התחתנו מהסיבות הלא נכונות - יש לקשר סיכוי או לפרק את החבילה?

אני מבקשת מאיתנו, מכולנו, לא להתחתן, ולתת לאנשים סביבנו להתחתן מהסיבות הלא נכונות. אבל גם כשזוג התחתן מהסיבות הטובות של אהבה, חברות עמוקה, תשוקה, משיכה, שותפות למסע, עולמות משיקים. זו עדיין לא הבטחה לחיים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 31/10/19 11:18 ב בחשון התשפ

התחתנו מהסיבות הלא נכונות - יש לקשר סיכוי או לפרק את החבילה?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

בקול שברירי מעבר לקו היא מבקשת רק לשאול שאלה. דיברנו לפני החגים על טיפול, בסוף לא הגעתי ובינתיים התחתנו...
ואני נזכרת בה, גם אז קולה היה שברירי ומתלבט. אז מה גרם לך להחליט שכן? שאלתי. נמאס לי להתלבט... ועוד מישהי שהם ביחד כבר שבע שנים אז כנראה שכבר התרגלו.
ועוד זוג שנשואים כבר עשרים שנה ואף פעם לא אהבו- זה פשוט היה נראה "הדבר הנכון".
ומישהי שאמרה לי שנראה לה שהוא יהיה אבא טוב וזוג אחר שפשוט כבר נכנסו להריון אז כנראה שזה היה זרז, ועוד זוג שיושבים מולנו בקליניקה ולא מפסיקים לריב, ומספרים שכך היה מהתחלה, אפילו לפני החתונה רק שאז הייתה מלא משיכה והיום במקומה יש מלא כעס.
מה חשבתם לעצמכם כשהתחתנתם, והתעברתם כך? היו לנו מלא סימנים. "זה כנראה היה רצון ה'", הם אומרים... יש כל כך הרבה אנשים שמתחתנים מהסיבות הלא נכונות. וזה כואב. 

מהן סיבות נכונות להתחתן?
כדאי להקדיש לזה מחקר ומאמר שלם והפעם בעיקר ננסה לגעת בשאלה: "אם עשינו זאת, והתחתנו מהסיבות הלא נכונות. או שהסיבות שהיו לנו נכונות כבר לא מרגישות רלוונטיות, יש לנו מה לעשות? חוץ מלהתקע עם ההחלטה או לפרק את החבילה?"
הם ישבו אצלנו אתמול בקליניקה- אחד מהזוגות, שהתחתנו מהסיבות הלא נכונות. כשקלטנו שכדור הפניג פונג של ההאשמות לא מוביל אותם לשום מקום ביקשנו מהם באופן לכאורה לא קשוב לסערה שמתרחשת לעיננו לעצור, לסובב את הכורסאות אחד לשניה, להניח שתי רגליים על הקרקע- להתקרקע לכאן ועכשיו. ידיים על הברכיים ולא שלובות חוסמות ומגינות על הלב ולכמה רגעים לעצום עניים. שכל אחד ירגיש את עצמו/ה. שאלנו אותם אם זה בסדר לתת ידיים, כשעיניהם עדיין עצומות. זה לא תמיד מתאים ואפשרי עם זוגות, אבל הם הסכימו. הידיים הם שלוחות של הלב למפגש. וביקשנו לאט לאט לפקוח עיניים, להסתכל פנימה אחד אל תוך השניה.
וכאן מתחיל מסע חדש, מעמיק של מפגש, של נוכחות, של מקום וראיה עמוקה אחד של השניה. ולא רק התגלגלות תגובתית הישרדותית אחר נסיבות החיים. של גשר שנבנה בין הלבבות והעולמות ומרחב משותף אותו מתחילים להזין באינטימיות, בחלומות, במחוות ובעיקר בבחירות. ולא רק תוצאות מזדמנות.
דממה עמוקה השתררה, הם לא ידעו שקיימת בעולם כזו אפשרות לקרבה וראיה עמוקה. ולכמה דקות קרתה מהפכה.

אני מבקשת מאיתנו, מכולנו, לא להתחתן, ולתת לאנשים סביבנו להתחתן מהסיבות הלא נכונות...
אבל גם כשזוג התחתן מהסיבות הטובות של אהבה, חברות עמוקה, תשוקה, משיכה, שותפות למסע, עולמות משיקים. זו עדיין לא הבטחה לחיים. כי האינטנסיביות השוחקת לפעמים משכיחה ומעלימה גם אהבה נפלאה ומתוקה.
אז בין אתם יחד מסיבה טובה ושכחתם, ובין אם התחלתם את הקשר בכל מיני וריאציות אחרות, דווקא עכשיו בפיתחה של שיגרה אנו מזמינים אתכם לפנות אחד אל השניה. לבחור מחדש באהבתכם, להזין את המרחב שלכם בחלומות, במחוות משמחות, בחוויות משותפות מחברות. אל תגיבו לתוצאות תחלמו ותגשימו חלומות. תעוררו בכל תקופה מחדש את הסיבות הנכונות, לחייכם המשותפים.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com