גם בחופש הגדול: איך יוצרים אינטימיות זוגית כשהילדים בבית?

החופש הגדול הופך את הזוגיות למאתגרת יותר. כשהילדים מתרוצצים בבית וצריך לתמרן בין עבודה לתחזוק המשפחה, קשה למצוא זמן להשקיע בעצמכם. אז איך עושים את זה? כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור אינטימיות גם בתוך הלחץ

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 01/08/23 20:55 יד באב התשפג

גם בחופש הגדול: איך יוצרים אינטימיות זוגית כשהילדים בבית?
צילום: shutterstock

ט"ו באב, יום האהבה העברי, הוא הזדמנות לעצור את מירוץ החיים ולהקדיש רגע לזוגיות. העצירה הזו של השגרה מזכירה לנו עד כמה אנחנו לא נוטים לעשות את זה בחיי היום-יום, וכמה קשה למצוא רגע זוגי בתוך השגרה המעייפת. כהורים לילדים קטנים אנחנו מתמרנים בלי סוף בין העבודה לתחזוק הבית והמשפחה, ובתקופת החופש הגדול הכל מתעצם. הילדים בבית, הבלאגן גובר, וכמעט שאין פנאי להתעסק בזוגיות שלנו. איך מצליחים לעשות זאת בכל זאת? הנה כמה דברים שחשוב שתזכרו.

1. זו תקופה עמוסה, לא שנה עמוסה

נכון שיש תקופות עמוסות מאוד, בהן קשה למצוא זמן לשבת יחד, אבל חשוב לתחום אותן. להגדיר את התקופה כשבועיים של עומס בעבודה ולדעת שבהם פחות נהיה יחד, אבל לאחר מכן זה ייגמר. ברגע שהעומס מוגדר כתקופה ולא כשנה עמוסה קל יותר להתנהל בקשר הזוגי.

2. מצוות טהרה

מי שזוכה לקיים מצוות טהרה מקפיד לפחות פעם בחודש על זמן זוגי מוגדר ומשמעותי - ליל הטבילה. לא משנה עד כמה התקופה עמוסה, שני בני הזוג מפנים את הערב, מגיעים מוקדם מהעבודה, מתקלחים, מחליפים מציעים ומקדישים את הערב לזמן משותף רק שלהם. הזדמנות מיוחדת במינה.

3. הזוגיות היא הבסיס להכל

כשמשהו חשוב לנו באמת אנחנו נמצא זמן בשבילו, גם בגלל החשיבות וגם בגלל ההבנה שהקשר שלנו הוא הבסיס היציב שמחזיק את הבית. הרב מאיר נאמן אמר פעם שהבית הוא כמו פירמידה, הבסיס זה הזוגיות ועל גבי זה הילדים. אם לא משקיעים ביסודות, הבניין עלול לקרוס. כשאנו מבינים שהזוגיות היא המקום שממנו אנחנו שואבים כוחות, אנחנו נשקיע בזה את הכל.

4. זו לא הכמות, זו האיכות

זמן זוגי יכול להיות פעם בשבוע, למשך שעה או שעתיים בלבד, אבל אם הוא יהיה איכותי הוא יספיק כדי לתחזק את הזוגיות. שימו את הטלפונים בצד, השקיעו בעצמכם ונצלו את הזמן כדי להנות יחד. נסו לפחות עשר דקות ביום שבהן אתם רק שניכם, מדברים על איך עבר עליכם היום ומתרכזים זה בזו.

5. זו לא אמורה להיות משימה

אם הזמן הזוגי מרגיש לכם כמו משימה שצריך לבצע, נקודה ביומן שקובעים כי חייבים לפתח את הזוגיות, כדאי לבחון את הקשר ולשקול טיפול זוגי. זוגיות צריכה לבוא מתוך אהבה והנאה והזמן הזוגי נולד כי אנחנו רוצים, לא כי חייבים.