מאיירים חופש - גלויות שנה טובה אחרות

צפו: עשרה סיפורים של עגונות ומסורבות גט הפכו לעשרה איורים המעטרים כרטיסי ברכה לראש השנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/18 13:49 ח באלול התשעח

מאיירים חופש - גלויות שנה טובה אחרות
שנה של אושר, צילום: שירה לימון

ש', מסורבת גט שקיבלה לאחרונה את הגט המיוחל ואיתו את חירותה, ביקשה לעצמה חיים יותר רגילים ופחות מורכבים. לקראת ראש השנה המתקרב, המאיירת אילנה שטיין הפכה את המשאלה של ש' לכרטיס ברכה עליו מאויר סלט ירקות לארוחת ערב עם הילדים - הדברים הפשוטים.

כמו ש', בהשראת סיפורן חייהן של עשר נשים עגונות ומסורבות גט ששוחררו השנה, יצרו עשרה אמנים איורים לרגל השנה החדשה, "גלויות אל החופש", כחלק מפרויקט "מאיירים חופש" שיזם ארגון "יד לאישה" מבית רשת אור תורה סטון, הארגון הגדול ביותר בארץ לייצוג וסיוע לעגונות ומסורבות גט.

גילת, מסורבת גט, סיפרה: "הייתי מסורבת 5 שנים, אבל בארבע השנים הראשונות כלל לא הבנתי שאני מסורבת גט. בשנים האלו הייתי עסוקה בהישרדות, לא חשבתי על המצב שלי ועברתי מדיון לדיון. כשראיתי שהמצב לא עומד להשתנות החלטתי שאני קמה ונלחמת לקבל את החופש שלי. למרות שלא הגדרתי את עצמי מסורבת או עגונה, ניסיתי בכל זאת לפנות ליד לאישה, ורק אחרי הפגישה הבנתי שאני מסורבת גט. ואני רוצה להגיד לכל הנשים, שאם יש תהליך גירושין שנמשך ולא רואים את האופק שלו, זאת אומרת שזה לא תהליך רגיל אלא שיש בו בעיה. נשים שנמצאות בתוך התהליך ורואות שהוא נמשך, לא להסס, לא לחשוב שהן עושות טובה לילדים, אלא לקום ולפנות לתמיכה ולעזרה בנושא. עורכת הדין לא נתנה לדברים להימשך יותר מידי, ביקשה להציב גבולות של זמנים כדי שהדברים יתקדמו. היום אני נמצאת במקום שונה לגמרי ממה שהייתי בתחילת התהליך".

שנה של הגשמה

שנה של הגשמהצילום: גלית מושוביץ

שנה של התחדשות

שנה של התחדשותצילום: יהודה הילמן

שנה של אושר

שנה של אושרצילום: שירה לימון

שנה של אהבה

שנה של אהבהצילום: נטע שלם

שנה של שגרה ברוכה

שנה של שגרה ברוכהצילום: אילנה שטיין

שנה של פתיחת דלתות

שנה של פתיחת דלתותצילום: רינת גלבוע

שנה של שמחה

שנה של שמחהצילום: מיכל רוזין פז

שנה של חירות

שנה של חירותצילום: ליאורה גרוסמן

שנה טובה

שנה טובהצילום: אלעד ליפשיץ - סטודיו דב אברמסון

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה מבית רשת אור תורה סטון: "תופעת סרבנות הגט היא חרפת העולם היהודי, גברים מעגנים את נשותיהן בכוונת תחילה ומחזיקים בהן כשבויות, זה הרי בלתי נתפס. באופן יוצא דופן החלטנו הפעם להתרכז ברגעי האושר של הנשים עם קבלת הגט והיציאה לחופשי ולא במסע המפרך שעבר עליהן,  ביקשנו מהנשים שהשתחררו לחלום ולהביע משאלת לב לכבוד השנה החדשה. מבין כל האיחולים ריגשה אותי במיוחד, משאלתה של א, שרק השתחררה ומה שביקשה לשנה החדשה היה, שחברתה שעגונה כבר 17 שנים, תזכה סוף סוף להשתחרר. גם אני לכבוד השנה החדשה חולמת להגשים הרבה רגעים של אושר, כל אישה שיוצאת לחופשי מקבלת חיים חדשים במתנה ואין סיפוק גדול מזה".