אותך ממשימה למשימה ולא משאיר הרבה מקום לעצמך. אז איך עושים את זה נכון? ואיך מנהלים את הזמן בצורה הטובה ביותר? המאמנת הדס מיטב - בסדרת טורים מיוחדים עבור נשים.

חדשות כיפה הדס מיטב 05/11/18 12:00 כז בחשון התשעט

היא הגיעה אליי 8 שנים לאחר הגירושין - עייפה ומיואשת
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

היא ישבה מולי מיואשת, פשוט לא הולך לה. היחסים בינה ובין בעלה הפכו לבלתי נסבלים, והיא החליטה להתגרש. זה קרה כבר לפני 8 שנים, אבל עדיין היא באבל עמוק ומרגישה שהיא ממש חייבת להתנצל ולהסביר איך זה קרה לה. 
יש לה שלוש בנות - תלויות מידי, מבודדות מידי, עצובות מידי. יש לה עבודה והיא מרוויחה בסדר, אבל זה לא מספיק לצרכים שלהן ותמיד היא מרגישה שחסר. וגם מהעבודה כבר עייף לה, נמאס לה, אין לה כוחות יותר. 
היא באה, אבל אין לה ממש כוח לעשות איזה שינוי, עצוב לה מידי.

הצעתי לה להתחיל בתרגיל קטן, יומיומי, להתחיל פשוט ב"מודה אני". לקום בבוקר, לעמוד מול המראה ולהגיד בקול תודה על שלושה דברים. ואם קשה מול המראה,  תתחילי בלמלמל 3 דברים שטוב לי ואני רוצה להודות עליהם.

מה יקרה בהמשך?

ממלמול קטן, זה יהפוך להכרזה בקול. 3 משפטים בבוקר יהפכו להרגל, לומר תודה שלוש פעמים במשך היום על מה שקורה לי. כשזה כבר יהיה חלק מסדר היום, זה יקרה בטבעיות, יותר ויותר פעמים במשך היום, פשוט לראות מה יש לי.

חשבו על אדם שמסתובב עם פנס ביד, עליו להחליט לאן לסובב את הפנס כדי להאיר. היכן שהוא ימקד את האור, זה מה שהוא יראה. מה את בוחרת לראות? זו בחירה. מה שתראי, ישפיע על איך תרגישי, איך תחווי את החיים שלך. 
כמה אנחנו מתלוננות על הבלגן בבית, על עומס העבודה, על בן הזוג שלא מעריך מספיק, על ההורים שלא עוזרים, על קשיו של הילד שלנו. כמה התלונות עצמן והחזרה עליהן רק עושות לנו יותר רע, רק מדגישות את החסר, מסיחות את המבט לשם. 

הכרת הטוב זו תנועה נפשית משנה חיים. פשוט להכיר: "נעים להכיר! אני טוב". כשאת מכירה חברה חדשה, לא יצרת אותה בכך שהכרת אותה, היא הייתה שם גם קודם, את פשוט לא ידעת על קיומה, ברגע שהכרתן היא הפכה לחלק מחייך. אז כן, להכיר את הטוב, הוא נמצא שם, בחייה של כל אחת מאתנו, ברגע שתכירי אותו הוא יהפוך להיות נוכח, קרוב ופעיל בחוויית החיים שלך.  

מה שאני רואה גם משפיע על מה אני אומרת לעצמי: "לא הולך לי", "זה קשה מידי", "אין לי כוח", "הלוואי והיה לי יותר..." - משפטים שנובעים מתחושת חסר. 
ככל שנכיר יותר את הטוב, המשפטים יתחלפו: "כן, הצלחתי לקדם משהו", "מזל שיש בו את התכונה הזו, כמה זה טוב" "יש בי הרבה כוחות וכישרונות טובים".

העובדה שאנו מתחילות את היום ב"מודה אני" מעמידה אותנו מיד על מקומנו הנכון, גורמת לנו להחזיק את הפנס על המציאות בכיוון הנכון ומשם רק יתווסף לנו טוב.
מזמינה אותך להתחיל את הבוקר במשפטי תודה ולסיים את היום בכתיבת משפטי תודה, כשזה יהפוך לחלק מסדר היום, אז מאליו האנרגיות לאורך היום יהיו אחרות, ויהיה לך הרבה הרבה יותר טוב!


שלכן, הדס.

 

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. דולה ומדריכת הכנה ללידה. מעבירת הרצאות וסדנאות המשלבות לימוד תורה וכלים מעולם האימון. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com.  ובפייסבוק- "הדס מיטב- נביעה".