פרויקט חתונה: ברגליים יחפות

שלושה ימים אחרי שהם הכירו, כבר החליטו חברי הצמד יונינה שהם מתחתנים. חודש שלם עבר עד שסיפרו להורים על ההחלטה ומשם כבר הכל הלך מהר

חדשות כיפה שרה פני עוזרי, מגזין נשים 14/08/19 11:39 יג באב התשעט

פרויקט חתונה: ברגליים יחפות
יוני ויונינה, צילום: באדיבות המצולם

כלה: נינה מדווד

חתן: יוני טוקייר

יונינה: יוני ונינה טוקייר הם צמד יוצרים וזמרים. לאחרונה הוציאו סינגל חדש, movment, העוסק במעגל החיים בין לידה ומוות

גיל נישואין: היא: 21 הוא: 27

פז"מ: 8.5 שנים

Waze: נאות קדומים, גן אירועים ביער בן שמן 

Save The Date: כ"ט סיוון ה' תשע"ה. 16.6.2015  

מתחת לחופה: הרב גדי שלוין

כשהאורחים התפזרו: בנתניה, בדירה שעברנו לגור בה

 

הצעת נישואין

נינה: "היו כמה שלבים. בשלב הראשון פשוט דיברנו בינינו והחלטנו להתחתן אחרי שלושה ימים שהכרנו".

יוני: "ואז החלטנו לשמור את זה בסוד כי זה קצת משוגע. אחרי חודש סיפרנו להורים, והם אמרו שזה מוקדם מדי ושנחכה קצת, אבל אמרנו להם שאנחנו מחכים כבר חודש".

נינה: "חודש אחרי שהתארסנו רשמית היינו באמצע הדרכת תוכנית בצפת, ופתאום יוני נעלם לכמה שעות ולא ידעתי לאן הוא הלך. מצאתי פתק עם כלים מחימר שהכנתי, שכתוב עליו: 'הגיע הזמן לתת כלים לאור', עם הפניה ללכת למערה מסוימת ליד מירון.

"זו מערה שאנחנו מכירים טוב, כי יש שם אקוסטיקה טובה וכיף לשיר שם. הלכתי למערה והוא חיכה בפנים עם נרות 'התינשאי לי', והביא לי את הטבעת. זו לא הייתה הצעת נישואין, אבל זה היה טקס הבאת טבעת".

מקרה לא צפוי ביום החתונה

יוני: "כשהגענו לגן האירועים, רחבת הריקודים הייתה יחסית קטנה, חצי ממה שרצינו. אמרנו שאי אפשר להתחתן ככה, אז הם שמו מחצלות בחוץ. הרחבה של הבנות עברה החוצה, והבנים רקדו בפנים".

יונינה: "הורדתי את הנעליים ורקדתי יחפה כל החתונה, על מחצלות באמצע היער. זו הייתה תחושה מדהימה".

יוני: "ביום החתונה גם רצינו לעלות להר הבית, אבל לא רצינו להיפגש. נוצר מצב שחבר שלי זרק עליי טלית בכותל, כדי שאני לא אראה את נינה עולה להר הבית".

יוני ויונינה היום

יוני ויונינה היוםצילום: רמי זרנגר

מחווה מיוחדת סביב החתונה

יוני: "בחדר ייחוד הבאתי לנינה מחברת מכתבים, כדי שבמקום שנכתוב מכתבים אחד לשני בכל מיני דפים, הכל יהיה כתוב במחברת וכך הכל יישמר. זה היה רעיון של גיסי. קראתי לה מכתב מאוד ארוך שכתבתי במחברת בחדר ייחוד".

נינה: "ואני אמרתי לו שאני כבר אקרא בבית ושנצא החוצה לרקוד. אני הכנתי לו כרית עם תמונה שלנו לשבת שלפני החתונה, והבת שלנו כבר הספיקה לגנוב אותה והחליטה שזה שלה".

על מה הייתם מוותרים?

נינה: "רק כמה שבועות אחרי החתונה ראיתי אצל אנשים מגנטים ושאלתי איפה זה היה. מתברר שגם לנו הייתה מכונת מגנטים בחתונה. אם הייתי יודעת, אולי הייתי קצת מפסיקה לרקוד והולכת להצטלם".

יוני: "היה המון בשר טעים ולא אכלתי כלום, כי הריקודים היו רחוקים מהשולחנות. הייתי מוותר על חצי שעה של ריקודים כדי לאכול מהאוכל. עד היום אני חושב על הבשר הזה. היה מנגל, ונינה צמחונית, אז זו הייתה האפשרות האחרונה שלי לאכול בשר".

יום נישואין שונה

יוני: "ימי ההולדת שלנו ויום הנישואין הם כולם באותו חודש. בשנה הראשונה הפתעתי את נינה ליום ההולדת ויום הנישואין ונסענו לצימר באזור זיכרון. כשהגענו, התברר שזה היה יפה רק בתמונות" .

נינה: "בפנים זה היה ממש יפה וגם הנוף".

יוני: "אבל הוא היה בתוך בניין נטוש. מה שהיה כיף שם זה שהבאתי את האולפן איתי והקלטנו שם בבוקר את הסינגל הראשון שלנו, שיר אהבה. הסקיצה הראשונה הייתה משם".

מי היה חסר לכם מתחת לחופה?

יונינה: "הסבים שלנו".

נינה: "אח שלי לא היה נוכח כי הוא עשה תואר שני בשיקגו עם המשפחה שלו, ולא הייתה לו אפשרות להגיע" .

מה לעולם לא תשכחו מאותו יום?

יונינה: "בחרנו לשבור את הכוס דווקא באמצע החופה, בין הכתובה לשבע ברכות. במעבר הזה שרנו את ניגון קראוקוב, שמתחיל במנגינה שקטה שעוברת לשמחה, וכל הקהל שר איתנו. זה היה רגע של שמחה אמיתית, רגע טהור כזה שלא נשכח. היום יש לנו תמונה מהקטע ששרנו את הניגון הזה תלויה אצלנו בבית".