אתם לא מתנהגים בבית כמו שאתם מתנהגים בחוץ

בבית אנחנו רוצים להיות מי שאנחנו בלי להתנצל. אבל מה קורה כשהיחס של בן הזוג בבית שונה כל כל מהיחס משאר הסביבה? | בן הזוג  מעמיד אותה מול השאלה של הכי נוקבת - "ובעיני עצמי, אני טובה?"

בת חן וייל בת חן וייל 24/02/23 11:24 ג באדר התשפג

אתם לא מתנהגים בבית כמו שאתם מתנהגים בחוץ
צילום: shutterstock

וזה ממש טבעי ומובן - בעוד שבחוץ הגיוני שנעטוף את עצמנו בהגנות ו"מסיכות" (מי יותר ומי פחות) בבית אנחנו רוצים להיות מי שאנחנו בלי להתנצל ובלי לחשוש. הפער בין הפנים לחוץ הוא פער מובנה מעצם החיים. אז מה קורה אם אחד מבני הזוג או שניהם מרגישים שיש פער מאוד גדול בין מי שהם בחוץ לבין מי שהם בזוגיות?

בעבודה כולם מהללים אותי ורק בבית לאיתן יש כל הזמן תלונות 

זה גם מה שקרה אצל לאה ואיתן שהגיעו אלי לייעוץ. לאה אמרה בכאב: "תמיד אמרו לי שמי שיתחתן איתי יזכה. בעבודה כולם מהללים אותי שאני כזו מדהימה ומהממת. ורק בבית - אני לא מבינה מה קורה. לאיתן יש כל הזמן תלונות עלי, איזו מדהימה ואיזו מהממת? תמיד יש משהו לא בסדר שאני עושה. אבל אני אותה אחת, איך זה יכול להיות?"

בכאב הזה - לאה לא לבד. יש משהו בזוגיות, בקשר המאוד קרוב שחושף אצלנו נקודות מאוד פנימיות. דברים שאולי ביומיום אנחנו פחות מתמודדים איתם, או למדנו להחליק אותם, ופתאום מוצבים לפנינו כמראה מאוד חדה בקשר הזוגי. בני הזוג משמשים כמראה מדויקת אחד לשניה.

צילום: shutterstock

למה זה קורה? הרי זה כ"כ מתסכל ומכאיב. אז חשוב שתדעו  שזו  לא פאשלה או טעות, אלא כי בדרך הזו אנחנו מתקדמים בחיים. אומרים שהאדם נולד מתוך קשר, נפצע מתוך קשר ומתרפא באמצעות קשר. לכן, ברגע שלאה תוכל להתמודד מול אותם מקומות כואבים ופצעים מהעבר נגיע לריפוי באמצות הקשר הזוגי, קשר של אהבה. 

"האם את חושבת שאת טובה מעצם היותך את?"

כשלאה אמרה לי - איתן לא חושב כמה אני טובה, שאלתי אותה - "ובעיני עצמך, את טובה? כי נכון לעכשיו הטוב שלך תלוי במה יגידו הסביבה או בעלך. אבל האם את חושבת שאת טובה מעצם היותך את, בלי קשר למה יגידו או לא יגידו עליך?". מה לדעתכם היא ענתה לי?

נכון, יכול מאוד להיות שאיתן צריך להביע יותר את הערכתו כלפי לאה או לחזק את עינו הטובה ולהעריך אותה. אך לצד זאת אם נתמקד במה לאה יכולה לעשות מעבר לתלונה ולכאב - נראה את העבודה שלה בנושא.

"לחיות לצד אדם באינטימיות פירושו להסכים לחשוף חלקים שבירים"

בתחושה שלה, בעלה עושה לה עוול - הוא לא מכיר בכמה היא מדהימה ומקסימה כמו כולם. אבל בעצם - הוא עושה לה את השירות הטוב ביותר! כי הוא  מעמיד אותה מול השאלה של הכי נוקבת - "ובעיני עצמי, אני טובה?", למדוד את עצמה על פי אמות המידה שלה ולא שלה אחרים. האתגר הזוגי הזה מביא לה, ולהם, מקום ואפשרות לריפוי הכאבים וחיים שלמים ומיטיבים יותר. 

ובעצם, מתוך האתגר הזה אנחנו מורידים את המסיכות שעוטפות אותנו וחיים חיים אותנטיים ואינטימיים. כי לחיות לצד אדם באינטימיות פירושו להסכים לחשוף חלקים שבירים ולא מושלמים. להסכים להיות אנושי על כל המר ומתוק שיש בכך.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.