יש עדיין מי שחושב שהדרכת כלות זה רק הלכות טהרת המשפחה

דווקא בחלק שהוא הכי משמעותי לחיי החומר והרוח של הזוג נראה שמנסים לסמן רק "וי" או לחילופין למצוא את ההדרכה הזולה ביותר. מתכננים להתחתן אחרי העומר? זה הדבר שהכי כדאי לכם להשקיע בו

בת חן וייל בת חן וייל 27/04/22 11:31 כו בניסן התשפב

יש עדיין מי שחושב שהדרכת כלות זה רק הלכות טהרת המשפחה
מקווה טהרה, צילום: shutterstock

את הטור הבא התלבטתי אם לכתוב השבוע. הרי ספירת העומר עכשיו ולא מתחתנים, אז מה פתאום שאדבר על הנושא הזה. אבל דווקא בגלל שאחרי ל"ג בעומר כולנו ניכנס לעונת החתונות ואולי נשכח, דווקא בגלל זה – אני רוצה להעלות אותו. מה, על מה את מדברת? מוזמנים להמשיך לקרוא.

כיום, זוג דתי שמתחתן מוציא באזור ה50,000 שקלים במינימום על הוצאות החתונה (גמרנו עם חתונות הקורונה של 10 מוזמנים). רוב הכסף כמובן יוצא על השכרת אולם אירועים ומנות למוזמנים אבל גם יש גם הוצאות אחרות של שמלת כלה, איפור ושיער, חליפה, להקה והרשימה עוד ארוכה. 

צילום: shutterstock

נכון, זה אירוע של פעם בחיים. נכון, זה ערב בלתי נשכח. נכון, לא תמיד הזוג הוא זה שרוצה להוציא כל כך הרבה כסף על השופוני, אלא ההורים הם אלו שדוחפים לאירוע שיכבד גם אותם. אבל יש הוצאה אחת, שהיא בכלל לא הוצאה, אלא השקעה לחיים ומשום מה היא נדחקת לתחתית סדר העדיפויות. 

אני מדברת על הדרכת כלות.

דווקא בחלק שהוא הכי משמעותי לחיי החומר והרוח של הזוג נראה שמנסים לסמן רק "וי" או לחילופין למצוא את ההדרכה הזולה ביותר. במדינת ישראל יש עדיין אנשים ונשים שחושבים שהדרכת כלות זה רק ללמד את הלכות טהרת המשפחה ומה עושים בלילה הראשון במקרה הטו,ב או פשוט לקבל את האישור עבור הרבנות במקרה הפחות טוב. 

אבל הדרכת כלות היא הרבה מעבר – היא הנחת תשתית הבסיס לזוגיות, למיניות, לבית, למשפחה. 

נכון, מדריכת כלות שמה דגש רב על הלכות טהרה המשפחה, אבל למי שקצת מכיר ויודע ההלכות הללו עמוקות מיני ים, רחבות מיני ארץ, הן הבנה עמוקה של נפש האישה והגבר, הן מפה שאם רק נדע להשכיל ולצעוד בשבילים המסומנים בה, נוכל לבסס את חיי הנישואין על שותפות עצומה לצד עצמאות של כל אחד מבני הזוג. עוד הרבה לפני שמילים כמו "נפרדות" או "מובחנות" או "פיתוח עצמאות רגשית" נכנסו ללקסיקון, באמצעות טהרת המשפחה בני הזוג מבססים לעצמם זמנים של ביחד ולחוד שחשובים כל כך בתוך יצירת מערכת זוגית. 

כולנו שמענו על מדריכת כלות כזו או אחרת שאמרה משפטים חסרי טאקט שהשאירו את הכלה מצולקת או מפוחדת, אבל מדריכת כלות טובה בדרך כלל לא תסתפק רק בלימוד ההלכות אלא תיתן גם מענה רגשי לכלה (ולחתן) במהלך תקופת האירוסין שידועה בלחציה הרבים. היא תהיה איתם ותיתן להם ליווי במהלך השנה הראשונה. הרבה ממדריכות הכלות כיום אוחזות בכובע נוסף של ייעוץ, טיפול או אימון ומתוך כך מדריכת כלות תעניק לכלה כלים להתמודדות עם פערים בזוגיות, ויכוחים, אכזבות, כלים לתקשורת מיטיבה וכמובן גם בתחום האינטימי. ממש רפואה מונעת. תגידו לי אתם, האם לא שווה לשלם כל הון, או לכל הפחות סכום נכבד, בעבור זה?

בת-חן ווייל

מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות

לתגובות batchen10@gmail.com