ט"ו באב פרק ב' בזוגיות מחייב את האישה להתמודד עם מעמד חברתי חדש

אם גם את גרושה או אלמנה, את בוודאי מתקשה להשלים לא רק עם המצב החדש, אלא גם עם הסטטוס הנלווה אליו. כאשר את פונה לשקם את חייך ולנסות להתחיל מחדש, את משתמשת בתיאורים שאת לא מרגישה ששייכים אלייך

חדשות כיפה שיינא ימיני 10/08/22 15:56 יג באב התשפב

פרק ב' בזוגיות מחייב את האישה להתמודד עם מעמד חברתי חדש
צילום: shutterstock

גירושין מאדם שפעם האמנת שהוא המתאים לך ביותר. התאלמנות מהאדם האהוב עלייך מכול. שני מצבים שאף אחת לא חשבה שתגיע אליהם, ולא יכולה הייתה לדמיין שיקרו. אבל לצערנו הם קורים. נשים מתגרשות ונשים מתאלמנות, ועל מנת לקום מחדש עליהן להתעמת עם מעמד חברתי חדש.

אם גם את גרושה או אלמנה, את בוודאי מתקשה להשלים לא רק עם המצב החדש, אלא גם עם הסטטוס הנלווה אליו, כאשר את פונה לשקם את חייך ולנסות להתחיל מחדש. פתאום את משתמשת בתיאורים שאת לא מרגישה ששייכים אלייך: גרושה, גרושה + (1,2,3), אלמנה, אלמנה + (1,2,3,4).

שוק השידוכים הוא ביקורתי ומלא בתיוגים ובסטיגמות

ואכן, בשוק השידוכים הכה ביקורתי ומלא בתיוגים ובסטיגמות, קל כל כך לתת לערך העצמי שלך להישחק אט אט ולהשאיר אותך מיואשת וחסרת אמונה שאי פעם תמצאי את החברות והזוגיות שאת רוצה וצריכה. שלה את מייחלת כל כך.

אך עד מתי תמשיכי להרגיש שמודדים אותך לפי הנתונים? שבודקים אותך לפי ה"לבושים" שלך? דעי לך, אישה אהובה, שבעבר, ט"ו באב היה הזדמנות. הזדמנות אמיתית לכל מחפשות הזוגיות, להשיל מעצמן את כל המדדים הללו ולקבל אפשרות של פעם בשנה, להראות מי הן באמת.

"אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו. כל הכלים טעונין טבילה. ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים"

הגברים ראו את הנשים בצורתן העמוקה והפנימית

הגברים ראו את הנשים בצורתן העמוקה והפנימית צילום: shutterstock

במקום לראות את סטטוס הגירושין כמעיד על כשל, תראי את ניסיון החיים שנרכש דווקא בעקבות האתגרים

בט"ו באב היו הנשים הפנויות יוצאות עם שמלות לא שלהן, על מנת שהגברים יוכלו לראות אותן בצורה עמוקה ופנימית יותר מאשר מה שנראה לעין. בלבוש אחר לא היה אפשר לדעת אם האישה ענייה או עשירה, כי הלבוש שלה לא הסגיר את מעמדה וסגנון חייה. לכל אישה ניתנה ההזדמנות להראות את מה שיש בתוכה. להראות מי היא. לא מה היא. בט"ו באב הזה גם לך יש תפקיד. בט"ו באב הקרוב, בואי ולבשי שמלה אחרת. בואי ותמדדי את עצמך ואת האחר לפי מה שיש בפנימיות. לפי מי שאנחנו - ולא לפי מה שאנחנו.

במקום לראות את הסטטוס המעיד על כשל, תראי את ניסיון החיים שנרכש דווקא בעקבות האתגרים. במקום לראות זוגיות כושלת, תראי את ההבנה העמוקה - מה טוב לי ומה טוב לאחר. במקום לראות את הגיל, תראי לאיזה אדם מדהים אפשר להפוך בזכות כל השנים הללו. במקום לראות את הדרישות המשפחתיות, תראי את היכולות והכוחות שצומחים מעצם התפקיד.

בט"ו באב הזה, בואי ותראי את האחר בשמלה לא שלו. רק כך יתאפשר לך לראות מי הוא באמת. בט"ו באב הזה, בואי ותראי את עצמך בשמלה לא שלך. רק כך תוכלי לראות את העושר הטמון בתוכך, ואת כל הטוב שיש לך להציע לזוגיות חדשה.

הכותבת היא מאמנת רגשית למציאת זוגיות פרק ב'