"גם כאשר הבעיה אצל הגבר - האישה היא זו שתקבל את הטיפול"

טיפולי פוריות הנם אתגר ארוך ומורכב. גם כשהבעיה אצל בן הזוג, האישה היא זו שתעבור את הטיפולים. שירות חדש של יועצות ההלכה של "נשמת", מציע ללוות את בני הזוג באופן אישי בדרך אל ההיריון הנכסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/18 12:28 ח בטבת התשעט

"גם כאשר הבעיה אצל הגבר - האישה היא זו שתקבל את הטיפול"
צילום: shutterstock

במשך קרוב לעשרים שנים, שימשו יועצות ההלכה של מדרשת "נשמת" כתובת נשית -הלכתית בענייני טהרת המשפחה, ובנושאים רפואיים הנלווים להם, גם לתושבות הארץ ואף לנשים בחו"ל. המענה צמח לאחר שהתברר כי נשים רבות בוחרות לשתף בנושאים אינטימיים, דווקא אישה המבינה אותן וחווה אתגרים דומים בחייה.

עד היום העניקו היועצות מענה ראשוני בלבד לשאלות בפוריות. אך כעת, לאחר שקבוצה בכירה של עשרים יועצות הלכה ותיקות עברה השתלמות אינטנסיבית בפוריות, מההיבטים ההלכתיים, הרפואיים, והפסיכולוגיים, מדרשת "נשמת" מציעה מפגשים אישיים עם נשים ובני זוגן, בכל תחנות אתגר הפוריות.

הרבנית חנה הנקין - ראש מדרשת "נשמת", מספרת ל"כיפה" על המחשבה שהייתה מאחורי היוזמה: "מסיבות שאינן ידועות עד הסוף, ישנה עלייה חדה בשיעור בעיות הפוריות. מנגד, הטכנולוגיה הרפואית מצמיחה כל הזמן פתרונות חדשים. לכן, יש עלייה חדה במספר השאלות ובמורכבות השאלות המגיעות אלינו. יש חידושים כל הזמן, והרגשנו שחייבים לעזור לזוגות לנווט בתוך התחום המתפתח. ולא משנה למי מבין בני הזוג יש את הבעיה, האישה היא זו שתקבל את הטיפול. לכן, ליווי נשי אמפתי הוא קריטי. 
לעומת עשרות רבות של שאלות המגיעות לקו הפתוח ולאתר שלנו יום יום - השאלות בפוריות הן מורכבות מאד. הן כוללות היבטים הלכתיים, רפואיים, ורגשיים, ולכן מענה טלפוני אינו מספיק. נדרש ליווי מתמשך ולכן עברנו להציע ליווי אישי".

מֵעבר לליווי אישי ומתמשך, יועצות ההלכה הוכשרו להתמודד עם השאלות ההלכתיות המורכבות הקשורות לפוריות. ביניהן: בירור הסוגיה מדוע הילד הנכסף מתעכב להגיע, מה הם הפתרונות ההלכתיים במקרה של בעיות בזרע או בביצית, מה אומרת ההלכה על הטכנולוגיות החדשות והמתפתחות, מה עושים כאשר בדיקות המעבדה יוצאות תקינות אך ההיריון המיוחל איננו, בעיות של זמני טבילה דימומים ופרוצדורות, ועוד..

לדברי הרבנית הנקין: "מה שהיה מאד חזק בין היועצות בהשתלמות, הוא שלכל אחת מהן הייתה נגיעה אישית לנושא. או שהיא עצמה עברה טיפולים, או שמישהי קרובה לה הייתה בטיפולים. והרצון למנוע סבל או להקל על זוגות מאותגרי-פוריות היה  מאד חזק ואותנטי". 

המענה ההלכתי של יועצות ההלכה ומלוות הפוריות, ניתן תוך ליווי צמוד של רבני "נשמת" בראשות הרב יעקב ורהפטיג. היועצות זוכות גם לליווי רפואי מצד ד"ר ירדנה היימן, מומחית בתחום הפוריות מטעם קרן גפן ובבית חולים "שערי צדק".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן