בזוגיות, בסוף תמיד עושים מה שהאישה אומרת?

אינטימיות ותקשורת היא גאולה, היא שער לזוגיות הרלוונטית לשני בני המין ולא רק לזוגיות נשית שבו הגבר מיישר קו ואומר את המילה האחרונה בבית - כן אשתי!

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 12/09/19 10:11 יב באלול התשעט

בזוגיות, בסוף תמיד עושים מה שהאישה אומרת?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

"מה זה משנה? בסוף תמיד עושים מה שהאישה אומרת" אמר אחד השוטרים בהרצאה שלנו על "אהבה וחיים" בערב שבת - שבת עם 80 שוטרים ובנות זוגם על זוגיות ואינטימיות שבה נתנו כלים לשזירת אהבה בשיגרה אינטנסיבית ושיתפנו, בין השאר, את עצתנו לתורנות בדייט זוגי שבועי.
תורנות שבה כל אחד/ת בתורו/ה מזמין/ה את בן/ת הזוג לחוויית עונג וכיף שאינה ריצוי של השני/ה אלא דווקא הזדמנות עבור כל אחד ואחת להגשים רצונות וחלומות בקשר ויחד להרחיב את הדעת שלנו לעולמו/ה של אהוב/תנו.
 

ואז מישהי אחרת הוסיפה- גם ככה אין להם, לגברים, רצון ולנו, לנשים יש מלא רצונות. אז זהו,שלא!  וזה כל כך לא פשוט לשמוע שוב ושוב עד כמה זוגיות נוכסה לנשים. מצד אחד לנשים קשה לסחוב ולקדם לבד את הקשר הזוגי. אך מטבע הדברים- כאשר הטון המרכזי בזוגיות הוא של האישה, הזוגיות נהיית פחות רלוונטית ומותאמת עבור הצד הגברי של הקשר.
לגברים יש רצונות והזוגיות חשובה להם לא פחות. לפעמים באופן אחר,  אך האופן האחר הזה הוא קול מאוד חשוב עבור קשר זוגי שלם ומלא. השבת הזו שזכינו ללמד בה, בשבת פרשת "שופטים ושוטרים" - שבו ישבו שני בני הזוג, גברים ונשים ללמוד אהבה. אינטימיות ותקשורת היא גאולה, היא שער לזוגיות הרלוונטית לשני בני המין ולא רק לזוגיות נשית שבו הגבר מיישר קו ואומר את המילה האחרונה בבית- כן אישתי!
זוגיות שבה יש מפגש של הזיכרי והנקבי, של הבית והחוץ, של אהבה ומשמר הגבול.
התרגשנו ברמות אחרות מהדמויות והסיפורים האישיים שמאחורי המדים. מהשוטרים האחראים על ביטחון הפנים של המדינה,הבאים להשקיע בביטחון הפנים של הבית הפנימי והאישי שלהם ומשם יוצאים חזרה לשליחות. (כדברי הרב הראשי למשטרה שליווה את השבת)
התרגשנו מהעניים הצמאות ללמידה ומהלבבות הפתוחים.

בערב שבת, לאחר הסדנה, ישבנו עם עוד ועוד זוגות והסיפורים הזוגיים והאישיים שלהם ובשובנו לחדר, ראינו קבוצות, קבוצות של זוגות מדברים ומעבדים את העקרונות שלימדנו ממש בליווי דפי הסיכום שחילקנו בהומור וצחוק כדי להתאים לשיגרה האינטנסיבית של השליחות במשטרה. לא ראינו רצינות והתגייסות כזו מעולם. ונשארנו מלאי התפעלות והשראה.

אז השבוע נסיים בברכה- בברכה לזוגיות שלמה, של שותפות והפריה בין איש לאישה, בברכה למקום ומרחב זוגי להגשמת רצונות וחלומות. בסקרנות להיות אורחים אחד בעולמו של השניה. ובאמונה שתמיד יש לכם לאן לגדול ואיפה לצמוח ולהעמיק כששניכם בנוכחות מלאה.

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן