מזל טוב 10 טיפים שכל כלה חייבת לקרוא לפני בחירת מלווה

עונת החתונות בעיצומה ובין בחירת השמלה וקניית צלחות לסט החלבי ישנה עוד משימה חשובה במיוחד, והיא לא הדרכת כלה: בחירת המלווה. אספנו עבורך כמה המלצות לקראת המאורע. כך תבחרי את השותפות שלך ליום הגדול

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 28/06/22 16:20 כט בסיון התשפב

10 טיפים שכל כלה חייבת לקרוא לפני בחירת מלווה
צילום: shutterstock

1. לבחור מי שעושה לך טוב

לבחור מלוות נכונות זו החלטה חשובה, תבחרי רק קומץ בנות שאת סומכת עליהן ואת רוצה שיהיו איתך ביום הגדול. מלוות עוזרות לתת את הטון בזמן ההכנות, אם את יודעת שתהיי כלה לחוצה את ודאי תרצי מעטפת רגועה ונעימה. תחשבי מי יכולה להשרות את האווירה הזו, את מי תרגישי בנוח לשגע ומי באמת תעשה הכל באהבה. 

2. אין לא נעים, זה היום שלך

אל תבחרי מלוות מתוך חוסר נעימות או תחושת מחויבות. לא כל חברה צריכה ומתאימה להיות מלווה. את פשוט תמצאי את עצמך מוקפת ביותר מידי בנות, שלאו דווקא תורמות לאווירה. מה שלרוב יוצר כאוס, מתח ועיכובים בלו"ז. אם את היית מלווה של מישהי, זה לא בהכרח מחייב שהיא תהיה שלך, קשרים משתנים עם הזמן, זה בסדר ומותר. אל תרגישי חייבת לאף אחת, זה היום שלך.

צילום: shutterstock. זה לגמרי היום שלך 

3. לחשוב על החבורה

תבחרי בנות שיסתדרו ביניהן. אנחנו שמחים בשבילך שאת חברותית ויש לך הרבה מעגלים של חברות, באמת, אבל לפעמים בין החברות עצמן אין קשר. קורה לא פעם שיש את החבורה המרכזית ו"הנספחות" שמרגישות לא בנוח או שפשוט לא פעילות. לכן עדיף לבחור בנות שכבר חברות אחת של השנייה ויהנו לבלות את הזמן ביחד.  

4. קרוב ונוח

מלוות שגרות קרוב לעומת כאלה שגרות רחוק זה הבדל שמים וארץ. כשיש הרבה דברים לארגן, לקשט ולהכין, מישהי שגרה קרוב נהיית פתאום הנכס של כל כלה. זה הרבה יותר יעיל, נוח וקליל. כשזה ממש לא סיפור לקפוץ שנייה לקשט את החדר או לסחוב כמה דקות את האוכל לשבת כלה כולן נהנות יותר. למי שגרה רחוק גם ככה קשה כל הנסיעות וכל דבר נהיה לפרויקט, זה מכביד גם עלייך וגם עליה.

5. לא לשכוח שגם את פעם היית מלווה

תתחשבי בחברות שלך. נכון, זה היום הגדול ואין יותר מרגש מזה, אבל זה היום הגדול שלך, לאו דווקא שלהן. עם כל האהבה והרצון הטוב אי אפשר לצפות מהמלוות לזנוח הכל עבורך. גם להן יש לחצים, עבודה, לימודים, משפחה או כל דבר אחר. הן באמת רוצות להיות שם בשבילך אז שחררי וקבלי את האילוצים באהבה.

6. תודה תודה תודה

בואו נדבר על זה, להיות מלווה כרוך בהמון עבודה, לפעמים אפילו הפקה שלמה. תלוי בכלה כמובן, אך לרוב זה כולל אינספור דברים שצריך לארגן, להזמין, להכין ולקנות.  המרדף אחר תמונות לספירה לאחור, שחוץ מהורי החתן שבפעם הראשונה שמעו על הרעיון, כל השאר ברשימה כבר מיצו את הקונספט. יש את הבילוי הארוך במקס סטוק לקנות קישוטים והפתעות, שלוקח שלוש שעות וכמה מאות שקלים יותר ממה שתכננתן. אי אפשר גם בלי הקאדר של ארגון שבת כלה, שאיכשהו תמיד דווקא זאת שאחראית על הבשר מבריזה, ואף אחת לא זוכרת להביא מצעים. כמובן, אי אפשר לשכוח את סרטון החתונה שיוצא חובבני מינוס כשהמילים אף פעם לא מתאימות ללחן. בקיצור הרבה, אז אל תשכחי להודות לחברות שלך על המאמץ, תראי להן כמה את מעריכה ומתרגשת מכל מה שהן עושות עבורך.

7. הן רעבות 

תדאגי להן לאוכל. ביום של החתונה המלוות לא נחות, הן מהבוקר על הרגליים, דואגות שיש לך את כל מה שאת צריכה ושיש אווירה שמחה. כדי שלא יגיעו מותשות, רעבות ועייפות לחתונה עצמה, אל תשכחי לדאוג להן לאוכל. אפשר לסכם עם האולם שבצהריים כבר יוציאו כמה מנות או לקנות מראש כדי שיהיה בבית אוכל ומטעמים.

נשנושים קטנים לאורך היום ישפרו את מצב הרוח

נשנושים קטנים לאורך היום ישפרו את מצב הרוח צילום: shutterstock

8. מתנות, כסף והמינוס שביניהם

מתנות, נושא רגיש. להיות מלווה זה יקר. האוכל, המתנות, הקישוטים, הדלק והנסיעות הם רק חלק מההוצאות שיש לאורך הדרך. מי משלמות על כל זה? המלוות. לפעמים זה יכול להצטבר לסכומים של כמה מאות שקלים. הצפייה שאחר מכן המלוות גם יתנו סכום גבוה בצ'ק של המתנה היא טיפה מביכה. יש פתרונות, את יכולה אולי לשכלל את ההוצאות של כל ההכנות כחלק מתקציב החתונה ולתת להן סכום לשחק איתו, או אפילו לפרגן להן ולהגיד שהן לא צריכות לשים מתנה.

9. פרופיל חדש לכולן

תפרגני להן בתמונות. אם החלטת שאת רוצה להצטלם עם חברות שלך, מהמם. אם שיגעת אותן על צבע שמלה ואיפור, נסלח לך. אבל אם הן כבר כל כך השקיעו תפרגני להן בתמונות. תני לצלם לצלם אותן גם כמה שוטים לבד, שיהנו מהחוויה ומהצלם המקצועי.

פרגני להן בצילומי שטח

פרגני להן בצילומי שטח צילום: shutterstock

10. חברות לחיים

אל תשכחי אותן אחרי החתונה. נכון, את בהיי ובעננים, אנחנו לגמרי מרשים לך ליהנות מהרגע. אבל כשתנחתי, אל תשכחי להודות לחברות שלך שעזרו לך והיו איתך לאורך כל הדרך, ומדי פעם פרגני להן בארוחת ערב אצלך במטבח או בניסיון שידוך עם אחד מהחברים של בעלך, גם את רוצה להיות מלווה.