טוב לזרום בזוגיות? כל הכללים לתכנון הזרימה הזוגית

זרימה מתאפשרת כשהיא מתוכננת, ואם לא היא שולטת בנו. לתכנן זרימה זהו מרחב קסום של צמיחה והפתעה. הזרימה טובה לזוגיות? בוודאי, היא מאפשרת הפתעה, עונג, גמישות, התפתחות, היפתחות, השראה, הנאה, הנעה. זרימה היא טובה- רק שלא נחנוק אותה בשליטה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 16/01/20 11:14 יט בטבת התשפ

טוב לזרום בזוגיות? כל הכללים לתכנון הזרימה הזוגית
צילום: באדיבות המצולמים

תכננו לנצל את יום שישי היפה שהיה לחזות בזרימות. שנקבע שעת יציאה? או שנזרום? שאלתי את יהונתן בבוקר. סוף סוף בוקר של נחת- נזרום? כדי לא להלחיץ... סבבה. נזרום. 10:30, ואני כבר מתחילה להרגיש את הקוצים שלי. וגם הקולות של המגננות כבר מבצבצים.
אז לא צריך, אין מצב שנספיק, הרצונות שלי לא מספיק חשובים, איך אפשר לחיות עם הקצב השונה שלנו?
טוב, תפסיקי להיות כזו מתוכננת, אז נטייל שבוע הבא המים לא יברחו לשום מקום, כל הקולות משוחחים להם בתוכי, כבר עברתי בתסכול, באכזבה, בעצבים והגעתי באמת להשלמה. השלמה של פולניה. ויתרתי.
ואז יהונתן נכנס באנרגיות שמחות מוכן לזרום לטיול הזרימות. הירדן והמפלים בגולן מהממים. מפעימים. והיה מרגש לראות כל כך הרבה אנשים שזרמו לחזות בזרימות. אז מה אתם אומרים על זרימות. לזרום זה טוב לזוגיות?

כמשפחה, היינו בהודו ארבע פעמים לתקופות של שליחות. ראינו שיותר ויותר זוגות ומשפחות בגילאים ובשלבי חיים שונים זורמים להם לטיול משפחתי / זוגי במזרח. 
מה מאפשר את הזרימה הזו לטיול באמצע החיים?
אנחנו אישית זקוקים לטבע כמו אויר לנשימה, ומתענגים מדי פעם על שבתות בטבע של זרימה פשוטה. אבל אם לא נעצור לתכנן את הזרימה. לא תתרחש התפנית בעלילה. ונמשיך ברוטינה, בהרגל, במעגלי צריך והישרדות ונפספס חלומות שלא מתגשמים, של זרימות, מפלים ותירגולים שלווים בהרים.

אז בלי תכנון- הזרימה בקלות מתאדה. אבל גם בתכנון ישנה סכנה.
בתכנון קפדני בקלות נתעקש להיות בשליטה. תוך פיספוס אפשרי של של גורמי הפתעה ובטשטוש נבטל את השותפות הנפלאה. מרוב תכנון עיקש ושליטה עלולה להתפספס ההפריה שבדעה ובנקודת מבט השונה.

בתורת הקבלה יש עיקרון חשוב הנקרא "מטי ולא מטי"- נוגע לא נוגע. זהו סוד של החזקה רפויה.
תכנון זורם. שליטה קשובה. זרימה מנותבת. דיוק גמיש. מכוונות מתונה...
אז האם זרימה טובה לזוגיות? בוודאי, היא מאפשרת הפתעה, עונג, גמישות, התפתחות, היפתחות, השראה, הנאה, הנעה. זרימה היא טובה.
רק שלא נחנוק אותה בשליטה.
שלא נחכה שהיא תגיע לבד. נזמן אותה, נעורר אותה, ננתב אותה, ניפתח אליה. ובנינו- הסוד הזוגי זה הסינכרון והחידוש הזוגי שיווצרו לניתוב של שתי הזרימות שלנו, כל אחד והזרימה שלו, לעיתים יחד במקביל, לעיתים בהשקה אל תכלית אחת אל הגשמה.
זרימה מתאפשרת כשהיא מתוכננת, ואם לא היא שולטת בנו. לתכנן זרימה זהו מרחב קסום של צמיחה והפתעה.

 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן