כבר התייאשתם? כדי להתחיל מחדש צריך להתייאש

זה הזמן להתייאש, להתייאש באמת ממה שלא מגשים את חלומות האהבה שלכם, לשחרר עמדות ודעות אשר מכבידים על מסע חייכם ולפתוח שער מסוקרן על זרימת חיים חדשה, אל משב רוח רענן- של אהבה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 19/09/19 09:37 יט באלול התשעט

כבר התייאשתם? כדי להתחיל מחדש צריך להתייאש
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

לפעמים זוגות משקיעים כל כך הרבה זמן וכסף בתהליך זוגי איתנו בקליניקה, ובבית לא מזיזים או משנים דבר. "נראה לי שעוד לא התייאשתם באמת עד הסוף מהגיהנום שאתם חיים בו." אמרתי להם. כי אם הייתם מתייאשים, הייתם כבר תשושים מהמאבקים החוזרים ונשנים, גמורים מהמלחמות ומיואשים מהקשר שלכם כמו שהוא מתרחש כעת. רק כשבאמת תתייאשו מהאופן המתיש בו החיים שלכם מתנהלים תוכלו יחד איתנו לחפש וליישם באמת דרך אהבה חדשה.
פעם שמענו מהמורה דרך שלנו פיסוק ופירוש אחר למשפט "אין יאוש בעולם כלל". והוא אומר:
"אין, יאוש בעולם- כלל!!" יש תפקיד ליאוש, יש משהו שקורה דווקא כשכלים הכוחות מרוב תשישות. ומתייאשים.

מה יכול לאפשר לזרימת חיים מתחדשת להתרחש דווקא בקצה, ביאוש? מתוך התשישות?

יש משהו ביאוש, בתשישות, שמורגש גם בגוף, של מיצוי. מיצוי כוחות החיים כמו שאנו רגילים לחוות אותם מופיעים. מיצוי של הפתרונות הידועים. מיצוי של הדברים שנאמרים לאוזניים סתומות ולב אטום שוב ושוב ושוב. מיצוי, ואיתו גם אולי יכול להתרחש שיחרור. שחרור של הצדק שאיתי. שחרור של התעקשות על הדרך הבלעדית שלי. שחרור של המקום, העמדה והדרך בה אנחנו כל כך בטוחים, שכנראה לא עבדה לנו עד הסוף, אם היא הביאה אותנו עד הלום, לתשישות וליאוש זה. ובמיצוי ושחרור זה נפתח סדק של השער לדרך חדשה.

רגע זה של יאוש, תשישות ומיצוי הוא סוד גדול של לידה. של לידה ממש, וגם של לידת דרך חדשה או שלב חדש בחיינו. למדתי שיעור זה מאחד המורים הדגולים עבורי- דר' אבנר שיפטן, אשר בפגישת הכנה ללידה רביעית שלי, בדיוק לפני 12 שנה (של לידת תינוקת קסומה שנולדה בראש השנה) הוא גילה לי את הסוד הגדול הזה ואמר: "ברגע שאישה מרגישה באמת שהיא לא יכולה יותר- זה רגע הלידה. ונשים רבות, ברגע זה שהן לא יכולות יותר, לוקחות משכחי כאבים, כי הן לא יכולות יותר במקום להבין שברגעים אלו הן ממש כבר יולדות."
אני זוכרת שבלידה פילאית זו שהתקיימה בביתנו, בשדה אליעזר, לקולות תקיעת השופר של יהונתן הגיע הרגע בצירים שהרגשתי שאני לא יכולה יותר וצעקתי: "אני לא יכולה יותר" ומיד יצאתי בקריאה, "אני יולדת". וכרעתי ללדת. (חייבת לומר שלא כל לידותיי היו כאלה, אבל זה אולי נושא לשיתוף אחר...) 
כדי ללדת נשמה חדשה לעולם, ללדת שנה חדשה, דרך חדשה, שביל חדש בנינו בקשר הרגשי, התקשורתי, המיני, יש שימוש עד מיצוי של הכוחות הקיימים. משהו חדש שלא היה עד כה ידרוש מאיתנו קצת מיצוי עד שיחרור של הקיים אשר יפתחו סקרנות אל שער חדש, אל דרך אהבה חדשה.

אז בימים אלו של סוף השנה, ימים של סיכום, של מיצוי ולפעמים גם של תשישות. זה הזמן להתייאש! להתייאש באמת ממה שלא מגשים את חלומות האהבה שלכם, לשחרר עמדות ודעות אשר מכבידים על מסע חייכם ולפתוח שער מסוקרן על זרימת חיים חדשה, אל משב רוח רענן- של אהבה.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן