"כבר קרה שהגענו לאירוע - והחתן והכלה ביקשו שנלך"

מערך המתנדבים בצוות "משמחי דוד" של עמותת "מרפא לחיים" מגיעים בכל מזג אוויר, לכל אזור בארץ ולכל אירוע בו נדרשת עזרתם. שוחחנו עם סלומה זגורי - העומדת בראש צוות המתנדבים, על המורכבות שבעשייה ועל הרגעים המרגשים בה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/18 16:30 ב בחשון התשעט

"כבר קרה שהגענו לאירוע - והחתן והכלה ביקשו שנלך"
צילום: משמחי "מרפא לחיים"

חתונה היא סמל לאחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים בחייו של כל זוג. ואין ספק כי למה שקורה ברחבת הריקודים יש השפעה גדולה על האווירה והשמחה הגדולה, ומתוך כך על חוויית האירוע הכללית. חתונות של בני ישיבות ותלמידות מדרשה הפכו לסמל החתונות השמחות, אך לא כולם עברו במוסדות הללו, והרקע האישי של בני הזוג, בין אם הם חוזרים בתשובה או בגילאים בוגרים יותר או בעקבות נסיבות אחרות, מהווה גורם משמעותי בסוגיית כמות הרוקדים ברחבה. מי שלקחו על עצמם למלא את התפקיד, הם צוותי המשמחים ברחבי הארץ. ומי שלקחה את הפרויקט צעד אחד קדימה היא עמותת "מרפא לחיים" אשר בין יתר מיזמיה, היא מפעילה רשת גדולה של קבוצות משמחים בכל רחבי הארץ. הם מגיעים לא רק לחתונות, אלא לכל שמחה הדורשת נוכחות מוגברת של קהל רוקדים. בין היתר לאירועים משפחתיים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים המתמודדים עם מוגבלויות שונות או מתמודדים עם נסיבות חיים קשות. מי שעומדת בראש המיזם היא סלומה זגורי - בת 20 מאלעד, אשר החלה כמתנדבת לפני כ-5 שנים, והיום מניעה את ההתנדבות כולה. 

"הגעתי להתנדבות דרך חברות" היא מספרת, "בהתחלה היינו פחות מ-100 איש ובקבוצה אחת בלבד. היום, הצוות כבר בנוי בצורה של קבוצות וואצאפ בכל רחבי הארץ. לכל קבוצה יש רכז שנמצא באותו אזור, והוא אחראי לניהול הקבוצה ולאירועים שבאותו אזור. אם יש אירוע בירושלים למשל, אני שולחת הודעה לרכזת האזור והיא מפיצה לקבוצות בירושלים את מספר הטלפון שלה ומה הצורך לאותו אירוע, כמה אנשים צריך, מה המספר המדויק של בנים ובנות, באיזו שעה יש להגיע וכו', מבלי לציין את שם החתן והכלה ובאיזה אולם יתקיים האירוע. כך מי שמעוניין להירשם פונה אליה, ואנו יודעים בדיוק כמה אנשים צריכים להגיע".

הצוות בפעולה

הצוות בפעולהצילום: משמחי "מרפא לחיים"

 

מה עושים כאשר לא מצליחים לגייס כמות מתאימה?

"לפעמים קשה לגייס חבר'ה בדקה ה-90 לאירועים, בכל זאת לאנשים יש תכניות משל עצמם, אז אם יש צורך אנחנו פונים למעגלים נוספים כמו ישיבות, אולפנות וקבוצת הפייסבוק "צריכים משו", אם כי לרוב יש מענה מאוד גדול בקבוצות שלנו. עיקר הקושי בגיוס הוא באירועים בצפון ובדרום, שם הצוות קטן יותר ויש פחות מודעות. בשבוע שעבר למשל, התקיים אירוע בעפולה ואף אחד לא נרשם אליו, אבל ביום החתונה נרשמו 60 משמחים כי העברנו את ההודעה למעגל אחר. זה קורה, אבל אנחנו עושים את ההשתדלות והכל מלמעלה, הקב"ה כבר מחליט איך האירוע יראה".

צילום: משמחי "מרפא לחיים"

צילום: משמחי "מרפא לחיים"

 

"החתן והכלה ביקשו שנלך"

"אנו מוודאים מראש כי החתן והכלה מעוניינים בנו ולא יתביישו בנוכחות שלנו, אין חתונות שאנחנו מגיעים אליהן ללא ידיעתם. אני זוכרת באחד האירועים הראשונים שנכחתי בהם, הוזמנו לחתונה על ידי אב החתן, אבל החתן והכלה לא היו מעוניינים בנו וביקשו שנלך. ומאז אנו מקפידים על כך מאוד, אנחנו מבררים באופן מוחלט לפני כל אירוע שהזוג מעוניין בנו, רוצה בנו ומודע לנוכחות שלנו. אבל זה מקרה בודד מתוך מאות אירועים מרגשים. יש חתונות שהגענו אליהן ממש בזמן, למשל זכורה לי חתונה בצפון שהיינו ברחבה רק הכלה, אחותה ואנחנו - המשמחות. הגעתי לאירוע והכלה זיהתה אותי וממש שמחה בנוכחות שלנו. או כלה שפתחה איתנו קבוצת וואצאפ לאחר החתונה, והיה בה שיח לאחר האירוע והיא אף עדכנה אותנו כשנולד לה ילד. או למשל אירוע שהחתן והכלה חזרה בתשובה לילה לפני החתונה, והם הזמינו 170 משמחים, שזה הרבה מאוד! ובאמת גוייסו 170 משמחים ביום, זה היה אירוע מטורף. אירוע נוסף שזכור לי מאוד, זו חתונה שהבאתי את אמא שלי איתי לשמח, הכלה הייתה גיורת צרפתייה, וזו הייתה חתונה צנועה, מצומצמת ומרגשת בצהרי היום. זו הייתה הפעם הראשונה שהיא ראתה מה אני באמת עושה במסגרת התפקיד, והיא מאוד התרגשה מהמעמד. כל אירוע הוא חוויה מיוחדת, השמחה של בני הזוג היא הדבר הכי מרגש ומשמח, והכי כיף לקבל מהם את החיוך וההודעות לאחר האירוע".

 

צוות המשמחים מקדיש את פעילותו לזכרו של סגן דוד גולובנציץ' ז"ל, אשר נהג להתנדב בו, ונהרג מפליטת כדור במהלך תרגיל צבאי ב-4.7.17 בחסם ג'ילבר בעיר חברון.