כיצד לבחור להקה לחתונה

מתכננים חתונה בזמן הקרוב? לקט של עצות לבחירת הלהקה המתאימה

חדשות כיפה דניאל שטראוס, שמחת עולם 03/01/10 00:00 יז בטבת התשע

כיצד לבחור להקה לחתונה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

שלב א' - תכנון ותיאום ביניכם

שבו ביחד ודברו על הנושא. בררו בניכם אילו דברים חשובים לכם בלהקה שתנגן ביום המאושר בחייכם, אילו סגנונות מוסיקה אתם רוצים שתנגן התזמורת (מסורתי, מודרני, קרליבך וכדו'), האם יש כלי נגינה מיוחדים שחשוב לכם במיוחד? האם יש שירים שתמיד חלמתם שינגנו בחתונה שלכם? וודאו שאתם מתואמים ומסכימים ביניכם על השאלות הללו לפני שאתם פונים לבחירת בעל המקצוע שילווה אתכם בחתונה.

 

שלב ב' - מי הקהל שלכם?

במידה וגם אתם רוצים שהאורחים  שלכם יתלהבו וירקדו קחו בחשבון את העובדה הפשוטה הבאה: קהלים שונים מגיבים  טוב לסגנונות שונים. לדוגמא, קהל שיגיב הכי טוב לדי ג'יי לא יגיב באותה רמת התלהבות ללהקה, טובה ככל שתהיה, מפני שזה פשוט לא מדבר אליהם. נסו לאפיין כמיטב יכולתכם את הקהל שלכם ומה לדעתכם הוא ירצה לשמוע, במידת הצורך אפשר לשקול שילוב של להקה ודי ג'יי.

 

שלב ג' - תקציב

אמנם אין מחירון קבוע ולכל להקת חתונות מחיר משלה, אך קיים טווח מחירים מומלץ.

ריכזנו עבורכם מחירים מומלצים בטבלה המצורפת להלן.

 

מספר הנגנים

טווח מחירים מומלץ

3

3500 ₪ עד 4500 ₪

4

4500 ₪ עד 5500 ₪

5

5500 ₪ עד 7000 ₪

6

6500 ₪ עד 8500 ₪

7

7500 ₪ עד 9000 ₪

 

 

טיפ: כדאי לחפש להקה שעובדת קרוב לאיזור החתונה מפני שלהקות רבות גובות תוספת מרחק כאשר יש צורך לשנע נגנים וציוד הגברה למרחקים גדולים.

 

חשוב  לבדוק מה כולל המחיר שאותו קיבלתם בהצעת המחיר. מהו משך זמן הנגינה שהתזמורת תהיה לשרותכם, האם המחיר כולל ציוד הגברה, נגינה בקבלת פנים, נגינה לצד כיסא הכלה, הקלטת האירוע וכדו', ככל שתרבו לשאול שאלות ככה תחסכו לכם כאב ראש ביום החתונה.

 

ברוב המקרים קיים קשר הדוק בין התקציב לבין התוצאה הסופית. כך שעדיף לשלם קצת יותר ולקבל להקה איכותית מללכת על "דיל" אטרקטיבי ואירוע בינוני. כאשר החלטתם על תקציב, חשוב לציין אותו בשיחה עם נציגי הלהקות השונות כדי שהם יתאימו את עצמם לצרכים שלכם ולא להיפך.

 

שלב ד' - בקשות מיוחדות

הקפידו לצייןי בפני הלהקה שירים מסויימים שחשוב לכם לשמוע, כלי נגינה מסויימים שחשוב שילוו את הערב, קטעים אומנותיים וכדו'. מומלץ להכין את הרשימה בבית ולעבור עליה עם הלהקה על מנת לבדוק האם חלומותיכם אפשריים גם מבחינת הלהקה.

שלב ה' - תכנון הערב

 

הכינו לו"ז של הערב - מה קורה ומתי?

 

חלק של הערב

משך משוער

קבלת פנים

שעה

חופה

45 דק'

מנה א' / חדר ייחוד

25 דק'

הרקדה א'

45 דק'

מנה עיקרית

30 דק'

קטעים אומנותיים

משתנה - בדרך כלל כרבע שעה

ברכת המזון + שבע ברכות

20 דק'

הרקדה ב'

30 דק'

סה"כ

ארבע וחצי שעות

חלק ניכר מהזוגות ממקמים את ההרקדה השניה לפני ברכת המזון

 

שלב ו' - סקר שוק

 

הכינו רשימת להקות המעניינות אתכם ורשימת שאלות כתובה של נקודות שחשוב לכם לברר בטלפון,  זאת כדי לאפשר לנציג הלהקה לספק לכם מידע רלוונטי, ולוודא שאכן התזמורת מתאימה לכם.

חשוב לברר כבר בטלפון האם הלהקה תוכל להגיע למקום האירוע שלכם, והאם התאריך זמין עבורה. כמו כן מומלץ להסביר ללהקה כבר בטלפון מהו הסגנון אותו אתם מחפשים, לעיתים תוכלו לחסוך כך זמן רב ולא מעט עוגמת נפש.

קחו בחשבון שיש להקות שלא נותנות מחירים בטלפון. במידה וזה המצב נסו להתרשם דרך האינטרנט, המלצות מחברים, או בקשו מהנציג טלפונים של ממליצים והתקשרו אליהם.

הטיפ החשוב ביותר הוא כמובן "צאו לשטח". לכו לשמוע את הלהקות מנגנות באירועים עצמם, לכו לפגישות עם נציגי הלהקות ולפרזנטציות.

 

דניאל שטראוס, מנהל להקת שמחת עולם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן