משיכה וזוגיות במבחן הזמן: איך לשמר ולתפעל אותם

המשיכה קשורה לעדן, וגם לחווית חיים עוצמתית ועמוקה. ליצירת סביבה מאפשרת אשר מדברת את השפה שלה, היא ביטוי גופני מופלא להתרחשות פנימית. ולכן היא גם קשורה ללב, וגם מבטאת כמיהות וצרכים קיומיים ועמוקים. 

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 22/10/19 11:28 כג בתשרי התשפ

משיכה וזוגיות במבחן הזמן: איך לשמר ולתפעל אותם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

"עם כל הכבוד לעצות הטובות שלכם ולייעוץ זוגי, כשכבר אין משיכה, אז כבר אין מה לעשות" אמר לי מישהו בקיבוץ בו התארחנו בחג. למשיכה יש תאריך פג תוקף? היא כפתור שהפעלתו דועכת עם הזמן? משיכה היא כפתור? האם מערכת יחסים יכולה להמשיך להתקיים אם כבר אין משיכה? ואם כבר אין משיכה, עדיין שווה להשקיע בקשר?

משיכה אינה כפתור הפעלה, עניתי לו. משיכה בזוגיות אינה עומדת בפני עצמה. ואם מבינים מה חוסם את המשיכה הטבעית הקסומה בין בני זוג אפשר גם לעורר אותה חזרה.

1.זוגות רבים מתקשים להסתכל על בני הזוג שלהם כשהם בעיצומם של החלפת חיתולים וחינוך ילדים בעין אירוטית ורומנטית. הם מרגישים שהדמות המושכת והאהובה בה התאהבו כבר אינה קיימת ואולי עם היעלמותה נעלמה המשיכה.

2. פעמים רבות המשיכה פשוט נקברת מתחת לערמות של משימות ומטלות- זה לא שהיא לא קיימת רק אינה רלוונטית או שאינה נחשבת מספיק חשובה ביחס לכל מה שצריך דחוף כאן ועכשיו.

3. למי יש זמן...

4. אם מתעוררת לה המשיכה והגעגוע הרומנטי אירוטי במשך היום, מי זוכר ולמי יש כוח כשנמר וגומר עלינו היום, חוץ מלהתרסק אל המיטה??

5. ואם כבר מיטה- במה היא מלאה? בערמות של כביסה? בזאטוטים שצריך לשים לב שלא יתעוררו?

5. איך הגוף יוכל להתעורר ולהפתח כשהלב סגור ממריבה, או סתם מחוסר שיתוף או שגרה מרחיקה

6. משיכה- יש לה בכלל סיכוי בקשר ארוך טווח? כשכבר הכל ידוע מראש? מטוב ועד רע?

7. האם משיכה קשורה רק למצב הורמונלי או לנראות חיצונית שמשתנים שניהם כל הזמן?

אז- משיכה אינה עומדת בפני עצמה היא אינה כפתור הפעלה שנלחץ, נשחק, יוצא מתפעול.
אם מזהים מה חוסם אותה, את המשיכה, ניתן גם לעורר אותה. אם קשובים לה, ולומדים אותה- את המשיכה, כחלק מהמערכת הזוגית היא יכולה להעמיק ולהתגבר עם השנים החולפות. כן, למרות שזה נשמע מופרך. בשפת המקורות המשיכה נקראת נהרה- שורשה בספירת הבינה ומתוארת כ "נהר היוצא מעדן". 
המשיכה קשורה לעדן, וגם לחווית חיים עוצמתית ועמוקה. ליצירת סביבה מאפשרת אשר מדברת את השפה שלה, היא ביטוי גופני מופלא להתרחשות פנימית. ולכן היא גם קשורה ללב, וגם מבטאת כמיהות וצרכים קיומיים ועמוקים. 
גם כשהיא נחוות כעומדת בפני עצמה- יש סיפור ובקשה בתוכה.

אז תדעו שהשנה המתחילה לה עכשיו, יכולה להיות יפה ושונה אם תקשיבו לאהבתכם ותעשו לה מקום בחייכם, ולא רק תצפו שהיא תקרה לכם...

מתוך אמון באפשרות לחיים מלאים באהבה, משיכה עונג ועומק בקשר זוגי, דווקא בקשר ארוך טווח. אנחנו מברכים אתכם שתהא זו שנת ברכה, התחדשות, התעוררות ומשיכה.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן