מתחת לפני השטח: בט"ו בשבט חוגגים את מה שעוד לא קרה

כל תקופה בחיים, היא עונה חולפת. כל תקופה, כל עונה נושאת בתוכה התרחשות וצמיחה יחודיים. מביאה איתה מתנות לכל הרבדים. ובמקום לחכות שכבר תחלוף לצלול ולקבל ממנה מעוף. יסכה ויהונתן שומר עם עצה זוגית לט"ו בשבט

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 06/02/20 10:57 יא בשבט התשפ

מתחת לפני השטח: בט"ו בשבט חוגגים את מה שעוד לא קרה
צילום: באדיבות המצולמים

מה העצה שלך? היא שאלה אותי כששיתפה אותי במה שעובר עליה בתקופה עמוסה זו באימהות, באינטימיות.
מצאתי את עצמי מנדבת תובנה פשוטה ומשמעותית זו כמה פעמים השבוע והבנתי שהיא קשורה ממש לעכשיו. לימי חגיגות ט"ו בשבט ושהיא תמיד קשורה ורלוונטית להורות, לזוגיות.

האסימון הזה נפל לי בנסיבות לא פשוטות. לפני תשע שנים נולדה לנו תינוקת, אדמה- שמה. היא נולדה ללא רוח חיים, לידה שקטה, זהו מסע בפני עצמו שממנו למדנו, כאבנו וצמחנו רבות. עם כל כאב האובדן, נוצר לנו פער של חמש שנים בין ביתנו הרביעית לילדון המתוק האחרון החביב שלנו...
בחמש שנים האלה, הספקתי להמשיך הלאה מהנקות, החתלות, קימות לילה, מלהיות אמא קנגרו... הספקתי להיזכר באינדבידואל שאני, בזוגיות ובאינטימיות שיש בה נשימה ולא תמיד נוכחות נוספת, מתוקה, נפלאה ו-לפעמים תקועה. התחלתי לחזור מהאיבוד שאליו התמסרתי כאמא ואליו צללתי בהשלמה כשנכנסתי בשערי אימהות לפני 20 שנה בהכנעה שתמה לה לנצח (כך הרגשתי וחשבתי) תקופת חיים של קיימות, נפרדות, זוגיות.

אני חייבת להניח על השולחן- אני מטורפת על הילדים שלי. מתענגת על אימהות על כל שלביה. הנקה בשבילי- הייתה באחוזים רבים בשבילי והייתה לי עונג צרוף ואני מכורה עד היום לתינוקות, גם של אחרים. אבל בתוך כל שנות האימהות לקטנטנים הייתי בטוחה שזהו, לא אזכה לישון יותר שינה רצופה. בקשר ואינטימיות בנינו תמיד יהיו עוד התרחשויות. שתלויים בי ברמה קיומית לתמיד... ואז היו חמש שנים שיצאתי מתוך הפלא המסחרר הזה. ונזכרתי שאני קיימת, מורגשת, נוכחת בפני עצמי. ואנחנו כזוג ממש בפני עצמנו.
ואז נהייתי שוב אמא לתינוק, אחרי שכבר שכחתי איך נבלעים בבולען המסחרר. אבל הפעם- ידעתי שזו רק תקופה. ידעתי, שמה שקורה עכשיו, זה לא לכל החיים. 
מתוך ידיעה זו, שזה רק תקופה, יש לי כוח להיות מגוייסת.
עכשיו שאני יודעת שזו רק תקופה שחולפת, אני רוצה לנצל כל שניה של מתיקות והתענגות. ולחפש את המתנות שטמונות דווקא ברגעים אלו של האמהות, הנשיות, הזוגיות והאינטימיות.

אז זו העצה שלי- פשוטה וחשובה. לדעת שכל תקופה בחיים, היא עונה חולפת. כל תקופה, כל עונה נושאת בתוכה התרחשות וצמיחה יחודיים. מביאה איתה מתנות לכל הרבדים. 
ובמקום לחכות שכבר תחלוף לצלול ולקבל ממנה מעוף.

מרתק שהמצווה של המפגש האינטימי הזוגי נקראת מצוות עונה. מצווה שמזמינה אותנו להקשיב ולהפגש בכל עונה על פי הסוד, האפשרות וההזמנה שלה.
לפעמים זוגות מפספסים מתנות של עונות, של תקופות, כיוון שעסוקים במה היה אמור לקרות או מהי האינטימיות האמיתית שאינה נגישה להם, כי בטח היה אמור להיות משהו אחר.
בט"ו בשבט, אנחנו חוגגים את השלב שכאילו לא קורה בו כלום, אבל הכל מבעבע ורוחש בו מתחת לפני השטח.

אז יאלה לחגיגות, תחגגו את ההורות, את הזוגיות, את האינטימיות. כמו שהם עכשיו. תקבלו את המתנה שטמונה דווקא בזו העונה. כי יש מלא טעמים, הזדמנויות, עונות ומתנות. בכל שלב.

 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן