"אין מקום לטעויות": שיחת הטלפון שהזכירה לי איך זה להיות רווק בחגים

צעירים רבים רואים בחגי תשרי תקופה מאוסה ומעיקה - ולא סתם. כך שיחת טלפון עם חבר ותיק, גרמה לי להבין את המצוקה של הרווקים: "אם רק היו יודעים כמה שהייתי צריך שמישהו יוציא אותי מארוחות הביצה האלו"

חדשות כיפה אבינועם הרש 14/09/23 16:59 כח באלול התשפג

"אין מקום לטעויות": שיחת הטלפון שהזכירה לי איך זה להיות רווק בחגים
צילום: Hadas Parush/Flash90

בעוד זמן מועט יתקדש החג, ועם ישראל עסוק כעת כולו בקניות והמולה בהתאם למשפט הידוע: "אמור לי מה אתה קונה ואומר לך מי אתה". אבל לצד זה חשוב שנזכור שישנו חתך אוכלוסייה שהחגים לא באים לו בטוב. שלא רק שהם לא גורמים לו להשתתף בבהלת הקניות אלא יוצרים אצלו בעיקר מיאוס ומועקה: רווקים.

ורק מי שהיה שם ולא התאמץ להכחיש ולהדחיק, יכול להיזכר במחשבות הטורדניות שמנסות להבין איך אפשר בכלל להעביר יומיים של חג בדירה. בלי נטפליקס לרפואה ובלי וואטסאפ לשמירה על השפיות.
יודעים מה זה ראש השנה בביצה? בכמה לוגיסטיקה וכאב ראש מדובר?

להתארגן על ארבע ארוחות - ולקוות שלא תיתקל באקסית

אתה צריך לתפור לעצמך ארבע ארוחות, לדבר, להבין מי אמור להיות שם. לקוות שלא תיתקל באיזה אקסית שתעשה לך כאב בטן. ובכלל, מי אמר לך שמישהו יזמין אותך? ככה זה לפחות בנחלאות, קטמון וגבעת שמואל שמוצפות ברווקים. החזק שורד. אין מקום לטעויות.

אתמול קיבלתי SMS מכרם, חבר וותיק. כרם כתב לי: "אחי, שתדע שבכל ערב ראש השנה אני זוכר אותך לטובה על זה שאירחת אותי בכמה ארוחות". כרם הספיק להתחתן מאז ולהביא ילדים, ובכל זאת היה חשוב לו לכתוב לי.

צילום: shutterstock

"אם רק היו יודעים כמה שהייתי צריך שמישהו יוציא אותי מארוחות הביצה האלו"

הוא סיפר לי שהייתי קרש ההצלה שלו, בכך שבתור נשוי עם משפחה זכרתי והזמנתי אותו לדירה שלנו.
החלטתי להתקשר אליו, לשמוע מה חדש ולרענן זיכרונות - לנצל את הרגע. באותה שיחה, הוא אמר לי: "אתה מבין שמבין כל החברים שלי כמעט אף אחד לא התעניין בשלומי ולא הזמין אותי. לא חלילה מתוך רוע, כולם פשוט עמוסים, דוהרים בשצף החיים. יש להם אתגרים, משימות ומורכבויות. כולם שורדים... אם רק היו יודעים כמה שהייתי צריך את זה, שמישהו יוציא אותי מארוחות הביצה האלו. לתת קצת תחושה של משפחה, של אירוח נעים ולא מבקר או שופט".

כרם היה המצחיק שבחבורה שלנו - זה שתמיד נוחת על הרגליים, תמיד מסתדר. פתאום הכול התחבר לי: הוא הטיפוס האחרון שיבקש שיזמינו אותו לארוחת החג. וזו הבעיה עם הרווקים. זה בדיוק גם מה שאני זוכר מהרווקות שלי: הם לא יתחננו שתזמינו אותם, בחיים לא. יש להם כבוד. יש להם מקצוע לא פחות טוב משלכם והם כנראה יותר מוכשרים ממה שתהיו אי פעם. רק מה, הם גם רווקים. זה הכול. עוד לא התחתנו. ובגלל שיש להם כבוד הם יעדיפו לפעמים לאכול בדירה שלהם, לבד. רק שלא תחשבו שהם מחכים להזמנה שלכם.

אבל רק שתדעו: במידה ובא לכם לפתוח את הלב ולהזמין אותם בכל זאת, הם ממש ישמחו להתחיל את השנה החדשה עם טעם מתוק. ואתם... אתם תתחילו את השנה עם ידיעה שגרמתם לעוד מישהו בעולם הזה לחייך. שנה טובה גם לכם.