בידו של אדם להרבות בנים? הסודות על המיניות הגברית שהתגלו לי בכתבי חז"ל

חכמינו זכרם לברכה ידעו איך להניע את האנרגיה ואיך לעכב את ההשפעה. הם הבינו שלאדם יש כח להוביל את המציאות בכח רצונו, אם רק ילמדו אותו איך. אז הם לימדו. רוצים גם לדעת מה הם לימדו?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 23/01/20 16:24 כו בטבת התשפ

בידו של אדם להרבות בנים? הסודות על המיניות הגברית שהתגלו לי בכתבי חז"ל
צילום: באדיבות המצולמים

המיסטיקנים הסינים... נשמע מסקרן, מושך, מעניין ואזוטרי. ובעקבות הקסם כולם נוהרים למזרח – הודו, סין, בהוטן, או לדרום המערב. מי שלא רוצה להרחיק פיזית, האזוטריה באה עד אליך – טאו, טנטרה, זן, שאמניזם ועוד תרבויות עתיקות ממזרח ומערב שמביאות לחיינו חכמה וטכניקות יישומיות. ובהקשר של האינטימיות הגופנית, העבודה של האנרגיה המינית בדרך כלל נלמדת ומיושמת באופן שונה מאד במזרח מבמערב.

כשנפגשתי לראשונה עם החכמה העתיקה הזו (בעיקר דרך הטאו הסיני), הרגשתי שאני לומד מחדש משהו מוכר. משהו שזכור לי בזיכרון היהודי הקולקטיבי שלי, ונשכח לחלוטין באלפי שנים של סבל, הישרדות ותרבות זרה. התחלתי לשמוע את המילים שאמרו (וכתבו) מורַי, דומים מאד לדבריהם של חז"ל שעד אותו רגע נשמעו לי מאד עלומים וסתומים.

היכולת להניע את האנרגיה החמה הזו של העוררות הגברית בכל הגוף, היכולת להטמיר אותה לתחושות ורגשות ורוממות רוח... בתחילה נשמעו לי כמדע בדיוני. איך "מניעים אנרגיה"? איך זה משפיע על הקצב? על העוצמה והעונג? האם יש אפשרות לעכב את ההשפעה ("פליטה") באופן מודע ובוחר? האם יתכן שגבר יכול לבחור מתי והאם להשפיע את שִפְעוֹ? איך אנרגיה כל כך גופנית יכולה להפוך לתנועה של רגש ורוח?
החלטתי לצלול לתוך הידע היהודי מחדש, עם עיניים חדשות. ובקוראי את הטקסטים העתיקים האלה התחלתי להבין שחכמינו זכרם לברכה ידעו את כל זה. הם ידעו איך להניע את האנרגיה ואיך לעכב את ההשפעה. הם הבינו שלאדם יש כח להוביל את המציאות בכח רצונו, אם רק ילמדו אותו איך.
אז הם לימדו:
"...וכי בידו של אדם להרבות בנים ובני בנים? אלא מתוך שמשהין עצמן בבטן כדי שיזריעו נשותיהן (יתעוררו) תחלה... אמר רבא הרוצה לעשות כל בניו זכרים יבעול וישנה (תלמוד בבלי – נידה לא). יש יכולת לאדם לשהות ברגע של עוררות, יש יכולת לאדם בכח רצונו להנהיג את הכוחות שלו למקומות גבוהים (יש גם יכולת, אם יודעים איך, להגביר את הסיכויים ללידת זכר/נקבה – ואכמ"ל)."

אז איך לא ידענו על זה עד כה? למה לא דברו איתנו על זה? יעלו הקולות המלינים בבחינת "אכלוּ לי – שתוּ לי". התשובה היא, כי הידע הזה אכן נשכח עם השנים המרות של הגלות והניתוק מהארץ ומהארציות. כמו עוד חלקים רבים מהתורה והתרבות העתיקה והמופלאה שלנו.
לכן אולי ברוח קדשו שלח אבינו אברהם את בניו – בני הפילגשים מזרחה עם ידע ("וְלִבְנֵי הַפִּילַגְשִׁים אֲשֶׁר לְאַבְרָהָם נָתַן אַבְרָהָם מַתָּנֹת וַיְשַׁלְּחֵם מֵעַל יִצְחָק בְּנוֹ בְּעוֹדֶנּוּ חַי קֵדְמָה אֶל אֶרֶץ קֶדֶם – בראשית כה, ו). אולי כי חזה שבניו של יצחק באחרית הימים יזדקקו לתזכורת של הידע שנשכח – וישוב הידע האבוד גם ליהדות העתיקה ולמודת הסבל.

אז למעשה, יש ידע ממש חשוב ומשנה חיים של איך להניע ולהנהיג את האנרגיה החיונית שלנו באופן נכון גם באינטימיות הגופנית. אולם לא כל התורות שמגיעות אלינו מן המזרח באמת "זורמות" עם היהדות. יש לא מעט "תורות" שמעורבבות עם אמונות פוליתאיסטיות (אליליות) ומתירנוּת מערבית (למשל הטנטרה – ממנה אנחנו מתרחקים). לכן, אם חשובה לכם הדרך והטהרה שבתורתנו, כדאי לבחור ללמוד ממקומות מבוררים.
אם ידע כזה יכול לעזור לכם ואתם מתלבטים איפה ומה כדאי ללמוד, אתם ממש מוזמנים לשלוח לנו מייל ואנחנו נשמח לכוון אתכם. 
 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com