הצד שלו והצד שלה | איך מחליטים איפה עושים את החג? עם איזה צד?

חגי תשרי עמוסים במפגשים משפחתיים, סעודות חג והמון והמון אינטראקציה משפחתית. אז איך מחליטים איפה עושים את החג ועם איזה צד של המשפחה? שלו או שלה? כמה נקודות לפני שמקבלים החלטה

חדשות כיפה דניאל וייס 29/08/21 13:45 כא באלול התשפא

הצד שלו והצד שלה | איך מחליטים איפה עושים את החג? עם איזה צד?
צילום: shutterstock

את תקופת החגים אשתקד אנחנו זוכרים כתקופה מאתגרת ביותר, סגר, קורונה ובעיקר התארגנות עצמאית של כל משפחה על ארוחות החג בקרב המשפחה המצומצמת. השנה נפתחו שערי סגר וניתן לחגוג את החג בקרב המשפחה המורחבת. אבל איך מקבלים החלטה עם איזה צד של המשפחה אתם בחג? הרי שנה שעברה היינו אמורים להיות עם צד מסויים ולא היינו, האם ממשיכים כרגיל מהצד שעכשיו תורו או משלימים פערי קורונה?

קודם כל, והכי חשוב, תעשו מה שטוב לכם. מה שנכון לכם. ראש השנה הוא אינו חג קליל, זהו חג שעיקרו התפילות והוא נמשך יומיים, מה שעלול להקשות על הימצאות כמה משפחות בבית אחד ליממות מתמשכות.

צילום: shutterstock

אז איך בכל זאת מחליטים עם איזה צד חוגגים השנה? הכי חשוב לקבוע שלא מדובר בריב, ולא בוחרים כאן את המשפחה "הנבחרת" ההחלטה תיעשה על ידי סך שיקולים שהם לא רק את מי אוהבים יותר. אז מה כן?

חשבו קודם על הילדים, כשלילדים כיף, ההורים שלהם וההורים שלכם יותר בנחת והחג יוכל להתנהל באופן רגוע יותר. חשבו היכן לילדים יש יותר חברים, היכן התפילות יותר מותאמות לילדים, היכן יש גן משחקים נחמד לצאת אליו בקרבת מקום וכן, היכן יש יותר סבלנות לילדים. אנחנו אנשים שונים וטבעי שיהיו סבא וסבתא שיותר נינוחים בארוחות חג עם הנכדים וכאלה שפחות. זה לא מעיד עליהם שום דבר רע או טוב, רק על מבנה אישיותי שונה.

שנית, חשבו גם על עצמכם, זאת לא מילה גסה. עברתם חופש גדול אינטנסיבי ומלחיץ, התרוצצויות והפעלות, חשבו איפה יהי לכם נעים ונוח פשוט לחוות את החג ולא להיות עסוקים ברעשי רקע כמו אורחים שפחות נעים לכם איתם או סתם אפילו בית כנסת שאתם אוהבים את המניין בו.

שלישית, דרכי מילות. אנחנו מדברים על חג ארוך וכדאי גם לחשוב על דרכי התאווררות מידי פעם, בין תפילה לארוחה משפחתית, חשבו על החברים ומכרים שאתם יכולים לקבוע איתם לפגישה בין לבין קצת להשתחרר מהפורום הקבוע של החג ולתת לעצמכם זמן של פרצופים חדשים ושיחות שונות.

הכי חשוב, לבוא בלב טוב ואוהב. זאת המשפחה שלכם, לא משנה אם נולדתם בה או התחתנתם אליה, זוהי המשפחה ומוטלת עליכם האחריות לעשות לכם טוב ונעים על מנת שלכולם יהיה טוב ונעים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן