שאל את הרב | אשתי בגדה בי עם שותף מהעבודה ורוצה לחזור לעבוד איתו

מערכת יחסים זוגית מבוססת על אמון. סוגיה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה נושא רגיש, האם לאפשר לאישה שבגדה בבעלה לחזור לעבוד עם אותו אדם? הרב יהודה עמיחי השיב: "אין אפוטרופוס לעריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 15:05 ה בכסלו התשפג

שאל את הרב | אשתי בגדה בי עם שותף מהעבודה ורוצה לחזור לעבוד איתו
צילום: shutterstock

אשתי התאהבה במישהו מהעבודה ורוצה לחזור לאותו מקום

אני ואשתי נשואים עשר שנים. יש לנו ארבעה ילדים. לפני מספר שנים הקשר שלנו היה במשבר, אשתי בתקופה זו התאהבה במישהו מהעבודה שלה. היה להם רומן שנמשך שנה עד שגיליתי ושם זה נעצר. לאחר מכן התחלנו טיפול זוגי והיום אנחנו נמצאים במקום יותר טוב.

את העבודה היא עזבה, אך קיבלה לפני כשבועיים הצעה לחזור לאותו מקום לתפקיד שהיא כל כך רצתה. במקום העבודה הנוכחי היא לא מרוצה וההצעה הזו היא מקפצה מקצועית בשבילה, הוא עדיין עובד שם, ומבחינתי זה קו אדום. היא שוקלת את הנושא כי מקצועית זה מה שהיא מחפשת כבר שנים וחושבת שמכיוון שכרגע אנחנו במקום טוב זה לא אמור להשפיע עלינו.

אני לא מסוגל לחשוב על זה, מה גם שלא רוצה להכניס את הזוגיות שלנו למבחן הזה. זה כמו לשים מכשול בפני עיוור. אשמח לעצתך.

הרב יהודה הלוי עמיחי השיב: עדיף פת חרבה ושלווה בה 

הגמרא אומרת שנזיר לא יתקרב לכרם ואם עוברת הדרך ליד הכרם יתרחק ביותר וילך סחור סחור כדי שלא יפגע בענבים שבכרם ושמא יבוא לאכול. מכאן הדבר בעריות שכבר נכשלו בהם פעם אחת צריך להתרחק מהכרם הזה, לבל יכשלו שוב. ולכן אפילו שאתם במצב טוב אבל כבר אמרו חז"ל אין אפוטרופוס לעריות, אין אנו יכולים לעמוד כנגד רצונות ונסיונות אלו, ולכן אי אפשר להכנס לאותו המקום. ברור שההחלטה צריכה להעשות ביחד, ואולי אפילו עם היועץ/ת שאתם מטופלים. אבל חבל להרוס את מה שבניתם והכל לצורך תפקיד או פרנסה ברחבות, עדיף פת חרבה ושלווה בה, ולא להגיע שוב למתחים בין זוגיים.