רבנים חרד"לים: גיל 22-20 הוא הראוי לחתונה

קריאת איחוד רבני "תורת הארץ הטובה": בניין המשפחה הנה ההגשמה האישית הגבוהה ביותר, הן של האיש והן של האישה.

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/01/21 21:01 יט בטבת התשפא

רבנים חרד"לים: גיל 22-20 הוא הראוי לחתונה
מתוך סדרת הטלוויה סרוגים, צילום: רותם דותן, באדיבות ההפקה

רבני "תורת הארץ הטובה" - איחוד רבנים אוהבי העם, התורה והארץ, יוצאים בקריאה כי הגיל המתאים לצעיר ולצעירה להקים את משפחתם הוא 22-20: "מן הראוי כי מגיל זה והלאה בניין המשפחה יהיה המטרה המרכזית העומדת בפניהם". 

רשימת הרבנים כוללת 18 רבנים שמרנים מהמגזר החרד"לי ברובם, ביניהם: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, ועוד. בקריאתם נאמר כי: "בניין משפחה בגיל צעיר מאפשר לבני הזוג תמיכה משותפת ויצירת מערכת בריאה של שותפות הדדית".

מלבד זאת, יוצאים הרבנים בקריאה להתמודד עם הרווקות המאוחרת: "היות שאנו עדים כיום לתופעה של רווקות מאוחרת – על כל המסגרות להירתם כדי לסייע בנושא. יש לפעול כדי שלצעירים ולצעירות בגילאי 20 ומעלה, תהיה אפשרות להיפגש עם המתאימים לבניית זוגיותם. לכן על כל מסגרת חינוכית או קהילה להקצות בשכר, איש/אישה מצוות המסגרת החינוכית, שתפקידה לכוון וללוות את התלמידים ולסייע בידם להקים את משפחתם".

נציין כי מחקר שערך ד"ר אריאל פינקלשטיין בשנה האחרונה הציג נתונים עדכניים המעידים על מציאות אחרת כיום. בקרב בוגרי החינוך הממלכתי-דתי 50% מהנשים הדתיות נישאות עד גיל 24, ואילו בקרב הגברים הדתיים 50% נישאים עד גיל 27.

בנוסף לכך, מסקנות המחקר הן כי ככל שגיל הנישואין עולה, הסיכון לגירושין יורד במקביל בהתמדה, עד התייצבות מסוימת סביב גיל 24. מגיל זה ומעלה מתרחשת מגמה הפוכה, ככל שגיל הנישואין הולך ועולה - עולה איתו הסיכון, עד שבגיל 33 הסיכון לגירושין (של מי שמתחתן בגיל זה) משווה עצמו לסיכון בנישואין בגיל 18.

מכתב רבני "תורת הארץ הטובה"

מכתב רבני "תורת הארץ הטובה"צילום: ללא קרדיט