איך התגברתי על פרצופים מסכנים של הילדים

הזוגות שרבים אצלי בקלינקה על שטיפת כלים, פינוי השולחן ומי עושה יותר פרצופים למי גרמו לי להבין כמה דברים על ההורות שלי ועל החלומות שלי על הזוגיות של ילדי, אז חיברתי תפילה, שעוזרת לי להתגבר על פרצופים מסכנים

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 22/08/19 09:37 כא באב התשעט

איך התגברתי על פרצופים מסכנים של הילדים
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

וידוי קטן. אני לא עומדת בפרצופים. במיוחד בפרצופים מסכנים. עדיף לי לעשות הכל לבד מאשר לקבל פרצוף מבואס או מתקרבן. שנים שיהונתן אומר לי - אז מה, אז הם עושים פרצוף! שישטפו את הכלים עם פרצוף, ועם אותו פרצוף מבואס או מסכן גם יתלו כביסה ויוציאו את הזבל. ואני- זו החולשה שלי. פשוט לא עומדת בפרצופים. סובבים אותי אנשים מדהימים עם לב רחב. וגם ילדי מופלאים. חבורה מתוקה של שותפים למסע. הם באמת רוצים להיות שותפים רק מידי פעם מגיבים לבקשותיי בפרצופים- ואותי משביתים. 
לא באמת משביתים, כי אז אני מתגייסת פשוט לעשות בעצמי. לשטוף כלים בעצמי, להוציא זבל בעצמי, לקפל כביסה בעצמי זה הרבה יותר קל לי מלהתמודד עם פרצופים. שטויות, כבר אפנה אחריהם את השולחן, צ'יקצ'ק אתלה מכונה כי כשביקשתי, הם עשו פרצוף. זהו- גיליתי את הסוד שלי. 

אני יושבת עם זוגות בקליניקה, והם באשכרה רבים על שטיפת כלים, פינוי שולחן, כביסות. מתחשבנים מי עושה יותר. מי מנקה אחרי מי ומי עושה פרצופים למי. ואני קולטת ש- אמא שלהם לא גרה איתם כדי- פשוט לעשות הכל בעצמה.
כשהדלת נסגרת אחריהם אני לרגע מפליגה בדמיוני לזוגיות המתוקה והרומנטית, העמוקה ועשירה שאני מתפללת עליה עבור ילדי המתוקים. אני רואה אותם יושבים עם חברותא ומשחקים זוגיים לדייט זוגי בסלון ביתם המלא בנרות ומוזיקה ו...
מי יפנה את השולחן אחריהם? מי ישטוף את הכלים של עוגות המוס שהם הכינו להם לדייט? כי לבשל הם אוהבים, אבל לנקות אחריהם? בדיוק אז מגיעים הפרצופים. אז ממשיכה להפליג בדמיוני על מבצע הצלה מפרצופים קורבניים וסובלים. אולי הם יגורו קרוב ופשוט אקפוץ לכמה רגעים?

אז החלטתי להשקיע ביקר לי מכל, בילדי האהובים ובבני ובנות הזוג שלהם שיקרים לי ואהובים עלי כבר עכשיו, עוד לפני שנפגשנו ואפילו לפני שהם נפגשו. וחיברתי תפילה, אותה אני אומרת רגע לפני שנשברת ופשוט עושה בעצמי. זה הולך ככה: אני מבקשת שיפנו/ישטפו כלים/יתלו מכונה וכן הלאה... ואז מגיע הרגע הזה של הפרצוף ואני אומרת בקול ובכוונה מלאה ואמיתית "לשם ייחוד בני עם כלתו האהובה/ביתי עם חתנה המתוק מדבש..." ומוסיפה ברכות ותפילות ככל העולה על ליבי לזוג העתידי.
ומבינה שהרגלים שאני מקנה להם היום הם השקעה בטוחה בחיים של שמחה שותפות ואהבה וזו ממש תפילה של גאולה מקורבנות לסיפור אהבה.
ואת הרגישות שלי לפרצופים? היא עדיין כאן איתי אתפלל גם על עצמי...

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.