אימון לנשים - ההבדל בין לחגוג את החיים לבין לשרוד הוא קטן מאוד

השגרה בעיצומה, וסדר היום העמוס מריץ אותך ממשימה למשימה ולא משאיר הרבה מקום לעצמך. אז איך עושים את זה נכון? ואיך מנהלים את הזמן בצורה הטובה ביותר? המאמנת הדס מיטב - בסדרת טורים מיוחדים עבור נשים.

חדשות כיפה הדס מיטב 22/10/18 15:29 יג בחשון התשעט

אימון לנשים - ההבדל בין לחגוג את החיים לבין לשרוד הוא קטן מאוד
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

אז נגמרו החגים, והתחילה שנה,ושטף המשימות והשגרה ועוד לא התארגנתי על זה. ולא ממש מאופסת על סדר היום ואיך נעשה הכל ובעיקר מתי ומי, ולקום מוקדם ולשגר את כולם, ולהכין ולחתוך, ולהתלבש ולהתאפר, ולצאת בעצמי (ומעצמי), ולהגיע בזמן, ואח"כ לחזור בדהרה, ולא לאחר, ואוכל וחוגים וקצת כביסה, ושוב אוכל, ווצאפים אין סופיים ממיליון הקבוצות, שקשורות לילדים ולעבודה ואלי, וגם ההורים שלי וגם סבתא וגם הקהילה ומתי ומתי ומתי??


היכולת להתארגן ולארגן את הזמן ולנהל את החיים שלי היא בהחלט יכולת.
אך לפני שפותחים יומן או תולים טבלה מסודרת עם לו"ז שבועי מסודר של מה שצריך להיעשות, מתי נעשה אותו ועם מי, צריך לחזור להתחלה, לנקודה מאוד חשובה, אפילו קריטית, שעושה את כל ההבדל בין לשרוד את החיים ללחגוג את ועם החיים, והיא- נקודת הבחירה. את בוחרת את סדר היום שלך!


אני שומעת אתכן מצקצקות, הרי יש כ"כ הרבה דברים שאנחנו לא בוחרים, לא בחרת לטפל בילד חולה, ולא בחרת להתאלמן צעירה, ולא בחרת להיות עם בעיות ארגון קשות שכל החיים מסבכות אותך ולא בחרת שיפטרו אותך מהעבודה, נכון, לא הכל אנחנו בוחרים, אבל
 מה נעשה עם מה שאנחנו לא בוחרים ואיך במסגרת העובדות הנתונות ננהל את סדר היום שלנו- זו בחירה!!
את המנהלת היחידה של סדר היום שלך, ולכן התבונני עליו במבט של מנהלת ולא במבט של מנקה שאוספת את הלכלוך שאחרים השאירו. את לא רק מגיבה לאירועים, אלא בעיקר מנהלת אותם.
אז היום אני מזמינה אותך לבחור! 
לבחור בתוך מסגרת חייך על הצרכים והאילוצים השונים שיש בה- קודם כל, לבחור מה את רוצה שיהיה כלול בסדר היום שלך ואת ממש לא מוכנה לוותר עליו, ומה לא מתאים לך ואת מחליטה כן לוותר עליו. לפעמים נבחר להשאיר משהו שיראה לאחרים חסר חשיבות, פינוק, מיותר, אבל את יודעת שלך הוא חשוב. לעתים נוותר על אבן מרכזית, ששנים החזקנו בה, שהתחנכנו על כך שזה הכרחי, אבל את יודעת שכרגע את לא צריכה אותה או שהיא גוזלת ממך יותר מידי אנרגיות של זמן וכוחות ואת בוחרת לוותר עליה. 
תבחרי את קצב החיים ובהתאם לכך תוסיפי או תורידי משימות.
תחשבי אילו דברים יכולים להיעשות על ידי אחרים, אלו שירותים את רוצה לקנות בשכר ולהוריד מעצמך, אילו מחויבויות משנה שעברה את לא רוצה להעביר ללוח הזמנים החדש.
תבחרי אלו דברים את כן רוצה לעשות בעצמך כי רק את יכולה לעשות אותם, כי את אוהבת לעשות אותם, כי הם נותנים לך כוחות.
תשאלי את עצמך- מה נותן לי כוחות ומה זולל ממני כוחות? את תגלי שיש דברים שלוקחים ממך הרבה זמן אבל נותנים לך המון כוח ולכן את לא הולכת לוותר עליהם ולעומת זאת, דברים פעוטים יכולים לעייף ולרוקן ולכן אולי אפשר להיעזר במישהו אחר או לצמצם את העיסוק בהם.
תסתובבי בשבוע הקרוב עם סימני שאלה, עם זכוכית מגדלת, עם סכין מנתח, עם מכחול הצייר, בסקרנות, בלמידה, ביצירה ותבחני מחדש את סדר היום שלך בעיניים של בוחרת.
אח"כ נכניס את הבחירות אל היומן ואז לא רק שלוח הזמנים השבועי שלנו יהיה מסודר יותר, בעיקר הוא יהיה משמח, אישי ומתאים לנו הרבה יותר!
בהצלחה! 

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. דולה ומדריכת הכנה ללידה. מעבירת הרצאות וסדנאות המשלבות לימוד תורה וכלים מעולם האימון. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com.  ובפייסבוק- "הדס מיטב- נביעה".