עשינו חתונה במחתרת הקורונה, וניצלנו. לפחות לבנתיים

איך בכלל אפשר לקיים חתונה עם עשרה אנשים לבד? חתן וכלה, הוריהם, הרב והעדים זה 9. נשאר להחליט אם מעדיפים צלם או גיטריסט. מניין ל7 ברכות בטוח לא יהיה. ומה עם האחים שכמובן רוצים לחגוג יחד? אין מה לדבר

חדשות כיפה עובד פרל, יועץ תקשורת 16/03/20 11:13 כ באדר התשפ

עשינו חתונה במחתרת הקורונה, וניצלנו. לפחות לבנתיים
החופה, צילום: עובד פרל

תאריך החתונה, כמו כל חתונה, נקבע לפני כחצי שנה. את הארגונים עשינו מראש, ההזמנות יצאו, המנות הוזמנו, הבגדים נרכשו, שמלת הכלה נבחרה וכמובן הזמר ותזמורתו כבר התכוננו.

כשהודיעו על איסור התקהלות של 100 אנשים, הבנו שיש צורך לבצע התאמות לחתונה. זה לא היה נורא, כי זו חתונה בהפרדה מלאה באופן קיצוני – אולם גברים, אולם נשים, אפשרי לצמצם.

אם אומר את האמת, גם אני הייתי מתחתן ככה אם זה היה מקובל. זה דווקא עדיף, רק מי שבאמת רוצה לבוא מגיע, וחוסכים כסף לחיים עצמם. אבל פה זה נכפה על הזוג המרוגש.

אבל כשבמוצאי שבת הודיעו על איסור התכנסות למעלה מ10 אנשים, כבר הבנו שבעוד 20 שעות הכל ייראה לגמרי אחרת ממה שדמיינו...

איך בכלל אפשר לקיים חתונה עם עשרה אנשים לבד? חתן וכלה, הוריהם, הרב והעדים זה 9. נשאר להחליט אם מעדיפים צלם או גיטריסט. מניין ל7 ברכות בטוח לא יהיה. ומה עם האחים שכמובן רוצים לחגוג יחד? אין מה לדבר.

אז פניתי לכל העולם. הצגתי למשרד הבריאות את הבעיה המספרית ואת הבקשה ההגיונית להחריג חתונות עם הגבלות מותאמות. הם הגיבו באופן שלא משתמע לשני פנים: זה לא בסמכותם. הדובר של ליצמן ענה לי: "כואב הלב אבל מבטלים חתונות" – כואב הלב? ביהדות לא מבטלים חתונות, בטח שלא יממה לפני, מתאימים אותן למצב.

כתבתי פוסט בפייסבוק, והרבה אנשים פנו לעזור. ישיבת הכותל הייתה מוכנה לתרום את המקום (לחתונה לפי הכללים בלבד), רבנים הציעו עצמם לעריכת החופה, צלמים ומה לא. עם ישראל נהדר, מדינת ישראל קצת פחות. כי לנו אין כח מול המדינה אז אמרו לנו 'כואב הלב', אבל רמי לוי קיבל החרגה: משרד הבריאות אישר לו החרגה מנוהל 10 אנשים "רק לשמור על מרחק. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שאנחנו מבקשים מהלקוחות. סך הכול, אם אנחנו והלקוחות נשתף פעולה אז נעבור את זה בשלום" אמר לוי.

אז אם ישראבלוף, גם אנחנו ישראבלוף. התארגנו על חתונה בחצר בית הדודים, המשפחה המצומצמת הגיעה, מעט מאד חברים וחברות של החתן והכלה. במשך כל הלילה ההורים בישלו.

מתי ראיתם לאחרונה חתן מגיע לחתונה עם סיר דגים ביד? יש בזה משהו מרגש.

התישבנו בסלון של הדודים ותכננו איך בדיוק עושים את האירוע כששומרים על 10 אנשים בחצר, 10 בתוך הבית וכל השאר בחוץ. גיסי אמר שזה מזכיר לו קפ"ק בצה"ל, אני חושב שזה מזכיר יותר סיפורים ממדינות אירופה, ואני לא ממזהי התהליכים.

זה עצוב ומעצבן, כי אנחנו לא רוצים להדבק, אנחנו לא רוצים להעביר את הנגיף הזה. הייתי מעדיף שמשרד הבריאות ייתן הנחיות איך עושים חתונה, הרי זה אפשרי. לדוגמה: בגני אירועים בלבד, לא יותר מ7 אנשים מתחת לחופה עצמה, קבוצות של עד 10 אנשים ולא יותר מ50 אנשים סה"כ. אנושי יותר. אבל, אנחנו לא רמי לוי, אז הנדסנו את זה בעצמנו.

החתונה עצמה הייתה מאד שמחה! אחד החברים הביא אורגנית ומערכת הגברה (ההגברה הייתה מיותרת, שמענו מצויין), ומה לעשות, אוכל ביתי לוקח את האוכל של האולם.

הזוג המאושר, התרגש שלמרות הכל, הגיעו האהובים שלהם לשמוח איתם. ומקסימום הם יכנסו לבידוד יחד.