חתונת כסף: שליש מהזוגות נכנסו לחובות בעקבות החתונה בקורונה

מסקר שנערך בקרב 100 זוגות עולה כי 85% מהם בוחרים להיעזר בהורים ולמעלה מ-40 אחוזים צמצמו את מספר המוזמנים בעקבות המגפה. 96% מהחתונות של הזוגות הדתיים - לא נדחו כלל למרות הגבלות הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 16:09 כא באייר התשפב

חתונת כסף: שליש מהזוגות נכנסו לחובות בעקבות החתונה בקורונה
חריגות מתקציבי החתונה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

לאחר שנתיים הקורונה, נערך בימים אלו ענף האירועים לעונת החתונות שצפויה בקיץ הקרוב לשבור שיאי ביקוש והוצאות מצד הזוגות הצעירים. סקר מיוחד שערכה חברת "איזי טו גיב" באמצעות מכון הסקרים פאנלס, חושף לראשונה את השינויים שעבר הענף בשנתיים האחרונות, וכיצד השפיעה מגפת הקורונה הזוגות המתחתנים בישראל.

חולמים לחסוך כסף אך בסוף נקלעים לחובות

הסקר מלמד כי 38% מהזוגות תכננו להשתמש בכספי האירוע במטרה לייצר עבורם חיסכון ראשוני לחיים המשותפים, כש-45 אחוזים מהנשאלים סיפרו כי לפני החתונה קיוו לכל היותר לכסות את הוצאות החתונה.

למרות הרצון הטוב, הנתונים מראים שכשליש מהזוגות חרגו מהתקציב, כשרוב החריגה עמדה על כ-30 אחוזים. בתקופת הקורונה, כשההגבלות עיכבו את החתונה, רק 55% מהזוגות הצליחו לעמוד בתקציב שהציבו לעצמם.

96% מהזוגות הדתיים לא דחו את החתונה בקורונה

הסקר, בו השתתפו 100 זוגות אשר התחתנו בשנתיים האחרונות מעלה כי 40% מהזוגות נאלצו לדחות את החתונה, כש-15 אחוזים מהם עיכבו את האירוע לתקופה של עד שנה מהתאריך המקורי. אצל זוגות דתיים המצב שונה, שם 96% מהאירועים התקיימו במועד המתוכנן שלהם ולא נדחו כלל.

יחד עם זאת, ניתן לראות מהנתונים שכמחצית מהאירועים התקיימו במתכונת מצומצמת יותר, כש-30 אחוזים מהנשאלים השיבו כי צמצמו עד חצי מכמות המוזמנים המקורית, וכעשרה אחוזים טענו שצמצמו יותר מ90% ממספר המוזמנים וקיימו חתונה מצומצמת.

גיא גיאור מנכ"ל Easy2Give אמר: "הסקר שערכנו לקראת עונת החתונות מלמד על מגמה ברורה של זוגות צעירים אשר מתקשים לממן את החתונה, זאת לצד צוואר בקבוק של אירועים שנדחו מתקופת הקורונה ויצרו ביקוש גבוה ב-30 אחוזים, ביחס לתקופה שלפני הקורונה".