חיבוק? ייחוד? מה סוג הקשר המיוחד שלכם?

לכל זוג קשר זוגי שונה, אפילו על אבות ואמהות האומה אומרים שהיה להם סוגים שונים של קשרים, בחינות אהבה שונות. גם אצלנו לכל זוג יש את הסיפור שלו, אל תנסו לחפש את הסיפור שלכם אצל האחר, חפשו ולימדו מה סוג הקשר הזוגי הייחודי לכם

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 21/11/19 12:45 כג בחשון התשפ

חיבוק? ייחוד? מה סוג הקשר המיוחד שלכם?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

התיאור ויאהבה מוזכר בתורה לראשונה בין יצחק לרבקה, למה דווקא הם?

לכל קשר יש סיפור משלו, והזוהר הקדוש מספר שהקשר של אברהם ושרה הוא בחינת חיבוק ואילו של הקשר של יצחק ורבקה הוא בחינת ייחוד.

ההבנה שלכל קשר זוגי יש סיפור משלו ואין משהו מסויים שאמור לקרות לכולם, אין אופן מסויים שבו אמורה להתנהל זוגיות, אינטימיות, איש, אישה... אלא יש לכל זוג את הסיפור שלו, את הייחודיות שלו, את האופנים שלהם להתחבר, לתקשר, להשלים, להעמיק, לפתור, זו הבנה משמעותית המאפשרת להם להתחיל להתחבר ולגלות את הסיפור שלהם, את המשאבים שלהם. ולגלות דרכי פעולה, ריפוי, תקשורת, אהבה, מגע המחברים בניהם ולא להיתקע שמה שנראה להם שהיה אמור לקרות ולא קורה.

המון מערכות יחסים תקועות בתסכול ממה שאמור לקרות ולא קורה. באכזבות מתקופות בחיים שהן חשבו שאמור לקרות בניהן משהו מסויים והוא לא קרה, מזה שהיא לא אישה כמו כל... והוא לא גבר כמו כל ה... ובטח אצל כל הזוגות... ורק אצלם לא.

קריאה זו לשחרר את מה שאמור לקרות יכולה להישמע הזמנה לוותר על חלומות, על סטנדרט גבוה, ולהתפשר. אבל ההפך הוא הנכון. זו הזמנה להתחבר לחלומות שלכם ולא של אחרים, לממש את תשוקותיכם, ולא ביחס ל..., למצוא את כלי התקשורת המחברים בניכם ולא את האופן בו אמורים. לגלות מי אתה ומי את מחדש מתחת לכל התפקידים.

אז זה אומר שאין מודל?

אין תבנית שצריך להתאים אליה? אין את מי לחכות? אז מה כן? ההזמנה האמיתית היא לגלות יחד מה הסיפור שלכם. באופן כללי,  של הזוגיות שלכם. ובאופן ספציפי מהו הסיפור הזוגי המתאים לכם בימים אלו, בתקופה זו?

גם בסיפורי האבות והאימהות בספר בראשית, כל זוג מספר מודל אחר של זוגיות. ורבי שמעון הקדוש מתאר את הקשר של אברהם ושרה כקשר של חיבוק ושל יצחק ורבקה כקשר של ייחוד.

מהו עבורכם קשר זוגי של חיבוק? מה תוכלו ללמוד דווקא מאברהם ושרה על קשר של חיבוק? והקשר של יצחק ורבקה הוא בחינת ייחוד- ודווקא עליו כתוב ויאהבה.

מה מייחד אתכם? מהו רגע משמעותי של ייחוד בניכם? כיצד תרצו ליחד עוד יותר את הקשר שלכם כדי שיתגלה בו עוד מאהבתכם?


לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com