לא חד פעמי: הבחירות איתנו כל רגע בחיים

רבים מגיבים על כך שהגענו שוב לבחירות, הליכה פעם נוספת בזמן קצר כל כך לקלפי, לחשוב להשקיע ולבחור, אבל האמת היא שהבחירות הם לא דבר חד פעמי. הם החיים עצמם, בכל רגע ובכל זמן אנחנו בוחרים

חדשות כיפה תמימה עדי 17/09/19 10:38 יז באלול התשעט

לא חד פעמי: הבחירות איתנו כל רגע בחיים
צילום: shutterstock

קולות רבים נשמעו לאחרונה על הטירוף הזה ששמו בחירות, למה עוד פעם? אנחנו נדרשים לחשוב, להתעמק, ללכת אל הקלפי ולבחור? הספיק לנו פעם אחת. אך האמת היא שבחירות הם חלק מהחיים שלנו. בכל רגע ובכל זמן. בחירות הם לא דבר חד פעמי. הם החיים עצמם. כך אנו אומרים גם על הקב"ה לפני שאנו קוראים קריאת שמע, "הבוחר בעמו ישראל" מזכירים לו ולנו את מערכת היחסים בינינו. זאת בחירה של עבר, הווה ועתיד. לא בחירה רגעית, לא בחירה תלויית זמן, מקום או התנהגות שלנו כזאת או אחרת.

בעומק נראה להבין שהקב"ה מעיד על עצמו שהוא בוחר בנו בכל רגע מחדש, "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית", וכך מבקש גם מאיתנו "היום אם בקולו תשמעו" – בכל יום מחדש לבחור את הקשר איתו. כך בכל מערכות יחסים – זוגיות, הורות, חברות. לבחירה הראשונית, לאורך החיים אין כמעט השפעה – מה שקובע את ההרגשה, זה היחס שלי אליה היום.

 

צילום: shutterstock


בחרנו עם מי להתחתן, בוודאי בחירה חשובה ומשמעותית. לכן חגגנו ובגדול, אירוע רב רושם, מוזמנים רבים, הוצאות מרובות, כדי להכריז קבל עם ועולם: בחרנו. בחרנו זה בזו. אך אחרי שנכבים האורות והזרקורים, ואנו בביתנו הקטן והחמים אז מתחילות הבחירות המשמעותיות.
לבחור מה לראות וממה להעלים עין. לבחור לראות את הלב, את הרעיון והכוונה ולא להתרשם מידי מהאופן החיצוני שדרכו נראים הדברים. לבחור מה "נכנס" אלינו הביתה, ללב, ומה מתוך מודעות נשאיר מחוץ לנו. 

לבחור לראות את כל הטוב שיש בשני, לשמוח בזה. לבחור לא להיבהל מהקשיים, מהאתגרים שהחיים מזמנים לנו. לא להיבהל שמתגלים חילוקי דעות בינינו. שהמציאות יותר מורכבת ממה שחשבנו.
כך גם כהורים. נכון בחרנו להביא את ילדינו לעולם. האם זה מספיק? שרצינו? שחלמנו על זה?
מעבר לשמחה, לסיפוק ולאושר שילדינו מביאים לחיינו, הם מזמנים לנו גם אינסוף אתגרים. אינסוף מחשבות, דאגות, ערימות כביסה וכלים, טפסים, קבוצות וואצאפ ואסיפות הורים... בשביל כל אלה נדרשת בכל רגע בחירה. לבחור מחדש בבחירה שלי.

   

צילום: shutterstock


"ובחרת בחיים" לבחור מחשבות שמוסיפות חיות בתוכי, מגבירות את הרצון והשמחה. מעוררות חשק לפעול וליצור. לבחור, לתת לבחירה הראשונית גיבוי. לתת לעצמי גב. לא לערער עליה. 
בחרתי כך או כך זה לא משנה, העיקר לחזק את עצמי שם בתוך הבחירה. זה נכון בכל הקשר וכלפי כל בחירה. 

שיהיה לכולנו בחירות טובות, גם הראשוניות וגם הבחירה היומיומית בכל רגע מחדש!

תמימה עדי – כלים לשינוי חשיבה ומציאות. ייעוץ זוגי ואישי. 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן